Pre zaujímavosť podľa ID čísla skla v Exife a samotného Exifu Nikon 1 V1 a Nikkor VR 70-300mm f/4.5-5.6G, teda cez redukciu a poriadny orez za menší snímač (2,7x).
Inak čistá záležitosť línii ktoré zbiehajú do nekonečna, ten čistý príklad s koľajnicami ktoré sa v nekonečne zbiehajú to vystihuje vždy najlepšie. Iný extrém, opak teda širokého pohľadu či doslova rybiny s 180 stupňom.
Poučka samozrejme hovorí, že úlohu nehrá použitá ohnisková vzdialenosť (mám radšej pomenovanie uhoľ, lebo každý snímač inej veľkosti má inú hĺbku ostrosti a trošku odlišnejšiu, ale nie dosť, perspektívu a bla bla bla sprosti), ale vzdialenosť od objektu.
Pokiaľ ma ten rozum neklame, tak ak by sa použila napr. pevná 600 s 35mm, tak by ten efekt bol o trošku výraznejší, ale tam je pravda skôr poznať tú fyzikálnu hĺbku ostrosti, čo väčší snímač prinesie. A pravda, sranda je to samozrejme s poriadne drahým pevným sklom čo má na to dostatočné vykreslovacie schopnosti, videl som veľa krásnych fotografií krajiny robených pevnou 500. Jeden čas som mal reflexnú 500 F8 od Minolty (jediná AFka čo existuje), ale vtedy som mal zlámané hnáty (ako aj teraz. :-)) ), tak som si ju nemohol dosť užiť, ale bola to sranda, na toto ako vyšité. I keď mne sa radšej pozdával ten špecifický bokeh čo zrkadlový objektív produkoval.
A fakt, meniť uhoľ či ohnisko naozaj nie je lupa či priblíženie, mení to hĺbku a perspektívu, na zväčšenie tu máme makro sklá s 1:1 alebo i 3x-5x zväčšením.
Lenze nikdy nedosiahnes stav, ze ti vsetci odidu kvoli platom. Najma, ak sa najdu jedinci, ktori su schopni a ochotni robit - prehnane - za 400€ a z toho 200€ poslat domov rodine. Neodsudzujem ich, chapem ich, ze je to lepsie ako nemat nic. A na tom stavia manazment podniku. Momentalne je ale odliv vodicov ani nie tak kvoli platom, ako skor kvoli podmienkam v podniku. Resp. kvoli vztahu "manazment - veduci pracovnik - vodic". Zakon padajuceho "tyviescoho" funguje v podniku dokonalo.
Tak tu máš tušim nárok na preplatenie cesty domov raz mesačne (alebo aspoň nejaký príspevok je na to) a potom tušim aj na ubytovnie sa tiež prispieva nejakou čiastkou ak to ešte nezrušili (čo sa plánuje)
Áno, tak čo som počul vodič čo je v tej najnižšej platovej triede pokiaľ robí iba úväzok a iba pracovné dni (víkendové 30% príplatky už spravia niečo) tak môže byť že k výplate dostane okolo 550€.
A už vidím tunajších diskutujúcich ako reagujú (alebo si to niektorí iba pomyslia), že tak nech odíde, nikto mu to nekáže robiť ? Aj preto mávame denne nevypravené služby z dôvodu nedostatku vodičov ? A tí ukrajinci sa sem nie a nie hrnúť, ako si to pred časom niekto predstavoval...
Ja som z východu PO a dnes som sa bol informovať v predchadzajucom zamestnaní SAD a od
bývalých kolegov som zistil že robia za 450 - 500 eur. Tak som to hneď pustil z hlavy a chce skusiť
Bratislavu
To ja neviem objektívne posúdiť, každá má nejaké plus a nejaké mínus. Veľké zmeny nastali k vlaňajšiemu septembru kedy sa poprehadzovali medzi vozovňami dosť zásadne vozidlá, linky ale aj vodiči takže vtedy sa menilo dosť roky zaužívaných princípov. No a plusmínus od nového roku sa vymenili na všetkých prevádzkach aj vedúci, takže tiež je to za tých +- 5 mesiacov zasa úplne iné čo sa týka vzťahov vovnútri ale aj navonok...Závisí aj kde bývaš lebo to dochádzanie môžeš mať o to kratšie... Ale napr. jeden z objektívnych ukazovateľov, najmladší vozový park má vozovňa Trnávka (1. DP).
Závisí od toho že na akú prevádzku (vozovňu) by si išiel robiť a podľa toho linky a typ vozidla to zaváži dosť veľa. Ale čo je všade rovnaké že keď máš ranné služby vstávaš často o 2:30, aby si bol na nástup 3:40 vo vozovni v lepšom prípade budeš mať také nástupy že Ti bude stačiť vstávať okolo 4.00, a zasa tie "večerné" končia najčastejšie okolo 23:30, ale bežne aj po polnoci takže zasa kedy budeš doma... jedine že by si sa dostal na tzv. delené služby (iba počas špičiek prac. dní) a to by si mal každý deň rovnaký režim približne, ale zasa voľné víkendy a do práce chodiť na dva krát to tiež mnohých odrádza...
Čo sa týka platu tak jeden vodič mi pred chvíľou hovoril že je to v priemere okolo 750€ (v čistom)...
Ale to si ľahko vypočítaš aj sám, len fakt sa to mení: platený si od hodiny tak si vypočítaj keď robíš iba toľko hodín čo je mesačný úväzok (to závisí od tzv. zadelenia že aké služby by si robil), alebo môžeš robiť aj z voľna ale to je tiež obmedzené zákonom... teoreticky by si mohol mať napr. do 200 hodín mesačne (ale to isto nie každý mesiac; skôr je reálnych tých 170-180) a to si daj krát základná hodinová sadzba je tušim 3,60? 3,80? neviem presne.
K tomu príplatok za kĺbový voz (pár centov na hodinu), nočný príplatok (po 22 hod a do 6.0 hod - tiež pár centov na hodinu), víkendový príplatok je +30% a v ideálnom prípade aj výkonnostné odmeny +19% lenže tie sa teraz krátia vo veľkom za úplne hocičo a ľahko sa stane že vodič ich nedostane za nejaký mesiac vôbec .. takže toto keď si spočítaš máš svoju hrubú mesačnú mzdu ?