Kami:
1. ako mozu byt cierni pasazieri pri tarife D?
2. v tarife B predsa neplati nutnost nastupu prednymi dverami - v ZA a NR platia za kazdu jazdu, no nastupuju vsetkymi dverami
1. ako mozu byt cierni pasazieri pri tarife D?
2. v tarife B predsa neplati nutnost nastupu prednymi dverami - v ZA a NR platia za kazdu jazdu, no nastupuju vsetkymi dverami
Kami
A. tradicny system casoveho predplatneho a predajnych listkov - plati v BA, PO, KE
B. platba za kazdu jazdu podla pasma - plati vsade inde s obmenami (Emtest resp. RG)
navrhy:
C. tarifny system mobilnych operatorov - volne jazdy, platba za kazdu jazdu nad pausal
D. priame dane - zodpoveda systemu A, rozsiruje sa okruh platitelov aj o tych, co MHD nevyuzivaju => mensia suma na osobu
E. nepriame dane - prispieva kazdy podla toho kolko spotrebuje => MHD je zadarmo, odpada kontrola CL
Vyhody:
B a E - nepoznaju ciernych pasazierov
- neplatia ti co sa v meste nenachadzaju
C - kazdy si vyberie, co potrebuje, co mu vyhovuje
A a D - stabilny a predpovedatelny prijem dopravcu
Nevyhody:
A - mnozstvo ciernych pasazierov, nutnost doplacat
B - nastupovanie jednymi dverami, velke naklady pre pouzivatelov, moznost podvadzat
C - ako B, narocne na system
D - problem s tymi co v meste maju trvaly pobyt, ale byvaju inde - podobne ako pri dani z odpadu
- cierni pasazieri
E - zdrazenie sluzieb => konkurencna nevyhoda poskytovatelov sluzieb oproti inym mestam