Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #13468:
Po par dnoch, ktoré mi pre moje povinnosti nedovolili navstivit toto forum pridavam nejaky prispevok.

Sledujem co sa tu pise o kniznom vydaní "Historie MHD". To by ale uplne vazne bola riadna pecka....ak Jozef to bude naozaj este par rokov....tak pockame ..ale nech to len raz prijde...ono vyzrete víno chutí najlepsie.

Ked mam odbocit od temy tak by som sa mozno len tak opytal ake su nove postrehy na GVTD. Ja nic nove ...stale vnimam tie iste nedostatky.

P.S. Neviem odkial to mala dotycná osoba, ktoru nebudem menovat, ale povedala mi ze sa v Ziline nebudu este 5 rokov nakupovat nove trolejbusove vozidla.. Ak to tak naozaj bude tak Boh vsemohuci to tu chran.. ?
Reakcia na: Kvacalova23 #13465:
Musíme skutočne poďakovať, že v Žiline máme takéhoto človeka - historika, ktorý sa touto oblasťou zaoberá. V posledných rokoch nám vychádzajú v Žiline rôzne publikácie z rôznych oblastí histórie Žiliny. Niektoré historické oblasti Žiliny (napr. architektúra, žilinskí židia a pod.) neboli ešte spracované a vydané. Jednou z takýchto oblastí je aj história dopravy, respektíve MHD, ktorá nebola doteraz spracovaná a nemám vedomosti, žeby na nej v Žiline niekto pracoval. Vďaka obetavosti nášho Peťa bude spracovaná a verím, že aj vydaná. Na druhej strane by som poprosil diskutujúcich o trpezlivosť, lebo nie je mysliteľné aby dlhé roky bádania v archívoch a získavania informácií z rôznych zdrojov boli len tak uverejňované na verejných stránkach a následné boli inými subjektami zneužité. Na jednej strane rozumiem tu prítomným fandom o rôzne informácie, ktoré by chceli vedieť, ale na druhej strane sú informácie, ktoré autor ťažko spracováva a nemôže ich len tak voľne publikovať. Na záver prajem nášmu Peťovi veľa ďalších úspechov pri spracovávaní histórie MHD v Žiline. Možno sklameme záujemcov, ale na jej vydanie si ešte pár rokov počkajú.
nie je to nahodou dnes uz stvrty mesiac od prichodu zlinskych klbakov na Kvacalovu?
Reakcia na: simkoslav #13451:
Paráda, dobre sa to číta. Toľko nových vecí som sa dozvedel. Veľmi sa mi páči tá historia. To muselo byť námahy, kým sa podarilo pozháňať tie staré materiály. Už som prečítal 3 časti, idem na tú 4,5 časť. Klobúk dole.
Reakcia na: simkoslav #13463:
škoda ? (dik)
Reakcia na: milan005 #13462:
Mám, ale nedám. (pozri sa do e-mailovej schránky). ?
Reakcia na: simkoslav #13461:
a ty nemas nejake CP spred zavedenia AVTD? dost by ma to zaujimalo navyse kedby som si to mohol porovnat s mapou
Reakcia na: milan005 #13460:
Do r. 1953 linka 1 mala v meste komplikovanú trasu. Začínala v Strážove, išla popri kolónii na Novej Žiline, potom po dnešnej Hollého alebo Sasinkovej (nepodarilo sa zistiť) k Žel. stanici. Odtiaľ na 1. mája, ďalej na dnešnú ul. Republiky, cez Hlinkovo nám. ku KNV (dnes Hurbanova). Odtiaľ na Mariánske nám., ďalej cez Ul. Na bráne na dnešnú Predmestskú a odtiaľ do Trnového. Linka 2 išla z Bánovej cez Závodie, dnešnú Kuzmányho, cez Sad SNP ku Slovene a do Pov. Chlmca. Toto trasovanie, uvedené na schéme z r. 1953, platilo od r. 1949 do roku 1953. Od 1. 12. 1953 totiž došlo k zmene trasovania. Presné polohy zastávok archívne materiály neuvádzajú, ale je možné odhadnúť, že zastávka tehelňa sa nachádzala približne v priestoroch súčasnej zast. Hálkova a zast. Kolečko dnešnej zastávke Polícia. Ich poloha však určite nezodpovedala súčasnej polohe týchto zastávok, kedže tu došlo k viacerým stavebným úpravám (výstavba Rondla na prelome 70. a 80. rokov atď.)
Reakcia na: simkoslav #13451:
podla tej mapky: Schema tb liniek DKPZ(1953) neviem urcit kadial by isla l. 1 od KNV, ktore dnesne zastavky zodpovedaju tym "Kolečko" a "Teheľňa"? na ktorom mieste by sa l. 1 odpajala od l. 2?
V dňoch 1.11. a 3.11.2007 budú premávať mimoriadne spoje po trase linky č.31 v smere Železničná stanica - Pietna, Krematórium a späť v hodinovom intervale. Odchody:

Železničná stanica:
9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00

Pietna, Krematórium:
9:30, 10:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30, 15:30, 16:30
Reakcia na: simkoslav #13451:
nielen mapy ale aj cela stranka je super, mas moj velky obdiv ?
Reakcia na: simkoslav #13451:

Aj ja sa pridávam k Valcovi. Naozaj klobúk dole. Ďalší hlas za knižné vydanie. A v pondelok utekám na Bottovu kúpiť knižku.
Reakcia na: Valec #13454:
Ani plakať im už nepomôže.
Reakcia na: M #13453:
Hmm, tak tí Hájičania chodia asi všetci načierno, lebo tie trolejbusy chodievajú dosť prázdne. A na L6 je zaujímavé, že pokiaľ z Vlčiniec chodieva poloprázdny kĺb, tak od Carrefouru ide preplnené sólo.
Reakcia na: simkoslav #13451:
? No Peťo, klobúk dole. Pekne spracované, už sa teším až to vyjde aj knižne. ?
Reakcia na: pavuk #13444:
Historické schémy liniek MHD spred roka 1988 sú vypracované a zverejnené na týchto stránkach:
-schematický nákres trás liniek MHD, rok 1953:
http://simkoslav.szm.com/SCHEMA_1953.htm
- Plán liniek MHD, rok 1966:
http://simkoslav.szm.com/plan_1966.htm
- Plán liniek MHD, rok 1977: http://simkoslav.szm.com/plan_1977.htm
- Plán liniek MHD, rok 1988, tesne pred AVTD:
http://simkoslav.szm.com/plan_1988.htm
Reakcia na: URBINO #13443:
Ja len doplním, že má zničené celé predné čelo a do premávky vyjde až v roku 2008.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.