Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #13475:
Neviem sice, ake knizky vam davali, ale ono tie gyrobusy a dalsie divne sposoby, ako urobit ekologicku dopravu bez drotov, mali viac nevyhod, ako vyhod. Konkretne gyrobus musel mat velmi tazky rotujuci zotrvacnik, ktory pridal aj jednu tonu hmotnosti. Aj jeho samotna zotrvacnost vraj robila problemy s technikou jazdy. Takze suhlasim s oznacenim somariny 😃
Reakcia na: VLK #13473:
"hybridný autobus" Tak na tom sa musím len dobre smiať, lebo my sme sa v škole asi pred rokom, dvoma učili a výhodách rôznych gyrobusov, kabínkových dráh a podobných somarín z knižiek starých asi 25 rokov a stále tu také niečo nemáme. Tak čo také prevratné sa môže u nás objaviť za 4 roky?
Reakcia na: marek #13470:
Keď si predstavíš, že z 11 prevádzky schopných sólo vozov je v pracovný deň nasadených 9, ak sa pridajú ďalšie poruchy a pod., tak musí vyjsť do ulíc miesto sóla nejaký klbák (ktorých jazdí denne tuším 21 z počtu 28). Keďže na L6 musia byť len sólo vozy kvôli Carrefouru, jedinou možnosťou je nasadiť klbák na L5. Myslím, že sa tak už aj stalo. Čiže situácia sa obracia - počas NKTD bolo často nasadené sólo, kde mal byť kĺb, dnes je to naopak, čo je určite lepšie. Ale len zdanlivo, lebo z globálneho hľadiska väčšia miera nasadenie sólo vozov spôsobila celkové zníženie ponuky miest na niektorých úsekoch.
Okrem toho prestávky na L5 vykrývajú kĺby z L4 (niektorý spoj dopoludnia medzi 9. a 10. hod.) a z L3 (cca medzi 12. - 13. hod.) a ďalšie.
Reakcia na: marek231 #13469:
my sme túto informáciu dostali od p. riaditeľa Gubalu, ktorý povedal, že s obnovou vozového parku trolejbusov sa neuvažuje s tým, že súčasný stav vydrží určite 4 roky a čo bude potom, tak na to si počkajú (hlavne myslel nové trendy v technológiách a technike).

Mne osobne sa nepáčia názory typu, že za 4 roky tu môžeme mať hybridný autobus alebo niečo podobné, keby sme na všetko takto čakali, tak tu nemáme nič. Pritom sa mohlo začať s postupnou obnovou vozového parku, pretože aj keď niečo také bude vyvinuté, prvé roky to bude finančne takmer nedosiahnuteľné pre naše DP. Nehovoriac o tom, že popri prebiehajúcej obnove potom nakupovať technologicky novšie vozidlá nie je problém, problém bude naraz nakúpiť taký veľký počet vozidiel.

Toto by sme ale mali pripomenúť p. primátorovi, ktorý pred voľbami mal plno rečí o tom, že tu máme výbehové typy, ale do plánovanej obnovy vozového parku nechce ísť, naopak, snaží sa znižovať dotácie na MHD v Žiline.
Reakcia na: marek #13470:
Neviem povedať, ale tie kľbové 5-ky znejú zaujímavo. Mne sa tak zdá že L.5 je asi najväčší prepadák. Je pekné pozerať sa na kľbovú 5-ku a v nej traja cestujúci. Interval na tejto linke by kľudne stačil 30 minút celodenne a ušetrené vozokilometre presunúť na poddimenzovanú 6-tku. Taktiež nevidím zmysel linky 7 cez víkend. Je logické aby linka, ktorá je svojou trasou jedinečná mala interval 120 minút? Mohlo by sa pridať na 6-tku alebo posliniť sedmičku cez pracovné dni o 2 spoje na interval 30 minút.
Reakcia na: marek #13470:
Kĺbak je tam bežne, pravdepodobne kvôli prestávkam na L5.
Ja mam otazocku...

casto s ami stava, ze vidim na L5 klbove vozy aj v sedle. ide len o nejaky presun medzi konecnou fatranska a jasenova v ramci linky alebo je bezne nasadzovany klbak?
Reakcia na: Jozef #13468:
Po par dnoch, ktoré mi pre moje povinnosti nedovolili navstivit toto forum pridavam nejaky prispevok.

Sledujem co sa tu pise o kniznom vydaní "Historie MHD". To by ale uplne vazne bola riadna pecka....ak Jozef to bude naozaj este par rokov....tak pockame ..ale nech to len raz prijde...ono vyzrete víno chutí najlepsie.

Ked mam odbocit od temy tak by som sa mozno len tak opytal ake su nove postrehy na GVTD. Ja nic nove ...stale vnimam tie iste nedostatky.

P.S. Neviem odkial to mala dotycná osoba, ktoru nebudem menovat, ale povedala mi ze sa v Ziline nebudu este 5 rokov nakupovat nove trolejbusove vozidla.. Ak to tak naozaj bude tak Boh vsemohuci to tu chran.. ?
Reakcia na: Kvacalova23 #13465:
Musíme skutočne poďakovať, že v Žiline máme takéhoto človeka - historika, ktorý sa touto oblasťou zaoberá. V posledných rokoch nám vychádzajú v Žiline rôzne publikácie z rôznych oblastí histórie Žiliny. Niektoré historické oblasti Žiliny (napr. architektúra, žilinskí židia a pod.) neboli ešte spracované a vydané. Jednou z takýchto oblastí je aj história dopravy, respektíve MHD, ktorá nebola doteraz spracovaná a nemám vedomosti, žeby na nej v Žiline niekto pracoval. Vďaka obetavosti nášho Peťa bude spracovaná a verím, že aj vydaná. Na druhej strane by som poprosil diskutujúcich o trpezlivosť, lebo nie je mysliteľné aby dlhé roky bádania v archívoch a získavania informácií z rôznych zdrojov boli len tak uverejňované na verejných stránkach a následné boli inými subjektami zneužité. Na jednej strane rozumiem tu prítomným fandom o rôzne informácie, ktoré by chceli vedieť, ale na druhej strane sú informácie, ktoré autor ťažko spracováva a nemôže ich len tak voľne publikovať. Na záver prajem nášmu Peťovi veľa ďalších úspechov pri spracovávaní histórie MHD v Žiline. Možno sklameme záujemcov, ale na jej vydanie si ešte pár rokov počkajú.
nie je to nahodou dnes uz stvrty mesiac od prichodu zlinskych klbakov na Kvacalovu?
Reakcia na: simkoslav #13451:
Paráda, dobre sa to číta. Toľko nových vecí som sa dozvedel. Veľmi sa mi páči tá historia. To muselo byť námahy, kým sa podarilo pozháňať tie staré materiály. Už som prečítal 3 časti, idem na tú 4,5 časť. Klobúk dole.
Reakcia na: simkoslav #13463:
škoda ? (dik)
Reakcia na: milan005 #13462:
Mám, ale nedám. (pozri sa do e-mailovej schránky). ?
Reakcia na: simkoslav #13461:
a ty nemas nejake CP spred zavedenia AVTD? dost by ma to zaujimalo navyse kedby som si to mohol porovnat s mapou
Reakcia na: milan005 #13460:
Do r. 1953 linka 1 mala v meste komplikovanú trasu. Začínala v Strážove, išla popri kolónii na Novej Žiline, potom po dnešnej Hollého alebo Sasinkovej (nepodarilo sa zistiť) k Žel. stanici. Odtiaľ na 1. mája, ďalej na dnešnú ul. Republiky, cez Hlinkovo nám. ku KNV (dnes Hurbanova). Odtiaľ na Mariánske nám., ďalej cez Ul. Na bráne na dnešnú Predmestskú a odtiaľ do Trnového. Linka 2 išla z Bánovej cez Závodie, dnešnú Kuzmányho, cez Sad SNP ku Slovene a do Pov. Chlmca. Toto trasovanie, uvedené na schéme z r. 1953, platilo od r. 1949 do roku 1953. Od 1. 12. 1953 totiž došlo k zmene trasovania. Presné polohy zastávok archívne materiály neuvádzajú, ale je možné odhadnúť, že zastávka tehelňa sa nachádzala približne v priestoroch súčasnej zast. Hálkova a zast. Kolečko dnešnej zastávke Polícia. Ich poloha však určite nezodpovedala súčasnej polohe týchto zastávok, kedže tu došlo k viacerým stavebným úpravám (výstavba Rondla na prelome 70. a 80. rokov atď.)
Reakcia na: simkoslav #13451:
podla tej mapky: Schema tb liniek DKPZ(1953) neviem urcit kadial by isla l. 1 od KNV, ktore dnesne zastavky zodpovedaju tym "Kolečko" a "Teheľňa"? na ktorom mieste by sa l. 1 odpajala od l. 2?
V dňoch 1.11. a 3.11.2007 budú premávať mimoriadne spoje po trase linky č.31 v smere Železničná stanica - Pietna, Krematórium a späť v hodinovom intervale. Odchody:

Železničná stanica:
9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00

Pietna, Krematórium:
9:30, 10:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30, 15:30, 16:30
Reakcia na: simkoslav #13451:
nielen mapy ale aj cela stranka je super, mas moj velky obdiv ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.