Pri súčasnom zabezpečení formou autobloku je vzdialenosť medzi vlakmi 1 km "na výstrahu" alebo 2 km "na voľno". Ale pri implementácii ETCS minimálne level 2 sa môže dĺžka priestorových oddielov dynamicky meniť. Ide ale o iné veci - napríklad že električky takmer nemajú šancu plniť železničné pevnostné predpisy.
Mazače okolkov sú samozrejme namontované na mnohých vozidlách ale na Komisárky treba stacionárne mazanie. A ak chcú občania vedieť, prečo tam stacionárne mazanie nie je, nech sa spýtajú ing. Viktora Haluzu, riaditeľa rezortu technickej infraštruktúry. Ten sa totiž uvedeným problémom odmietol zaoberať s poukázaním na to, že JEHO koľajnice tam tíško ležia a neškrípu, tak nech si problém riešia ED.
Jaj, takhle jsem to nemyslel! Chtěl jsem naznačit, že by to mohlo (pod zemí) podjet dnešní trať, udělat oblouk o velkém poloměru pod sídlištěm a napojit se to JEŠTĚ PŘED ZHLAVÍM ŽST Petržalka, akorát z opačné strany traťové koleje.
Samozřejmě pokud popustíme uzdu šotoušské fantazii, tak teoretických možností je víc: co třeba udělat podzemní část ŽST Petržalka (pod budovou) s tím, že na povrch by to vylezlo až na opačném zhlaví? Sice by pak bylo dost problematické ukončování vlaků od severu v tom podzemním nádraží (asi by to muselo pokračovat až do Rusovců),vlaky od Vídně by mohly buď končit tak jako teď, nebo s dvousystémovým Taurusem dojet až na Filiálku (nebo Nové Mesto).
Ale stejně doufám, že se to povede nějak zaústit z tunelu ještě před petržalskou stanicí, aby to bylo co nejlevnější...
v tomto pripade ani nie je dovod na vyssiu rychlost, zvysenie rychlosti by exponencialne zvysovalo naklady a hlavne by to nemalo ani zelany efekt, ked na 6tich km su plus minus 4 zastavky
zdvihni zadok a chod sa pozriet aspon do susednej viedne, kde je tych tunelov zeleznicnych po meste docela dost
co je podstatne na mestskych tratiach aby neovplyvnovali ZP a varianta vozit cez UNS vlaky je mimo. filialka dokaze obsluzit aj nejaky ten substrat
a zase pre vlaky je dolezite v takychto usekoch zrychlenie
hovorim, zite si tu radsej tym elektrickovym bielym slonom
aj tak je sranda pozorovat, ze ked som hovoril, ze zeleznicny tunel bude zrejme skorej stavany ako elektricka, tak tunak vsetci ma div neroztrhali a aka je realita ?
nakoniec projekt filialka mozno prinesie vyraznejsie zlepsenie MHD ako samotna elektricka
No nemám pocit, že vo Viedenskom tuneli od Südbahnhof cez Mitte/Landstrasse... by sa jazdilo nejak obzvlášť rýchlo. Ono povedzme aj načo, keď bude každú chvíľu nejaká zastávka.
Ano boli tam zabery aj z vozovne Krasnany. dalej v hlavnej ulohe 7947, 7937, 7939, 7923 a interier 7949
No a k tomu mazaniu. To mazanie je dost ucinne, len je tu problem, ze je este maly pocet vozov. Osobne mam vyborne skusenosti z mazanim, takmer to nepisti v zavislosti od poveternostnych podmienok
a to si na hlavnej stanici menoval len kolaje ktore maju nastupiste, este su tam pokial dobre viem neake priebezne kolaje ktorymi vies realizovat prechadzajuce vlaky a posun
"dalej filialka by mala mat 5+2 kolaje, cize je dimenzovana plus minus OK aj keby to mala byt centralna stanica."
Ak som dobre pochopil z tých pár remingovských obrázkov, pôjde o 5 železničných a 2 električkové koľaje, je tak? To je fantasticky dimenzovaná centrálna stanica, len čo je pravda. Súčasná hlavná stanica má pri perónoch 7 slušných koľají + 1 pri 6.nástupišti + 2 krátke pri piatom, a to zástancovia megalomanského projektu železníc frfľú, že hlavná nestíha.
Maximálna projektovaná rýchlosť 80 km/h - no to už bude koridor... Myslím, že keby urobili rekonštrukciu trate cez UNeSko a Nové Mesto (štíhle výhybky a pod.), bolo by to rozumnejšie. Časová úspora tunelového variantu by bola mizivá (cca 6 minút) pri neporovnateľne vyšších finančných nákladoch.
Aj ja som si skúsil zrátať, kde by trať asi musela začať v Petržalke klesať, aby sa pri rozumnom sklone dostala pod Dunaj, a vyšlo mi, že viac-menej hneď za krajnou veksľou.
Re aquila: A neprotirečíš si tak trošku?: #59374: "kedze aj zeleznica aj elektricka by isli zhruba v tom istom koridore a zeleznice tak ci tak bude zrejme razit dve rury (prave kvoli bezpecnosti), tak by sa to dalo urobit aby jedna rura bola pre druhu unikova" #59359: "po 2010 musia mat totiz tunely jednu extra unikovu ruru a nie byt jeden pre druhy unikovym ..."
To sú tí rýchlokvasení "žurnalisti", ktorým stačí, že si niečo niekde prečítali a zisťovanie faktov ide bokom. Hlavne, že zapíšu svoj stĺpček v novinách. ?
inak Vmax sa na tomto useku planuje 80kmh, prave kvoli stupaniam a oblukom.
dalej filialka by mala mat 5+2 kolaje, cize je dimenzovana plus minus OK aj keby to mala byt centralna stanica.
inak tunel bude zhruba od kukucinovej az po avion, preto tych vyse 6km. vyriesi to aj zopar urovnovych krizeni so zeleznicou, z coho asi najviacsi pokrok bude pri zvaracaku.
Re #59370 Sarko: tri kolaje vedla seba je blbost, a hlavne prioritu ma zeleznica nie elektricka v tom tunely, kedze zeleznice dostanu 90% preplatenych z EU a nie mesto.
to je to co som tu hovoril od zaciatku, kedze aj zeleznica aj elektricka by isli zhruba v tom istom koridore a zeleznice tak ci tak bude zrejme razit dve rury (prave kvoli bezpecnosti), tak by sa to dalo urobit aby jedna rura bola pre druhu unikova. a v oboch by bol logicky obojsmerny provoz ..
si