Kami:
1. ako mozu byt cierni pasazieri pri tarife D?
2. v tarife B predsa neplati nutnost nastupu prednymi dverami - v ZA a NR platia za kazdu jazdu, no nastupuju vsetkymi dverami
1. ako mozu byt cierni pasazieri pri tarife D?
2. v tarife B predsa neplati nutnost nastupu prednymi dverami - v ZA a NR platia za kazdu jazdu, no nastupuju vsetkymi dverami
Kami
Obecna dan by dost pomohla. Na jedneho platitela by to vyslo na 3000 Sk rocne, studenti a dochodcovia by platili polovicu. Tito ludia by mali cipove karty ako doklad o zaplateni obecnej dane. Obyvatelia inych miest by mohli vyuzit predplatne listky (na rok, mesiac, tyzden, den) za cenu podobnu dani, alebo kupu listka u vodica. Alebo by im kartu na zaklade medziobecnej dohody zaplatila ich obec.
Obec ma pravo vyberat rozne typy obecnych dani, neviem ci mozu zaviest aj takuto, ale neni problem schvalit zakon. Podobna pausalna dan plati pri odpade. Vsade okrem Blavy vybera obec pausalnu dan a obcan sa uz o viac nemusi starat.
Zhrnutie: obecna dan + predplatne listky pre cudzich + trasfer od statu v sucasnej vyske by zabezpecili uhradu nakladov na MHD a zaroven by bolo mozne zatraktivnovat MHD pre cestujucich.