V najnovšom Žilinskom večerníku je nasledovný inzerát DPMŽ:
Dopravný podnik mesta Žiliny, s. r. o., v zastúpení Mesta Žiliny predá vyradené autobusy MHD značky KAROSA B 732.1652 - 3 ks a KAROSA B 731.1652 - 1 ks.
Dopravný podnik mesta Žiliny, s. r. o., v zastúpení Mesta Žiliny predá vyradené autobusy MHD značky KAROSA B 732.1652 - 3 ks a KAROSA B 731.1652 - 1 ks.
Jozef
V príspevku si napísal toho trošku viac, a preto ti budem odpovedať postupne. DPMŽ samozrejme neprevádzkuje dopravu do obcí mimo Žiliny, lebo je mestský DP. O Prešove vieme, že DP zabezpečuje dopravu aj do samostatných obcí a do Veľkého Šariša. Sú to obce, ktoré sú úzko späté s aglomeráciou Prešova (myslím, že okrem Bzenova). Diskusia vznikla o počte liniek v porovnaní so Žilinou. Keby sme odpočítali tých jedenásť liniek, tak pravda je aj tak niekde uprostred. Aj keď tieto linky idú do samostatných obcí, prechádzajú mestskou aglomeráciou a zastavujú po svojej trase na zastávkach MHD. Linky majú možnosť využívať aj „domáci“, čiže nie sú to linky samostatné len do obcí. Argument zníženia z celkového počtu liniek o 11 do obcí by som akceptoval vtedy, ak by nezastavovali na zastávkach MHD, ale napr. by stáli až pri železničnej stanici.