Reakcia na: Kami #2082:
Dojednáva sa odberový diagram na odberné miesto na rok za výkon (kW) a prácu (kWh). Druhy sadzieb sú podľa inštalovaného výkonu. Výkon sa môže v energetických závodoch znížiť (upraviť) len 1x za rok a zvýšiť sa môže aj viackrát. Technický maximálny výkon štvrťhodinový sa ťažko odhaduje, ale môže sa vypočítať a vysledovať, lebo keď sa prekročí, tak sa za to platí. Keď je nižší výkon, ako je zmluvne dohodnutý, nič sa nedeje. Odberateľ je pokutovaný aj za neodobratie práce (čiže spotreby). ale aj za prečerpanie práce. Výkon sa mesačne vyhodnocuje (sú digitálne merače) a práca raz za rok. Samozrejme, že platby idú ako bolo zmluvne dohodnuté. Dôležité je preto správne sa dohodnúť pri odberovom diagrame na začiatku roka, lebo potom sa platí skutočne za všetko.
Takto to poznám všeobecne, ak niekto pozná pomery v DP bližšie môže ma opraviť alebo doplniť.
Miloš
To nemyslíš vážne,že tie malé kruhové objazdy sú perfektné ! Veď tie sú príčinou zápchy. Svojim riešením sa absolútne nehodia do štvorprúdovej komunikácie s takým dopravným zaťažením, aké je tu. A pre chodcov mohli investori vyhotoviť nadchody a podchody. A "sem-tam sa tam nahromadia autá" - čo to asi je ? Je to každý deň, a kolóny dosahujú niekedy až po nemocnicu a na druhej strane k internátom. Prechádzaš 10-15 minút. Tie križovatky proste mali byť vyhotovené úplne inak.
K ceste za plavárňou: tá nebola naprojektovaná ako komunikácia, ktorá by mala niesť dopravnú záťaž medzi centrom a Vlčincami ani na obsluhu parkoviska pri Dubni. Má úbohé parametre a keď sa Dubeň budoval, tak ju ešte zúžili a poza Dubeň zjednosmernili. Po 2 rokoch v márnej snahe zachrániť situáciu ju zase zobojsmernili, a to v rozpore s normami, pretože absolútne nespĺňa šírkové parametre. Ale to nie je jediná komunikácia v Žiline, mohol by som rozprávať...
Nechcem ale zahlcovať diskusiu o MHD. ?