Reakcia na: simkoslav #12551:
Dovolim si prezentovat svoj nazor na L1. Myslim si, ze z Vlciniec do mesta je tato linka O.K., a nie je mrhanim penazi - to hadam uznas aj Ty. Ja vsak vitam aj jej trasu az na Kvacalovu. Denne prichadzam do styku s ludmi, ktori cestuju zo sidlisk do prace na Priemyslenu. Vies, ako cestuju napr.Vlcinciari? Odvezu sa z Vlciniec na Hurbanovu, a potom idu pesi po Legionarskej , Razusovej - okolo Marnice, cez lavku okolo masovych zavodov. Jednym z dovodov je aj to, ze nechcu prestupovat, a jednym je aj to, ze tato ich pesia cesta z Hurbanovej do prace vyjde casovo kratsie (12-15 minut) ako prestupenim na autobus L27, ktory prichadza zo Zastrania, obchadza Zilinu v zapchach po severnom hlavnom tahu, a ide 4 zastavky 20 minut. Po zavedeni L1 sa tito ludia dostanu z Matice Slovenskej na Kvacalovu priamo za 26 minut (podla CP). Mozem povedat, ze im to velmi pomoze. A bude ich coraz viac, pretoze v tejto casti mesta (Priemyslena ul.) stale pribudaju firmy, staci sa tade prejst. A uz ani nejdem rozpisovat, ako L1 pomoze obyvatelom (hlavne starsim) dolneho konca Zavodia a obytneho suboru Kvacalova, ktori doteraz boli takmer odrezani od sveta (od stanice, nemocnice, sidlisk). A pritom platia krajskemu mestu na daniach (a teda aj DPMZ v dotaciach) urcite viac, ako ktokolvek zo sidliska. Zaver: Podla mna je L1 dobra.
simkoslav
1. Zavedenie linky 1 nemôžem považovať za nič iné ako mrhanie peniazmi a vozokilometrami. Kvôli jednej zastávke, a síce "Depo, Kvačalova", ktorá je dostatočne obsluhovaná až tromi autobusovými linkami, ktorých spoje odchádzajú z tejto mestskej časti prázdne, je "vyhodených" 268 vzkm denne! (Snáď ešte táto linka môže slúžiť ako úbohý doplnok pre obyvateľov Poštovej k Žel. stanici).
2. Vo vzťahu sídlisko - centrum najviac utrpeli Vlčince. Z Vlčiniec ku Štef. nám., žel. stanici, Hurbanovej, Polícii v NKTD išlo denne 131 spojov, podľa GVTD pôjde len 93, aj to okrem l. 4/14 v náhodilom chaotickom intervale. Pritom výhliadkové spoje z Vlčiniec do centra cez Solinky, Hliny sú určené najmä pre obyvateľov Soliniek a Hlín a nie aby boli prepĺňané ešte aj obyvateľmi Vlčiniec. Vlčince týmto určite utrpia, a spoje linky 5 túto stratu nenahradia, keďže centrum míňajú len okrajovo.
3. Bod 1 je príčinou bodu 2 - vzkm z Vlčiniec do centra sa použili na "prázdnu" linku 1. Miesto linky 1 sa mala zaviesť silná linka 6 na trase Hájik - Vlčince s pravidelným intervalom 10/30 min., (57 spojov denne, odchody analogické so súčasnou l. 16, v špičke prekladaná s l. 4/14), linka 16 by bola zbytočná. Linku 6 by mohla dopĺňať linka 8 na trase Hájik - Carrefour, s celodenným 30-min. intervalom. (29 spojov denne). Počet spojov z Hájika do centra by sa tým oproti dnešku neznížil a nenarśtol by ani počet vzkm.