VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra T3

T3/III.CS
T3M #7729+7726
Modernized T3/V.CS
Coupled T3/VI.SUCS
T3G
T3P
T3P/VarCB3
T3P in red livery
T3G in red livery
Modernized T3S
T3S
T3S

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. T3/III.CS 267 – 278 1964 1965 1983 – 1997* 12
2. T3/III.CS 279 – 308 1965 1966 1973 – 2007 30
3. T3/V.CS 202 – 204, 207, 209 – 211, 213, 215, 218, 221 – 224, 228 – 229 1975 1976 from 1986 16
4. T3/VI.SU 717 – 736 1982 1983 from 2007 20
5. T3/VI.SUCS 7737 – 7776 1985 1986 from 1988 40
6. T3/VI.SUCS 7777 – 7834 1987 1987 – 1988 from 2016* 58
7. T3/VI.SUCS 7835 – 7846 1989 1989 12
8. T3P/VarCB3 7703II – 7704II, 7706II, 7717II – 7718II 2005 – 2007 2006 – 2007 5
9. T3/VI.SUCS 7772II 1983 2015 1
Total 1964 – 2007   194
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 14000 mm
Length over couplers 15104 mm
Width 2500 mm
Height 3028.5 mm (rok výroby 1964 - 1966)
3058.5 mm (od roku výroby 1975)
Working height 6168 mm
Height of floor 874 mm
Doors 3
Number of seats 19 + 2 (r. v. 1964 - 1965 so stanovišťom sprievodcu)
22 + 1 (T3CS, T3M, T3SUCS, T3G, T3S, T3AS)
29 (T3SU, T3M-SU)
24 (T3 Mod)
Number of standing places 140 (T3CS, T3M, T3SUCS, T3G, T3S, T3AS)
135 (T3SU, T3M-SU)
86 (T3 Mod)
Design load 159 + 2 (r. v. 1964 - 1965 so stanovišťom sprievodcu)
162 + 1 (T3CS, T3M, T3SUCS, T3G, T3S, T3AS)
164 (T3SU, T3M-SU)
110 (T3 Mod)
Weight of unloaded vehicle 18100 kg
Gross vehicle weight 27400 kg
Motor control ČKD TR 37 (T3CS, T3SU, T3SUCS), odporová regulácia so zrýchľovačom

ČKD TV1 (T3M, T3M-SU), pulzná regulácia s tyristormi

ČKD TV8 (T3G), pulzná regulácia s GTO tyristormi, možnosť rekuperácie

ČKD TV14 (T3S), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie

Cegelec TV Progress (T3P), trakčné meniče CDC 100BP, pulzná regulácia s IGBT tranzistormi a digitálnym mikroprocesorovým regulátorom, možnosť rekuperácie

EVPÚ (T3AS, T3 Mod), RDS1 + KHM 250 + JN 601/3x400/24, frekvenčná regulácia, s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie
Engine TE 022, jednosmerný sériový, štvorpólový, vzduchom chladený, 300 V, 150 A
ATR200L-4, striedavý asynchrónny, 3 x 400 V~ (T3AS, T3 Mod)
SKD Trade ATM 090 / Pragoimex 1004C/R, striedavý asynchrónny, štvorpólový, 3 x 400 V~ (T3AS, T3 Mod, po druhej výmene motorov)
Continuous power output 40 kW (TE 022)
50 kW (ATR200L-4)
75 kW (ATR200L-4)
90 kW (SKD / Pragoimex)
Number of motors 4
Total power output 160 kW (TE 022)
200 kW (ATR200L-4 50 kW)
300 kW (ATR200L-4 75 kW)
360 kW (SKD / Pragoimex)
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

7501 8134 7503 7504 7505 7506 7507 7508 275 8433 7511 7512

7513 7514 7609 7610 7607 284 7612 7515 7516 7517 7518 7605 7519 8435 7521 7606 8436 7608 7523 7524 7601 7525 301 7526 7604 7602 8132 7611 7527 7603

7704 7301 7710 7715 7303 7714 8437 7711 7302 7703 7304 7610II 7602II 7713 7705 7719II

8438 7718 7719 7720 7721 7722 7723 7724 7725 7726 7727 7728 8439 7730 7731 7732 7733 7734 7735 7736

7737 7738 7739 7740 7741 7742 8434 8137 7745 7746 7747 7748 7749 7750 7751 7752 7753 7754 7755 7756 7757 7758 7759 7760 7761 7762 7763 7764 7765 7766 7767 7768 7769 7770 8135 7772 7773 7774 7775 7776

7777 7778 7779 7780 7781 7782 7783 7784 7785 7786 7787 7788 7789 7790 7791 7792 7793 7794 7795 7796 7797 7798 7799 7800 7801 7802 7803 7804 7805 7806 7807 7808 7809 7810 7811 7812 7813 7814 7815 7816 7817 7818 7819 7820 7821 7822 7823 7824 7825 7826 7827 7828 7829 7830 7831 7832 7833 7834

7835 7836 7837 7838 7839 7840 7841 7842 7844 7843 7845 7846

7704II 7703II 7706II 7717II 7718II

7772II

Legend and statistics

275vehicle in service: 45 (23.2 %)
7795online: 1 (0.5 %)
7795today in service: 1 (0.5 %)
7303vehicle ot of service (more than 2 weeks): 4 (2.1 %)
7303vehicle ot of service (more than 6 months): 5 (2.6 %)
7501withdrawn vehicle: 149 (76.8 %)
275historic vehicle: 3 (1.5 %)
8433work vehicle: 8 (4.1 %)
7772IIspecial vehicle: 1 (0.5 %)
7610IIfleet number 7610 used 2 times by this type of vehicle
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 56.1 %, Monday to Friday 74.6 %

Currently in service on lines

/ 4

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.4.5.
202 7704    
203 7702 7301   
204 7710    
207 7715    
209 7707 7303   
210 7714    
211 7708 8437   
213 7711    
215 7709 7302   
218 7703    
221 7701 7304   
222 7716 7610II   
223 7712 7602II   
224 7713    
228 7705    
229 7706 7719II   
267 277II 7501   
268 289II 7502 8134  
269 271II 7503   
270 7504    
271 280II 7505   
272 274II 7506   
273 304II 7507   
274 288II 7508   
275 7509 8136 7509 275 
276 287II 7510 8433  
277 286II 7511   
278 7512    
279 276II 7513   
280 295II 7514   
281 609 7609   
282 610 7610   
283 607 7607   
285 612 7612   
286 272II 7515   
287 273II 7516   
288 292II 7517   
289 307II 7518   
290 605 7605   
291 269II 7519   
292 268II 7520 8435  
293 300II 7521   
294 606 7606   
295 298II 7522 8436  
296 608 7608   
297 291II 7523   
298 279II 7524   
299 601 7601   
300 297II 7525   
302 301II 7526   
303 604 7604   
304 602 7602   
305 8132    
306 611 7611   
307 293II 7527   
308 603 7603   
717 7717 8438   
718 7718    
719 7719    
720 7720    
721 7721    
722 7722    
723 7723    
724 7724    
725 7725    
726 7726    
727 7727    
728 7728    
729 7729 8439   
730 7730    
731 7731    
732 7732    
733 7733    
734 7734    
735 7735    
736 7736    
7743 8434    
7744 8137    
7771 8135    

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Neviete, čo je so súpravou Tetris? Od leta nejazdí. Už sa s ňou nepočíta, alebo je na nejakej oprave v dielňach?
Reply on: S499.1023 #156:
Ja som myslel na východ od nás. O západnom smerovaní som ani neuvažoval, je jasné, že tam by to dupľom nikto nechcel...
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #156:
A Osijek a Charleroi. Ani tam to nebudú chcieť. Ani zadramo.
Reply on: Mhr1 #152:
Má to napríklad Mannheim/Ludwigshafen/Heidelberg alebo Kustttram ale obávam sa, že nikto z nich o K2 v žiadnej inkarnácii záujem mať nebude 😁.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: matis #154:
"Až" dve súpravy. Zle bude keď pôjde na bežnú linku 7819+7820.
Niesu vozy, šlapatká sa vracajú do hry.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #152:
Tak hlavne vysoká podlaha, bez klimatizácie, slabý výkon, nízka obsaditeľnosť, proste totálne bezperspektívne vozidlo. Ani na pracáky sa neoplatí, stačí sólo (navyše sú tiež nové skrine T3 z rokov 2005 až 2007). Vyrábať nové vysokopodlažky K2S v rokoch 2007 až 2009 bolo nešťastné rozhodnutie.
Reply on: upravovač fotiek #150:
To naozaj nikto nekúpi, a do daru tiež nie. Lebo 1000 mm rozchod a šírka skrine 2.5 m - kto to má? A iný rozchod, kto by vyrobil nové stredné podvozky?
Reply on: upravovač fotiek #150:
Tak minimálne je medzi nimi rozdiel 35 rokov vo veku skrine vozidla a nepochybne lepší technický stav. Tie staré kačice boli v príšernom technickom stave, to inde ako na vrakovisku nemohlo skončiť.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #149:
Ponúknuté boli, ale nie novostavby. A nikto ich nechcel. Neočakávam, že novostavby budú predajnejšie.
Reply on: upravovač fotiek #147:
A už boli ponúknuté na odpredaj, že vieš, že to nikto nekúpi? Nerobil by som predčasné závery.
Reply on: upravovač fotiek #142:
Práveže to nebol vhodný spôsob ani doteraz. Rozumiem, že to bolo spôsobené okolnosťami – málo miesta vo vozovni, nedostatok vozov, ale ten voz už chodil z ruky do ruky a jazdil na ňom kdekto a takto to dopadlo. Keď sa na ňom striedalo zopár ľudí, to bol aj dôvod, prečo toľko vydržal. Už vtedy sa vravelo, že jazdí do najbližšej väčšej poruchy alebo nehody.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #146:
Tie nikto nekúpi. Jediná šanca je darovať ich Osijeku. Ale ani tam by ich asi nechceli. Príde im 10 nových nízkopodlažiek od Končaru.
Reply on: Mhr1 #139:
Odstaviť, vyradiť a odpredať 😉
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #141:
Zdroj uvedenej informácie? Lebo zisťoval som človek, ktorý by to mal vedieť najskôr, nič o tom nevie.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #143:
Nie, kačice by nikdy a nikde nedávali zmysel. Akurát tak rozpálené v šrote.

OK, mám -1. Asi by bolo lepšie z novostavieb K2S vyrobiť toto:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/2080/Sci-fi/297362/OPB-Sedemoke%C5%88%C3%A1k-K2S7o
https://imhd.sk/ba/galeria-media/2080/Sci-fi/297361/Rozmerov%C3%BD-v%C3%BDkres-elektri%C4%8Dky-OPB-Sedemoke%C5%88%C3%A1k-K2S7o-PDF

V jednosmernom vyhotovení: 9 vozňov, klimatizovaných, čiastočne nízka podlaha, takže dopravná obslužnosť zachovaná. 9 ks k vybraným deviatim súpravám T3P a pospájanie do trojičiek.

To si zaslúži mínusiek výrazne viac. 🙂
Reply on: upravovač fotiek #140:
Keby bolo dosť šoférov, dávalo by zmysel odpoludnia mať e7 tiež v 5 min. intervale a potom by tam stačili kačice.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #141:
To dúfam! Ale nie iba ako historičák, ale do premávky.
Reply on: upravovač fotiek #140:
7733 sa má ešte opraviť
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #139:
ZV. T3G na špičkové poradia do premávky. T3M asi už nebude. 😞 Keď prídu nové Škodovky, tak T3G na ZV a K2S odstaviť.