Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Žilinský Karosák

Žilinský Karosák

Reply on: TB94 #23575:
Už minule bola na DOD DPMP, takže nič príliš prekvapujúce😀.
Reply on: námedzník #23571:
Tak a je to vyriešené, už nepípa nič
😃
Reply on: námedzník #23571:
Tak sú to označovače, čo pípa a iba žlté.
Ale prečo, to je stále záhada..
Žilinský Karosák

Žilinský Karosák

Reply on: námedzník #23571:
To by ma tiež zaujímalo, zvuky asi pochádzajú z PP alebo označovačov, samotné pípanie som však počul už v utorok v #253.
Vie niekto, čo a prečo začalo od včera pípať vo všetkých vozidlách MHD?
Zvuk sa ozýva
2x pri rozjazde pred hlásením o nasledujúcej zastávke
2x pred hlásením o aktuálnej zastávke
1x pri otváraní dverí
Žilinský Karosák

Žilinský Karosák

Reply on: S499.1023 #23569:
EmTrest?
Žilinská firma vyrábajúca pokladne a informačné panely pre autobusy spadla do dlhov a žiada o súdnu ochranu
https://e.dennikn.sk/4646346/zilinska-firma-vyrabajuca-pokladne-a-informacne-panely-pre-autobusy-spadla-do-dlhov-a-ziada-o-sudnu-ochranu/
DPMŽ ponúka na odpredaj zájazdové vozidlo #ZA-469BR: https://www.dpmz.sk/predaj-vyradeneho-majetku/
Reply on: Dispecer #23566:
#23564 Ku garancií prepravy podľa prepravného poriadku som napr. v aktuálnom prepravnom poriadku IDS BK našiel Článok A.5 “Práva a povinnosti cestujúceho” časť A.5.1 “Cestujúci má právo:” odsek c, “v prípade, že sa preprava neuskutočnila včas, t. j. neuskutočnila sa podľa cestovného
poriadku, došlo k jej prerušeniu alebo zastaveniu, na náhradnú prepravu iným spojom tej
istej linky, prípadne inej linky; pričom ak prepravu nie je možné uskutočniť v ten istý deň,
cestujúci má právo na bezplatnú prepravu späť do východiskovej zastávky”.
A to mi nepripadá že som ako cestujúci zodpovedný za to že prepravný prostriedok mešká.

Samozrejme to malo byť 10:07 nie 09:07 tak ako to bolo aj v príspevku #23563
Reply on: Sawuel #23565:
To mi nejako nevychádza:
"Jediný problém ktorý s tým že mám lístok ktorý mi platí do 10:10 (zakúpený 09:10). A ten môže byť neplatný vo vozidle ktoré malo byť na konečnej 9:07 ale žiaľ mešká."
Reply on: Vladimír #23564:
Kde to garantujú neviem. Ak niekto vie tak nech povie.

OK. Príklad na “otočku” možno chápem že nie je úplne fajn. Rovnako požadovaný spoj nemusím stihnúť. A keď ho nestihnem ako plánujem tak si nový lístok kúpim.
Jediný problém ktorý s tým že mám lístok ktorý mi platí do 10:10 (zakúpený 09:10). A ten môže byť neplatný vo vozidle ktoré malo byť na konečnej 9:07 ale žiaľ mešká. Možme si argumentovať čím chceme ale to je proste hlúpe. Ja za to že vozidlo mešká ako cestujúci proste nemôžem. Prečo by som mal kupovať nový lístok.

Druhý príklad. Vyhľadávač na stránke dopravcu píše že moja cesta trvá 53 minút. Tak si kúpim hodinový lístok. Prečo by som mal myslieť na to že som prestupoval a teda ak druhé vozidlo bude meškať 7 alebo viac minút tak si mám kúpiť nový lístok alebo vystúpiť predčasne.
Reply on: Sawuel #23563:
Ešte som sa nestretol s dopravcom (dopravným systémom), kde by Tebou požadované právo garantovali (ak taký je, rád si rozšírim obzory).

Už to, že je cestujúcemu v rámci časovej platnosti lístka umožnené cestovať kamkoľvek, je v rámci EÚ pomerne liberálne. Tento prístup je typický prevažne v krajinách V4-ky.

Naopak, vo väčšine európskych krajín ako prevládajúci evidujem ten prístup, kde je v rámci časovej platnosti lístka povolená len jedna jednosmerná a nie okružná cesta. Zmena smeru jazdy (vracanie sa do východiskového bodu), hoci aj v rámci časového limitu, je explicitne zakázaná a pokutovaná.
Reply on: Sawuel #23562:
Pridám aj príklad. Idem kvôli niečomu do mesta na “otočku”.
Odchádzam 9:10 L6 zo Stodolovej na Žel. stanicu. Na Žel. stanici som 9:27. Späť stíham L6 9:50. Na Stodolovej mám byť 10:07. Ak však L6 bude meškať x minút už môžem byť čierny pasažier na časti trasy a teda buď si kúpim nový lístok alebo vystúpim skôr. Toto je vysvetlenie pre pána ktorý hovoril o zbytočnom kupovaní 12 min. lístka jednou kartou počas 1 hodiny. Presne kvôli danej vete pri nákupe 2x12 min. lístka som OK. Pri 60 min. riskujem pokutu. Nehovoriac o tom že 2x0,80e je menej ako 2x0,90e. To že Stodolova - Žel. Stanica je viac ako 12 min. zanedbajme. Ide o princíp.

Druhý je klasický prestup. Idem zo Zástrania do Bytčice. L27 5:27 zo Zástrania - 5:40 som na Nám. hrdinov. L22 odchádza 5:56 a na konečnej mám byť 6.20. A znova pri x minútovom meškaní musím kúpiť 2. lástok alebo som čierny pasažier.

Dáva toto zmysel ? A to je pracovný deň nie víkend. Argument predplatný lástok a si OK neobstojí. Čo ak cestujem iba sporadicky ?
Reply on: Vladimír #23561:
Áno, presne tak. Ja som práve narážal na meškanie vozidla pri prestupe. Neviem o linke kde by sa dalo cestovať dlhšie ako 60 min a teda by sa splnila podmienka nástupu do prvého vozidla. A teda z popisu mne vychádza že vo vozidle do ktorého prestúpim sa riadim časom dokedy platí lístok aj keby mi platnosť lístka podľa cestovného poriadku prestupu "sedela".
Toto max. dávalo zmysel pri 12 min. lístku ale ten bude čoskoro passe.
Reply on: Sawuel #23560:
"Stále som nenašiel v podmienkach prepravy informáciu o tom že cestovný čas si mám rátať podľa času uvedeného v cestovnom poriadku a ako cestujúci nezodpovedám za to že vozidlo mešká z dôvodu zápchy. Stále som si povinný po uplynutí platnosti kúpiť nový. "

Preprevný poriadok MHD Žilina, článok XI, Základné podmienky použitia cestovného lístka, bod 7 znie:

"Čas platnosti cestovného lístka pri použití prvého vozidla sa počíta podľa minút uvedených v cestovnom poriadku umiestnenom na
zastávke. Ak dôjde k prestupu do ďalšieho vozidla, platnosť cestovného lístka končí uplynutím poslednej minúty jeho časového rozsahu."
Reply on: TB94 #23559:
Je milé že v prepravných podmienkach od 01.06.2025 sa v Čl. VII odstavci 1.6 uvádza ako náhradný spôsob úhrady cestovného napr. doplnkový predaj u vodiča. Škoda že v tarife také už nič nebude 😃

Páči sa mi argumentácia pána ohľadom zmätočnosti 12 min. lístka. Rovnako argumentácia že sa často stáva že rovnaká karta si v rámci hodiny kúpi 2x 12 min. lístok. A vlastne jeho zrušenie to uľahčí a cestujúci ušetrí. Stále som nenašiel v podmienkach prepravy informáciu o tom že cestovný čas si mám rátať podľa času uvedeného v cestovnom poriadku a ako cestujúci nezodpovedám za to že vozidlo mešká z dôvodu zápchy. Stále som si povinný po uplynutí platnosti kúpiť nový. Jedina výnimka je mimoriadna udalosť - pochybujem že teta revizórka uzná zápchu ako mimoriadnu udalosť. Teším sa na zmätok pri 60 min. lístkoch a ich zrušenie.

Check-in/Check-out znie fajn. Otázka koľko sa bude vracať späť. Ale celkovo dobý nápad - niekto možno využije. Jediný problém ktorý tam vidím tak je že (minimálne na starých označovačoch) sa "číslo zastávky pretáčalo" až v momente otvorenia dverí na zastávke. A teda ak toto stále platí tak prípadny Check-out by mal byť na označovači vykonaný až po otvorení dverí na zastávke na ktorej vystupujem. Inak si systém bude myslieť že som vystúpil o zastavku skôr. A rovnako si to može myslieť aj teta revizórka nakoľko musím mať platný lístok do času výstupu z vozidla. Som zvedavý ako precízne toto otestujú a ako pro-zákaznícky to bude uvedené v prepravnom poriadku.
Reply on: Vladimír #23558:
''Check-in / Check-out'' systém.
V dokumente to ešte nie je, lebo zatiaľ to len testujú, riaditeľ DP povedal že to predstaví v júni keď bude ďalšie zasadnutie Mestského zastupiteľstva, takže uvidíme o dva mesiace ako konkrétne to bude nastavené.
Odporúčam pozrieť ten záznam, všetko čo riaditeľ povedal bolo zaujímavé, nastavil som konkrétne časy, je to len niekoľko minút, stačí kliknúť:
https://www.youtube.com/watch?v=UEixSIodqZg&t=24566s
https://www.youtube.com/watch?v=UEixSIodqZg&t=26073s

V skratke, po nástupe do vozidla bude treba najskôr zaplatiť hodinový lístok, pred vystúpením sa bude treba odhlásiť a podľa počtu precestovaných zastávok sa na kartu vráti nejaká ''neprecestovaná'' suma, takže sa oplatí cestovať aj na 1-2-3-4 zastávky.
Reply on: TB94 #23557:
A aká to je? Priložený dokument som zbežne prebehol očami, ale zmienku o náhrade som nenašiel (prehliadol?).
Mestské zastupiteľstvo - diskusia a schvaľovanie novej tarify:
https://www.youtube.com/watch?v=UEixSIodqZg&t=23731s

https://zilina.sk/wp-content/uploads/2025/04/24.-Zmena-tarify-a-sadzobnik-popl.-MHD-ZA-od-01.06.2025.pdf

Koncom roka je v pláne zaujímavá novinka ako náhrada za zrušený 12-minútový lístok, cena hodinového bude (zatiaľ) nezmenená.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.