Reply on: aquila #59402:
To mas pravdu, ze to moze byt problem. Totiz nestaci mat tie miliardy co na to pojdu, podlozie pod Dunajom je na bratislavskom úseku diametrálne odlisne ako napríklad podlozie vo Viedni alebo v Budapesti. Da sa povedat, ze z celej dlzky toku Dunaja je v tomto ohlade podlozie v Bratislave najproblematickejsie. Uz pri razeni prieskumnych sacht pre metro este za socializmu, boli s tymto velke problemy. Na pokon aj prieskumna sachta pri novostavbe narodneho divadla je dodnes zatopena. Rozpraval som sa s jednym inzinierom, co tieto veci mal v tej dobe na starosti a hovoril, ze to bolo dost nebezpecne, ked razili tu sachtu, ani to vlastne nedokoncili, lebo tam boli obrovske priesaky. Dnes su uz zaiste na trhu nove technologie a tak, ale prirodny charakter sa nezmenil, takze bude to aj dnes asi dost narocne, ale urcite to dako poriesia. ?
aquila
v tomto pripade ani nie je dovod na vyssiu rychlost, zvysenie rychlosti by exponencialne zvysovalo naklady a hlavne by to nemalo ani zelany efekt, ked na 6tich km su plus minus 4 zastavky
zdvihni zadok a chod sa pozriet aspon do susednej viedne, kde je tych tunelov zeleznicnych po meste docela dost
co je podstatne na mestskych tratiach aby neovplyvnovali ZP a varianta vozit cez UNS vlaky je mimo. filialka dokaze obsluzit aj nejaky ten substrat
a zase pre vlaky je dolezite v takychto usekoch zrychlenie
hovorim, zite si tu radsej tym elektrickovym bielym slonom
aj tak je sranda pozorovat, ze ked som hovoril, ze zeleznicny tunel bude zrejme skorej stavany ako elektricka, tak tunak vsetci ma div neroztrhali
nakoniec projekt filialka mozno prinesie vyraznejsie zlepsenie MHD ako samotna elektricka