Špeciálne vybavený autobus premával na rekreačnej linke 144.
Počas uplynulého víkendu premával na linke 144 autobus vybavený rôznymi snímacími zariadeniami. Ako informoval minister dopravy a výstavby SR, cieľom tohto experimentu bolo zozbierať dáta z reálnej premávky pre výskum a vývoj autonómnych autobusov v rámci Pilotného projektu pre inteligentnú smart mobilitu budúcnosti realizovaného na Slovenskej technickej univerzite a Žilinskej univerzite. Dáta získané z kamier, radarov a lidarov budú ďalej analyzované a použité pri vývoji autonómneho riadenia autobusov. V rámci experimentu neprišlo k žiadnym zásahom elektroniky do samotného riadenia autobusu, snímacie zariadenia iba pasívne zbierali dáta o správaní sa autobusu v reálnej premávke. Snímače boli nainštalované na autobuse Iveco Urbanway 10,5M #2406, ktorý poskytol Dopravný podnik Bratislava ako partner projektu.
"Unikátnym meraním v reálnej premávke získavame dáta, ktoré slúžia pre výskum v oblasti inteligentnej mobility v mestách. Veľká vďaka patrí najmä vedcom a akademikom, ktorých prácu si nesmierne vážim. Práve vďaka ich špičkovému výskumu máme možnosť získať unikátne know how v oblasti smartmobility, ktoré prispeje k tomu, že aj na Slovensku raz budú jazdiť autonómne vozidlá," uviedol minister dopravy a výstavby Andrej Doležal práve v čase, keď na Slovensku prebiehal štrajk vodičov MHD, ktorý mal upozorniť na neochotu vlády SR poskytnúť pomoc dopravným podnikom, ktorých výrazne zasiahli obmedzenia nariadené v súvislosti s pandémiou Covid-19.
Viko
1. najprv pár dní brojíš proti testovaniu nejakej novej techniky, ktoré má za cieľ práve jej zdokonaľovanie tak, aby vedela plniť všetky naše očakávania.
2. následne zahlásiš, že v 19. storočí "bola kopa ľudí, ktorým vďačíme za niektoré vynálezy, ktorí rozmýšľali a neboli sami, pretože mali aj podporu od časti známych a bez ktorých by sme si dnes nevrzli a nepísali si tu".
Tak by bolo možno fajn si najprv v hlave ujasniť, či chceš v duchu svojho odporúčania chceš začať rozmýšľať nad vynálezmi, či chceš byť podporou pre tých, ktorí sa nás snažia ťahať dopredu. Lebo tvoj úvod "pripraviť tisíce šoférov o prácu" jasne určuje smer diskusie - remeselník prišiel rozbiť parný stroj, lebo nemá fantáziu na prichádzajúce možnosti nových činností/profesií, od údržbárov transmisie v časoch prvých fabrík až po programátorov dnes. (Lebo, keby mal platiť tvoj pohľad, kde sú všetci tí chudáci kočiši, kováči, kolári, pohoniči, drožkári a furmani, paholci, kosiči sena, metači hnoja a mnohí ďalší, ktorým zlí zlí šoféri a rušnovodiči vzali prácu? To oni tvoria 10% nezamestnanosti v SR?)
Skôr než rozbehneš ďalšie kolo samonasierania na všetko okolo, by som ti rád pripomenul jednu vec: smútok z toho, že niekedy predtým bolo lepšie, predsa nevyriešime tým, že budeš robiť všetko preto, aby v budúcnosti lepšie nebolo.