Špeciálne vybavený autobus premával na rekreačnej linke 144.
Počas uplynulého víkendu premával na linke 144 autobus vybavený rôznymi snímacími zariadeniami. Ako informoval minister dopravy a výstavby SR, cieľom tohto experimentu bolo zozbierať dáta z reálnej premávky pre výskum a vývoj autonómnych autobusov v rámci Pilotného projektu pre inteligentnú smart mobilitu budúcnosti realizovaného na Slovenskej technickej univerzite a Žilinskej univerzite. Dáta získané z kamier, radarov a lidarov budú ďalej analyzované a použité pri vývoji autonómneho riadenia autobusov. V rámci experimentu neprišlo k žiadnym zásahom elektroniky do samotného riadenia autobusu, snímacie zariadenia iba pasívne zbierali dáta o správaní sa autobusu v reálnej premávke. Snímače boli nainštalované na autobuse Iveco Urbanway 10,5M #2406, ktorý poskytol Dopravný podnik Bratislava ako partner projektu.
"Unikátnym meraním v reálnej premávke získavame dáta, ktoré slúžia pre výskum v oblasti inteligentnej mobility v mestách. Veľká vďaka patrí najmä vedcom a akademikom, ktorých prácu si nesmierne vážim. Práve vďaka ich špičkovému výskumu máme možnosť získať unikátne know how v oblasti smartmobility, ktoré prispeje k tomu, že aj na Slovensku raz budú jazdiť autonómne vozidlá," uviedol minister dopravy a výstavby Andrej Doležal práve v čase, keď na Slovensku prebiehal štrajk vodičov MHD, ktorý mal upozorniť na neochotu vlády SR poskytnúť pomoc dopravným podnikom, ktorých výrazne zasiahli obmedzenia nariadené v súvislosti s pandémiou Covid-19.
si
PS: za takych podobnych "nestandardnych" podmienok napriklad nie je uplne na skodu aj pouzit retaze.... bude kazde vozidlo vybavene nejakym automatom ktory mu ich nasadi (a neskor zas zosadi a skontroluje ci nie su poskodene a netreba ich dat opravit pred dalsim pouzitim ?) ? a ak ano nepride ti zas ze to zbytocne predrazi vacsinu vozidiel ? (odhadom tie retaze aspon niekedy pouzije menej ako 10% vodicov/vozidiel)
(a rovnako tak sa napriklad mozme bavit aj o podhusteni pneumatik; a to sme stale len pri snahe zdolat jedno troska nestandardnejsie tiahle stupanie v zimnych podmienkach....)
PS: cesta cez vypnutie automatu a nestandardnu situaciu si ries sam clovek ma tiez svoje uskalia.... jednak ten clovek strati prax ak vacsinu "beznych" situacii zanho bude riesit stroj; a okrem toho pokial sa ocakava v pripade necakanej situacie jeho okamzite reagovanie, tak obvykle ako pasazier zdaleka nie je ten clovek tak sustredeny na situaciu aby mal okamzity prehlad a spravne reakcie (jasne, zasnezene tiahle stupanie zrovna nie je takyto problem)