Reakcia na: Peter K #2099:
Filozofia dopravy vychádzala z AVTD, ktorá bola spracovaná VÚD v Žiline, odskúšaná a následne sa pristúpilo k budovaniu TD. Doprava bola sústredená do hlavných koridorov a všetky jalové A linky sa zrušili. Za osem rokov bol vybudovaný trolejbusový dopravný systém, ktorý v plnom rozsahu zabezpečil dopravu v meste. Autobusové linky zostali len doplnkové, a to na zabezpečenie dopravy z mestských častí, bývalých obcí. Aj tie sú zjednodušené, lebo jedna linka zabezpečuje dve prímestské časti. Čisto mestské autobusové linky zostali len dve L26 a L28. Dopravný systém je tak dokonalý, že nevyžaduje takmer nijaké doplnkové autobusové linky. Nepotrebujeme teda linky pre sestričky, vojakov a podobne. Skús si porovnať počty liniek a pozri sa na plán liniek MHD v Žiline a porovnaj tú jednoduchosť. Každý sa dostane kam chce a včas, nikto nezostane na zástavke. Trolejbusový systém sa ešte zdokonalil v tomto roku zokruhovaním trolejbusovej dopravy. Ktoré mesto na Slovensku si mohlo dovoliť vytvoriť tri dopravné okruhy? Na jednej strane čítam, že sa splnil sen dopravákov a na druhej strane ho z iných miest, čo ho nevyužívajú, odsudzujú.
Čo sa týka toho intervalu. Nie som obhajcom DP, ale zbytočne mi tu bude niekto podsúvať na porovnanie L4 prešovskú a L4 žilinskú. Ty si to jasne a zrozumiteľne napísal, že trolejbusy v PO majú takmer rovnomerný celodenný interval a v špičke sa vypravujú autobusy. Tak potom môžu byť intervaly na Tr linkách pekne uhladené. V Žiline sa ***** posilňuje trolejbusmi, tak samozrejme, že keď sú nasadené ďalšie Tr, tak ten interval nemôže oku lahodiť. Keď si zoberieme žilinskú klasickú L3 a L4, tak je to tam vidieť. Môžem povedať, že mesto mám prejdené všetkými smermi, stál som s fotoaparátom takmer na všetkých zastávkach, obratiskách a otočkách. Dopravu som sledoval v rôznom čase na rôznych miestach. Ten systém spracovaný dopravnými odborníkmi pracuje dobre, je jednoduchý a praktický. Samozrejme, že nič nie je dokonalé a stále je čo zlepšovať.
O energetike nabudúce.
Jozef
V príspevku si napísal toho trošku viac, a preto ti budem odpovedať postupne. DPMŽ samozrejme neprevádzkuje dopravu do obcí mimo Žiliny, lebo je mestský DP. O Prešove vieme, že DP zabezpečuje dopravu aj do samostatných obcí a do Veľkého Šariša. Sú to obce, ktoré sú úzko späté s aglomeráciou Prešova (myslím, že okrem Bzenova). Diskusia vznikla o počte liniek v porovnaní so Žilinou. Keby sme odpočítali tých jedenásť liniek, tak pravda je aj tak niekde uprostred. Aj keď tieto linky idú do samostatných obcí, prechádzajú mestskou aglomeráciou a zastavujú po svojej trase na zastávkach MHD. Linky majú možnosť využívať aj „domáci“, čiže nie sú to linky samostatné len do obcí. Argument zníženia z celkového počtu liniek o 11 do obcí by som akceptoval vtedy, ak by nezastavovali na zastávkach MHD, ale napr. by stáli až pri železničnej stanici.