Reakcia na: Peter K #2099:
Filozofia dopravy vychádzala z AVTD, ktorá bola spracovaná VÚD v Žiline, odskúšaná a následne sa pristúpilo k budovaniu TD. Doprava bola sústredená do hlavných koridorov a všetky jalové A linky sa zrušili. Za osem rokov bol vybudovaný trolejbusový dopravný systém, ktorý v plnom rozsahu zabezpečil dopravu v meste. Autobusové linky zostali len doplnkové, a to na zabezpečenie dopravy z mestských častí, bývalých obcí. Aj tie sú zjednodušené, lebo jedna linka zabezpečuje dve prímestské časti. Čisto mestské autobusové linky zostali len dve L26 a L28. Dopravný systém je tak dokonalý, že nevyžaduje takmer nijaké doplnkové autobusové linky. Nepotrebujeme teda linky pre sestričky, vojakov a podobne. Skús si porovnať počty liniek a pozri sa na plán liniek MHD v Žiline a porovnaj tú jednoduchosť. Každý sa dostane kam chce a včas, nikto nezostane na zástavke. Trolejbusový systém sa ešte zdokonalil v tomto roku zokruhovaním trolejbusovej dopravy. Ktoré mesto na Slovensku si mohlo dovoliť vytvoriť tri dopravné okruhy? Na jednej strane čítam, že sa splnil sen dopravákov a na druhej strane ho z iných miest, čo ho nevyužívajú, odsudzujú.
Čo sa týka toho intervalu. Nie som obhajcom DP, ale zbytočne mi tu bude niekto podsúvať na porovnanie L4 prešovskú a L4 žilinskú. Ty si to jasne a zrozumiteľne napísal, že trolejbusy v PO majú takmer rovnomerný celodenný interval a v špičke sa vypravujú autobusy. Tak potom môžu byť intervaly na Tr linkách pekne uhladené. V Žiline sa ***** posilňuje trolejbusmi, tak samozrejme, že keď sú nasadené ďalšie Tr, tak ten interval nemôže oku lahodiť. Keď si zoberieme žilinskú klasickú L3 a L4, tak je to tam vidieť. Môžem povedať, že mesto mám prejdené všetkými smermi, stál som s fotoaparátom takmer na všetkých zastávkach, obratiskách a otočkách. Dopravu som sledoval v rôznom čase na rôznych miestach. Ten systém spracovaný dopravnými odborníkmi pracuje dobre, je jednoduchý a praktický. Samozrejme, že nič nie je dokonalé a stále je čo zlepšovať.
O energetike nabudúce.
Jozef
Dojednáva sa odberový diagram na odberné miesto na rok za výkon (kW) a prácu (kWh). Druhy sadzieb sú podľa inštalovaného výkonu. Výkon sa môže v energetických závodoch znížiť (upraviť) len 1x za rok a zvýšiť sa môže aj viackrát. Technický maximálny výkon štvrťhodinový sa ťažko odhaduje, ale môže sa vypočítať a vysledovať, lebo keď sa prekročí, tak sa za to platí. Keď je nižší výkon, ako je zmluvne dohodnutý, nič sa nedeje. Odberateľ je pokutovaný aj za neodobratie práce (čiže spotreby). ale aj za prečerpanie práce. Výkon sa mesačne vyhodnocuje (sú digitálne merače) a práca raz za rok. Samozrejme, že platby idú ako bolo zmluvne dohodnuté. Dôležité je preto správne sa dohodnúť pri odberovom diagrame na začiatku roka, lebo potom sa platí skutočne za všetko.
Takto to poznám všeobecne, ak niekto pozná pomery v DP bližšie môže ma opraviť alebo doplniť.