Organizačný výbor iMHD sa na dnešnom zasadaní dohodol, že už dlho plánovaná stretávka žilinských dopravných priaznivcov sa uskutoční v sobotu 17.11.2007. Zatiaľ predbežný (a veľmi pravdepodobný) čas stretnutia je o 18:00 na obvyklom mieste.
Však tam máš napísané, že 1996. A je to na Solinkách, medzi benzínovou pumpou a zastávkou Smreková. Ale linku už asi ťažko niekto odhadne, ale mala by to byť buď L3 alebo L4.
4.3.1998 bola otvorená nová trolejbusová linka č. 3 na sídlisko Solinky. Na linke začalo premávať 8 nových kĺbových trolejbusov modernejšej verzie a v nových žilinských farbách. Pokiaľ ma pamäť neklame, tak Ikarusy boli vyradené do šrotu v roku 1996 a ďalšie boli odpredané niekde na východ do Ruska. Predpokladám že asi o rok neskoršie. Žilina bola prvým mestom na Slovensku, ktorá ich poslala do histórie.
MatusZA: myliš sa... V čase zavedenia trolejbusovej linky 3 uz nebolo po ikarusoch v Ziline velmi dávno chýru ani slychu. A to už vôbec nie na linke č.6 (pokial sa tým myslí linka na Hájik) Tu sa prvé klbaky ukázali až po uvolnení z linky 3.
Máš na to nejaký dôkaz? Lebo v dokumente priamo z DP mám uvedené, že posledné Ikarusy boli vyradené v roku 1997! Všetky údaje, ktoré tu uvádzam, mám podložené nejakým článkom z médií, kronikou, cestovným poriadkom... Avšak aj niektoré z týchto dokumentov sa môžu mýliť.
Ohľadom vyraďovania nastali isté zmeny, o ktorých samozrejme vyšší pracovníci nevedeli. Aj tento rok idú autobusy slúžiť ako Skibusy do Oščadnice-Veľkej Rače. Budú tam použité vozidlá 86, 94, 95, 98 a ešte sa niečo vyberie z dlhodobo odstavených vozov 62, 63, 80 a 105. Pre mňa to je novinka, nakoľko mi bolo pred časom tvrdené, že tento rok autobusy zapožičané nebudú. Na busoch 94 a 95 sa teraz robia drobné práce, najmä výmena niektorých častí oplechovania, ktoré boli v zlom stave.
Na Hájik začali kĺbové B741 jazdiť až v roku 1998. Mám článok, kde sa uvádza, že daním do prevádzky trolejbusovej L3 (od 4. apríla 1998) sa výrazne pomohlo aj Hájiku, lebo kĺbové autobusy z L3 boli presunuté na L6.
Systém R&G umožňujek zastávke zadefinovať info o prestupoch iba ako textovú informáciu, ktorú potom vypisuje. Žiadne dynamické vypisovanie len vhodných liniek nie je možné, nakoľko ak by si nejakú vynechal (napr. v protismere), nebola by potom zobrazovaná ani v opačnom smere. Čiže je otázkou, či to čo máme teraz alebo nič. ?
Ked som dnes cestoval linkou 4 z centra mesta na Solinky vsimol som si taku zaujímavost. Cestoval som Tb. č. 241, ktorý ma riadkovu elektronicku informacnu tabulu nad vnutornými dverami kabíny vodica. No tak ukazovala informacie o prestupoch, ktoré sa mne zdaju ale diskutabilné. Prečo od spustenia GVTD informuje o prestupoch na linky aj v protismere. Nie je to hlupost, aby to niekto tak nepochopil, ale vzdy informovala len o prestupoch v danom smere na danej zastavke. Kuriozita je pri zastavke Komenskeho, "prestupy na linky" a figuruje tam aj L14. Tomu naozaj nerozumiem. Bud som nechapaví alebo sa dotycnemu zamestnancovi nechcelo uviest uplne vsetko na pravu mieru.
Ano, ja osobne si tiež pamätám zeleno - žlté ikarusy v Žiline. Dokonca dostali aj palubné počítače. Ale trvalo to len krátky čas - do ich vyradenia. A tiež ľutujem, že vtedy neboli digitalne foťaky v takom rozmachu, ako dnes.
Presne tak..Nech akokolvek som zacal lovit v pamäti tak si nespominam Ikarus s mestským naterom. Foto by ma velmi potesila. Zaujímava tema tie IKARUSY.
Tak toto je pre mňa osobne novinka ako hrom! Ja som až doteraz žil v tom, že žiadne Ikarusy v Žiline nikdy mestský náter nemal! Toto by vážne chcelo foto ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatusZA