Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Papyr: škoda, že sme sa nestretli, keď si bol v BA - sorry, nemohol som (zápočet). Nechal som Ťa pozdavovať, ale asi sa to až k Tebe nedostalo...
Vladimír: otoč si mapu VKÚ na druhú stranu, je tam mapa okolia v mierke 1:50 000. Sú na nej aj vrstevnice, tak ti pomôže získať prehľad o sklonových pomeroch na Pršianskej terase (je to celkom solídny kopec).

Papyr: pekné nápady, ale zrealizovateľné možno v Berne, Marseilles, ale nie v BB! 🙂

Kami: nevadí, všetko si kuknem na stránkach BBDS 🙂
Mimochodom, ked sme sa nedavno bavili o tych tarifnych programoch pre cestujucich (X Sk mesacne, Y jazd zadarmo, dalsie jazdy len za Z Sk...) - napadla ma jedna fantazmagoria, ktora by cestovanie MHD vyrazne zrychlila a zjednodusila.

1. Vo vsetkych vozidlach by na vsetkych dverach fungoval bezdotykovy citac kariet. (Do dveri by boli vsadene ramy, ako su pri vychode z obchodov, proti kradeziam.)

2. Nastupujem do vozidla povedzme 1502. Je to prve vozidlo, do ktoreho v ten den nastupujem, od rana som sa este MHD neviezol. V zadnom vrecku nohavic mam puzdro s dokladmi a v nom aj magneticku kartu s nejakym zakaznickym tarifom. Prechodom cez dvere vozidla sa mi automaticky odpocita jedna jazda.

3. Karta a citacie zariadenie si pamataju, kedy som do vozidla nastupil. V priebehu jazdy mozem este aj vystupit a vratit sa dnu (napriklad, je narvane vozidlo a ja chcem na zastavke uvolnit priestor dveri vystupujucim, tak vystupim a hned nastupim.) Za to sa mi dalsie jazdy neodpocitaju.

4. Pokial stihnem z trolejbusu 1502 prestupit na iny autobus povedzme do 20 minut, takisto sa mi pri vstupe don neodpocita dalsia jazda, jedna sa o navazny prestup.

5. Z poctu oskenovanych cipovych kariet a hmotnosti vozidla urci pocitac v kazdom okamihu priblizne percento ludi, ktori maju magneticke karty.

6. Pokial nemam kartu (som povedzme navstevnik BB), nastupim na predne dvere a kupim si listok u vodica.

7. Plati pravidlo: na nastup sa pouzivaju:
a) len predne dvere, pokial si chcete kupit listok u vodica
b) ostatne dvere vozidla, pokial mate kartu.
Na vystup sa pouzivaju vsetky dvere okrem prednych.
Predne dvere tym padom nemusia mat citaci ram.

Jednoducha, user-friendly teoria, nie? Akurat trosku utopisticka...
Ano, je to TEN Luptak. Zo vseobecne znamych mien je tam aj Hrubala - advokat, byvaly sudca.

Ten trolik bez GO je urcite 1508. Stale ma normalne pridelenu linku - 7.
Kami: Jan Luptak.... To je TEN Jan Luptak? 🙂
Petik #587: nemohli, su to spickove linky

Majkl: o stvrtkovom Tescobuse neviem nic viac 😞

Konecna 32: neviem ako to vyzera na VKU 4., doma mam len VKU 2., pri sebe este starsiu mapu kde nie je nic.
V lete som si bol pozriet nove bytovky aj domy. Ked sa ide od Radvane, Prsianska cesta ide akoby po hrebeni. Niekde na pomyselnej spojnici ZVT a Stupov su naprv vlavo 2 bytovky a vpravo odbocuje uzka cesta okolo novych domov dole kopcom na Stupy (slepu ulicu). Tejto lokalite sa myslim hovori Malachovke skalky - ponukala to jedna realitka.
Konecna moze byt len niekde pri bytovkach, musim si este pozriet fotku. Tam na ceste je aj zastavka SAD Kralova,vrchy - spoje 601419. Cez vianoce sa pojdem previest, potom poviem viac.
(SDKÚ, Smer, ANO) Alojz Bolgáč, Michal Bucek, Peter Finďo, Vladimír Baláž, Ladislav Slobodník, Martin Baník, Ján Barič, Peter Púchovský, Miroslav Bancík, Tatiana Lisá, Ľubica Blažejová, Jana Becková, Tomáš Novanský
(KDH, SZS, OKS) Mária Červeňová, Márius Mika, Pavol Katreniak, Jozef Haško, Ľudmila Priehodová, Štefan Babjak, Tivadar Tuharský, Ján Hrubala, Milan Lichý, Richard Lačný, Jana Brázdilová
(SDĽ, HZD, ZRS a SDSS) Igor Cmarko, Ján Ľupták, Milan Smädo, Svetozár Dluholucký
SDA Ľubomír Motyčka
DS Miroslav Toman
NEKA Pavol Bielik

Tito ludia budu spoluzodpovedni za to, ako bude vyzerat MHD o 4 roky.
Majkl: Tak to, co si teraz napisal je naozaj velmi smutne. V Presove uz davno nepocitam, kolko mojich navrhov (vacsich, ci mensich) DPMP uviedol do praxe. Asi to bude fakt o ludoch.

Naozaj, logicka konecna L32 by bola na Prsianskej az hore pri novych domoch.
Zaujimave, napisal som hore, ale nikdy som tam nebol, takze ani neviem, ci sa ide do Prsian hore alebo dolu kopcom. Podla mapy sa mi akosi vidi, ze by to mohlo byt hore na kopci. Ale nie tak davno som z mapy tiez otipoval Polnu ul. na stvorprudovku a Internatnu ul. na uplne rovinatu ulicu, takze na to by som sa nespoliehal 🙂
I tak, cestovné poriadky daktorých liniek sa menili aj k 1.11., ale na ich stránke sú CP len k 4.10. ...

Petik: moja skúsenosť je (DPB), že ak aj navrhneš niečo dobré, tak to nezrealizujú len preto, lebo je to nápad zvonka...
Vladimír: BBDS nemá na nete ani informácie o zmenách, výlukách, sú tam len cestovné poriadky... (v totálne šitnej forme -->Emtest)

Môžem sa len domnievať, že konečná je až pri novej výstavbe, inde by sa ani nemal kde otočiť. Viac bude asi vedieť Kami.
Majkl: Ved ja nemam nic proti technickemu stavu vozidiel v BB. I ked i tu sa nasli "zjavy" s ktorymi som sa na vychode este nestretol - napr. diera (!!!) v bocnej stene trolejbusu. Ked som vtedy ten trolejbus (nie som si isty, zeby c. 1508 ???) na Foncorde zbadal, myslel som, ze odpadnem 🙂

Aj mne sa napad s moznostou vyberu tarifneho programu siteho cestujucemu na mieru paci. No nehnevajte sa, som konzervativec a najlepsie su predsa len normalne predplatne listky (aspon pre cestujuceho urcite).

Zaujimave, na strankach BBDS by ste sa o linke c. 32 nedocitali. Nozaj ziadny zmysel pre informovanie ale tu musim priznat, ze to iste robi aj presovsky DP, zmenil CP jednej linky, a dalsim trom ciastocne zmenil trasu - zachadzka k hypertescu - a tiez sa to neunuval menit na internete, akurat dal oznam). Kde ma vlastne L32 konecnu na Prsianskej? Je to niekde na jej zaciatku alebo premava az do tej novej kolnie rodinnych domov (ktorej vystavba je vyznacena v mape od VKU - 4. vyd.) ?
IMHO linky 32 a 93 by mohli zachadzat do Skubina/na Mlynsku a vsetky 34 by potom mohli koncit v Podlaviciach.
Kami: linka 32: vravíš, že zasa raz zapracovala povestná bystrická "informovanosť"
cestujúcich. Dôkaz toho, že stále len hasia. Ale mali by si uvedomiť, že žijeme
v informačnom veku - a informácie majú cenu zlata 🙂

Petik & Kami: vodič je povinný zobrať všetky druhy bankoviek a mincí, ale môžme sa tešiť,
NBS pripravuje zrušenie 10 a 20 haliernikov.

Kami: ten Tescobus 2 má aj dáke číselné označenie?
Vlado: svätá pravda, dobré postrehy

Petik: mne jeden vodič - z 1004 tiež neotvoril predné dvere. Vystupoval som pri Ese
(Globtel) a na zastávke nikto nebol. Sedel som na prednom sedadle a vo voze bolo pomerne
dosť ľudí, tak som si povedal, čo sa budem predierať a postavil som sa k predným dverám.
Došiel do zastávky a otvoril všetky okrem predných. Poprosil som ho nech otvorí a on že
vastupuje sa zadnými dvermi a že to tam mám napísané. Nič tam nebolo - voz bol po GO a nemal
ešte nálepky. A tak som sa musel asi 3O sekúnd predierať k stredým dverám, ále predpis je
predpis. Keby radšej v iných vecich boli vodiči zásadoví...

Petik & Papyr & nová tarifa - téda, dobré nápady máte! Neviem prečo sú DP v tomto také
konvenčné, veď tie karty by to mali umožniť. Druhá vec je, že Emtest by to stopro nezvládol.
Napr. dakde na pobaltí (info d3k0) sa dá platiť za lístok v MHD esemeskou.

Maťo: na to môžeš zabudnúť (aspoň v blízkej budúcnosti).
Ajaj, človek neni týždeň na nete a koľko noviniek mu unikne.

Ad Vladimír: som rád, že si bol v BB a vďaka aj za kritické slová, ktoré si napísal.
Bohužiaľ musím skonštatovať, že nie všetko je chyba BBDS a problém je aj v tom, že oni
viac menej len hasia problémy, miesto toho, aby sa globálne zamýšlali nad rozvojom.
Rozhodne môžem vysloviť len poľutovanie nad tým, že Ťa nepustili do Kremničky - nič
si z toho nerob, ani mňa tam asi pred rokom nepustili. Nie sú totiž zvyknutí na fandov
MHD, zjavne nechápu, čo tam môžeš hľadať a čo sa ti na tom môže páčiť.
Ad Ulice Tulská, Internátna, Poľná - ani ja som si Prešov nepredstavoval tak, aký je.
Z mapy vyzerá všetko inak 🙂
Ad zatváranie dverí, zastávky na znamenie: To, čím sa MHD v BB vyznačuje, je že tam
nie je systém. Napr. Ostrava má dokonca na označníku električkovej zastávky nápis
"2 soupravy", ktorý indikuje, že aj druhá tramvaj môže otvoriť dvere.
Rovnako transparenty - Emtest ani ja nemám rád (BUSEčkam nesiahajú ani po členky)
- ale ich hlavná výhoda je (ako Kami písal),
že spolupracujú so sytémom a palubným počítačom. Smola, že BB nekúpila palubáky BUSE -
dôvodom bolo, že BUSE v tej dobe neponúkali bezkontaktné čipové karty.

Vozidlový park: jednu vec BBDS rozhodne nemožno uprieť a to je nákup nových vozidiel a
aj celkom slušná (na slovenské pomery) úroveň voz. parku.

Problém DP v BB - už to bolo napísané, Králik nie je zrejme tejto myšlienke naklonený,
on asi ani nevie ako vyzerá trolejbus a problémy MHD sú mu úplne u riti.
Petik - fakt smola, že pravica sa nespojila v jedného kandidáta. Teraz, keď je primátorom
opäť Králik, možno očakávať ďalšie stagnovanie MHD. Veď jeho prioritu je "dobudovanie
diaľnice medzi BB a BA" - smiešne, hlavne keď je to financované úplne z iných zdrojov.
#581:
Predposledna veta - "NEporusovali" som mal na mysli
Teda tie volby - to je v pici!
Ako mohlo ist SDKU do koalicie so SMERom???

Pravica su cisti *****i! Preco preboha mali kazdy ineho kandidata? Keby bol jeden, tak jasne vyhra.
Skratka slovensky *****izmus.
Neviem co ine sa na to da povedat.
(sorry za slovnik)

Tak s tym odmietanim penazi vodici porusuju zakon 149/2001, ktory pise, ze vsetci su povinny prijimat vsetky peniaze (par.17a ods. 3):
„Platne bankovky a mince vydane Narodnou bankou Slovenska su zakonnymi peniazmi vo svojej nominalnej hodnote; pravnicke osoby a fyzicke osoby su povinne prijimat platne bankovky a mince v ich nominalnej hodnote pri vsetkych platbach na uzemi Slovenskej republiky, ak tento zakon alebo osobitny zakon neustanovuje inak.“

Odmietnutie penazi upravuje vyhlaska 465/2001 takto (par. 1 ods. 1):
„Fyzické osoby a právnické osoby s výnimkou Národnej banky Slovenska, bánk a pobočiek zahraničných bánk (dalej len „banka“) môžu z dôvodu podla § 17a ods. 3 písm. b) zákona odmietnut prijatie nad 20 kusov mincí rovnakej nominálnej hodnoty alebo celkove nad 30 kusov mincí rôznych nominálnych hodnôt.“

Takze bol by som rad, keby vodici porusovali zakon.
Pripadne CSAD by nemuselo navadzat na trestny cin (ohrozovanie obehu tuzemskych penazi sa to vola).
a este raz. Volby v BB:
Primátor: Ján Králik (SDĽ-HZD-HZDS-ZRS- KSS-SDSS-NONAP) 12 152 hlasov (52,5 % platných odovzdaných hlasov)

35,6-percentná účasť

Zastupiteľstvo – počty poslancov:

ANO-SDKÚ-Smer 13 (42 😵
KDH-OKS-SZS 11 (35,5 😵
HZD-SDĽ-SDSS-ZRS 4 (12,9 😵 (Luptak 🙂 )
SDA 1 (3,2 😵
DS 1 (3,2 😵 (Toman ?)
Nezávislí 1 (3,2 😵
Spolu 31 (100 😵
uz som toho dnes popisal dost, ale sa mi ziada uviest povinnosti vodicov:

Vodic je povinny
- dodrziavat CP (moze len odovodnene meskat)
- kontrolovat zlavy
- predavat listky a evidovat bezplatnych
- zastavit na kazdej zastavke
- starat sa o cistotu vozidla (len autobusy)
- nosit predpisane oblecenie

Vodic nesmie:
- brat haliere (len 1 Sk - 50 Sk)
- zastat mimo zastavky (ani pred, ci za)
- pustit cestujuceho nespravnymi dverami
- jazdit s nesposobilym vozidlom

Tolko teoria. Kazdy vodic je iny a funguju aj nepisane pravidla. Neplati, ze "dnes predsa jazdi Ondro". 🙂
Haliere nezoberie nikto, lebo potom by sa cestujuci mohli odvolavat, ze mi zobral ... Vynimku moze mat len dlhonoha blondinka s vystrihom 🙂
Takisto pre autobusy je kazda zastavka na znamenie. Pre trolejbusy naopak (nie vzdy funguje zvonec).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.