Inač možno odbočim teraz od témy ale tak sa mi to začina pačiť ,že ako sa modernizujeme v autobusovej doprave,že sa dostavau do popredia už tie novšie a modernejšie autobusy ktoré nebudu až tak škodiť. ? ?
veď maršrutka nemusí byť vozidlo malých rozmerov, aj keď spravidla býva. Maršrutka je terminus technicus, označujúci neoficiálnu prepravu po vopred známej trase, so zastavovaním na požiadanie kdekoľvek, bez pevného cestovného poriadku. To jest Horúca strela alebo Šarkan. To sú maršrutky. Ak si niekto na takýto biznis kúpi dvanásťmetrový autobus, tým neprestáva byť maršrutkou.
Poznajú aj v Ružomberku ("Citybus" tam paradoxne nazvali linku do Vlkolínca) a v Dolnom Kubíne (tiež nejaká taká pofidérna trasa obsluhovaná Mercedesom Vario). Ale tam je ten pojem oveľa mladšieho dáta ako v BB, spred pár rokov.
A ešte kdesi sa Citybusom nazývajú maršrutky, ale už neviem kde...
ide o minibusy a bohužiaľ termín "citybusová" vznikol neznámo kde a kedy a prečo... možno pri vzniku niekdajšej linky 100...
osobne mi je ten termín odporný a nepoužívam ho ?
predpokladám, že pod pojmom citybusová rozumiete minibusovú dopravu, teda ciciaky. Prečo aj v úradných dokumentoch verklíkujete ten nezmyselný termín citybusová doprava, ktorý okrem BB nikde nepoznajú? Človek môže nadobudnúť dojem, že sa jedná o dopravu výhradne vozidlami Karosa Renault Citybus. Alebo to naozaj je doprava týmito vozidlami? Prečo sa potom radšej nehovorí o nízkopodlažnej doprave?
pozri sa ako vyzerá MHD TT...podľa toho súdim, podľa celého ich prístupu k doprave ako takej (nielen MHD).
Re #38375 brefos: nejaká drahá suma 95,5 mil. Sk ktorá činí:
21 autobusov s novým agregátom na CNG (staré B732)
4 ks pôvodných autobusov s pohonom na CNG (staré B732)
4 ks záložných autobusov (staré B732)
nového kompresora na stláčanie zemného plynu CNG s hodinovou kapacitou 500 m3, pôvodného funkčného kompresora na stláčanie zemného plynu na CNG s hodinovou kapacitou 150 m3 a servisného náradia...
Na zaklade coho sudis? SAD TT je iba dopravca, jeho uloha bude zaradit do premavky autobus a vodica a jazdit s tym. O organizacii dopravy, atd. rozhoduje koordinator IDS (ako vo vsetkych slusnych prevadzkach MHD). Autobusy nemaju zle (navyse podmienka je ze tam daju NP vozy) a vodici su rovnaky ako v celej CR (s najvacsiou pravdepodobnostou tam budu jazdit ti isti co tu MHD jazdili predtym).
Zaujalo ma toto:
"SAD Trnava by podle podmínek výběrového řízení měla přijít s novými autobusy poháněnými elektřinou nebo plynem. Během pěti let by také všechna vozidla měla být nízkopodlažní."
to sú zase raz len obyčajné vyhrážky bez alejkoľvek opory v legislatíve. Žiadnych 90 mil. by nikto nikdy nemusel nikomu platiť. Rovnako ako v BB by nikto nemusel platiť 500 mil.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BB-Schuhu