Poznajú aj v Ružomberku ("Citybus" tam paradoxne nazvali linku do Vlkolínca) a v Dolnom Kubíne (tiež nejaká taká pofidérna trasa obsluhovaná Mercedesom Vario). Ale tam je ten pojem oveľa mladšieho dáta ako v BB, spred pár rokov.
A ešte kdesi sa Citybusom nazývajú maršrutky, ale už neviem kde...
ide o minibusy a bohužiaľ termín "citybusová" vznikol neznámo kde a kedy a prečo... možno pri vzniku niekdajšej linky 100...
osobne mi je ten termín odporný a nepoužívam ho ?
predpokladám, že pod pojmom citybusová rozumiete minibusovú dopravu, teda ciciaky. Prečo aj v úradných dokumentoch verklíkujete ten nezmyselný termín citybusová doprava, ktorý okrem BB nikde nepoznajú? Človek môže nadobudnúť dojem, že sa jedná o dopravu výhradne vozidlami Karosa Renault Citybus. Alebo to naozaj je doprava týmito vozidlami? Prečo sa potom radšej nehovorí o nízkopodlažnej doprave?
pozri sa ako vyzerá MHD TT...podľa toho súdim, podľa celého ich prístupu k doprave ako takej (nielen MHD).
Re #38375 brefos: nejaká drahá suma 95,5 mil. Sk ktorá činí:
21 autobusov s novým agregátom na CNG (staré B732)
4 ks pôvodných autobusov s pohonom na CNG (staré B732)
4 ks záložných autobusov (staré B732)
nového kompresora na stláčanie zemného plynu CNG s hodinovou kapacitou 500 m3, pôvodného funkčného kompresora na stláčanie zemného plynu na CNG s hodinovou kapacitou 150 m3 a servisného náradia...
Na zaklade coho sudis? SAD TT je iba dopravca, jeho uloha bude zaradit do premavky autobus a vodica a jazdit s tym. O organizacii dopravy, atd. rozhoduje koordinator IDS (ako vo vsetkych slusnych prevadzkach MHD). Autobusy nemaju zle (navyse podmienka je ze tam daju NP vozy) a vodici su rovnaky ako v celej CR (s najvacsiou pravdepodobnostou tam budu jazdit ti isti co tu MHD jazdili predtym).
Zaujalo ma toto:
"SAD Trnava by podle podmínek výběrového řízení měla přijít s novými autobusy poháněnými elektřinou nebo plynem. Během pěti let by také všechna vozidla měla být nízkopodlažní."
to sú zase raz len obyčajné vyhrážky bez alejkoľvek opory v legislatíve. Žiadnych 90 mil. by nikto nikdy nemusel nikomu platiť. Rovnako ako v BB by nikto nemusel platiť 500 mil.
Keďže je téma nových NP vozidiel veľmi aktuálna, nezaškodí troška zaspomínať na vývoj nízkopodlažných vozidiel v BB.
Do roku 2001 jazdila iba Karosa so zdvíhacou plošinou (linka ZŤP). Situácia sa zmenila v závere roka 2001, kedy do Banskej Bystrice dorazili 2 kusy autobusov Citybus 12M (BB-867BA a BB-868BA). Ak nepokladáme minibusy Iveco z roku 2006 za NP, tak spomínané Citybusy boli až doteraz jedinými NP vozmi v BB.
Ale späť k histórii. Pamätám si, ako som v posledné decembrové dni roka 2001 chodil pozerať spoza plota do Vozovne Kremnička, kde boli 2 nové busy odstavené. Deň D nastal 14.1.2002, kedy boli nové Citybusy uvedené do premávky. Vozidlo BB-867BA bolo zaradené na novovzniknutú linku č. 80 a BB-868BA na linku č. 25. Tu kapacitne nepostačoval, a v ďalšom období bol preradený na L26 a steriedal aj iné linky.
Ako zaujímavosť možno uviesť, že krátko po sprevádzkovaní mala BB-868BA nehodu na križovatke Strieborné námestie x Tajovského pri parku na L25. Autobus mal nabúraný ľavý bočný spodný plech, ktorý vymenili za nový, ktorý bol biely a až po čase ho prefarbili načerveno (avšak ešte stále je viditeľný odlišný odtieň).
Premávku na L80 sa darilo takmer vždy zabezpečiť NP vozidlom, aj keď občas sa stalo, že sa tam vyskytol aj iný bus. Zmeny nastali v roku 2005. BB-868BA začala vtedy premávať na obnovenej L42 Iliaš-Senica, čo nebolo najšťastnejšie riešenie.
V 01/2006 boli po zmene dopravcu oba Citybusy odstavené, na L80 premávala ZV-169BH. Od 02/2006 sa Citybusy vrátili do premávky, aj napriek tomu na L80 ešte dlhšiu dobu premávala ZV-169BH, až neskôr bola vymenená za Citybus. BB-868BA sa vrátil na L42, po zmenách v 08/2006 bol zaradený na novovzniknutú L32 (Podlavice-Iliaš), neskôr preradený na L20. SAD Zvolen prevádzkovala Citybusy do 12/2007 (najčastejšie na L20 s 80).
Od 01/2008 sa na L80 vracia ZV-169BH. Citybusy zostávajú v januári odstavené a od 02/2008 do 08/2008 premávajú na linkách č. 11 a 12. Po ich zrušení sú oba Citybusy celý rok opäť odstavené, až kým sa v 08/2009 opäť nevrátili do premávky - tentoraz BB-868BA na L80 a BB-867BA na L23.
S tou SAD TT v Přerove ma to celkom prekvapilo.. Veolia Transport Morava asi nebude mať veľkú radosť Ale toto je už mimo BB, takže už som ticho.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
irizar
A ešte kdesi sa Citybusom nazývajú maršrutky, ale už neviem kde...