Danny o ostatni:
Zhrnme si teda sposoby pouzitia cipovych kariet na Slovensku:
---------------------------------------------------
1. CK sluzi ako elektronicka penazenka, jazdy sa odpocitavaju na citackach pri prednych dverach - nastup len prednymi dverami - pr. BB a vacsina malych SAD-kovskych MHD
2. CK sluzi ako elektronicka penazenka, jazdy sa odpocitavaju na citackach pri vsetkych dverach (okrem prednych) - nastup vsetkymi dverami (okrem prednych) - pr. NR
3. CK sluzi ako fond urciteho (dopravcom ponukaneho) poctu jazd, ktore sa odpocitavaju na citackach pri vsetkych dverach - moznost realizovania predplatenych jazd je casovo obmedzena - nastup vsetkymi dverami - pr. ZA
4. CK sluzi len ako medium na ktore sa zapisuje informacia o uhrade cestovneho na urcite casove obdobie - jazdy sa neodpocitavaju, ich pocet je neobmedzeny - nastup vsetkymi dverami (okrem miestnych uprav, napr. zakaz nastupu prednymi dverami) - napr. BA a PO
Zhrnme si teda sposoby pouzitia cipovych kariet na Slovensku:
---------------------------------------------------
1. CK sluzi ako elektronicka penazenka, jazdy sa odpocitavaju na citackach pri prednych dverach - nastup len prednymi dverami - pr. BB a vacsina malych SAD-kovskych MHD
2. CK sluzi ako elektronicka penazenka, jazdy sa odpocitavaju na citackach pri vsetkych dverach (okrem prednych) - nastup vsetkymi dverami (okrem prednych) - pr. NR
3. CK sluzi ako fond urciteho (dopravcom ponukaneho) poctu jazd, ktore sa odpocitavaju na citackach pri vsetkych dverach - moznost realizovania predplatenych jazd je casovo obmedzena - nastup vsetkymi dverami - pr. ZA
4. CK sluzi len ako medium na ktore sa zapisuje informacia o uhrade cestovneho na urcite casove obdobie - jazdy sa neodpocitavaju, ich pocet je neobmedzeny - nastup vsetkymi dverami (okrem miestnych uprav, napr. zakaz nastupu prednymi dverami) - napr. BA a PO

Vladimir
Navratnost "BA-KE-PO systemu" spociva v:
- nizsej vyprave vozidiel
- nizsej spotrebe PHM a energii
- mensim narokom na pracovnu silu (vodic)
- nizsim narokom na pocetnost vozidloveho parku
- nizsimi nakladmi na urdzbu vozidiel (vzhladom na ich mensi pocet)
Dalsimi nespornymi prinosmi su:
- vyssia cestovna rychlost, a teda vyssia atraktivita MHD, a teda (casom) viac cestujucich
- rovnomerne obsadenie vozdiel (vzduchove bubliny su pre nastup len prednymi dverami priznacne)