Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #53534:
Isteze, pretoze mhdbb zaostava za lidrami v pokroku o niekolko tisic svetelnych rokov...
Reakcia na: Agent007 #53533:
Skôr by sa asi dostala len na súčasné štandardy v pôsobe platenia a nič viac.
Reakcia na: PIT #53450:
Dnes mesto vydalo povolenie na zbúranie zvyšných troch budov v areáli Slovenky http://uradnatabula.banskabystrica.sk/download_file_f.php?id=943408
Zaujímavé archívne videá o začiatkoch trolejbusov v BB:

https://www.youtube.com/watch?v=CXbP-rF2fpI

https://www.youtube.com/watch?v=zAKFeppJTl4

https://www.youtube.com/watch?v=uDpt3_Gkeqo

https://www.youtube.com/watch?v=9x11CkPDukg

https://www.youtube.com/watch?v=DxRRQSedwmg

Zoradil som ich chronologicky, v pozadí tiež vidno stavbu autobusky. Okrem toho iné celkom zaujímavé zábery z mesta v rokoch 1988 a 1989.
Reakcia na: x0001 #53529:
Nekonečným rozprávaním, vytváraním plánov, stratégií a všetkého možného obdobného, sa nikdy nič nezmenilo a ani nezmení. Áno, ľudia z vlastnej skúsenosti môžu popísať svoje subjektívne problémy (pričom spravidla ich vnímanie však býva vo vzťahu k všeobecným potrebám výrazne obmedzené na seba), lenže na zmenu je potrebný komplex objektívnych opatrení. Len realizácia takýchto konkrétnych skutkov v praxi môže niečo zmeniť, ale k tomu nedošlo a ani nedochádza, a to ani na základe konkrétnych podnetov zvonku, keď už MsÚ a ani dopravcovia nie sú schopní konať z vlastnej iniciatívy alebo robia pravý opak.
Pena dní_FM s Ondrejom Sokolom



V prvú marcovú stredu sa vydáme do Nórska a povozíme sa tamojšou autobusovou dopravou. Porozprávať o svojich skúsenostiach, ale najmä o knihe Ako som vozil Nórov, príde úspešný bloger a už aj autor Ondrej Sokol. Bude to isto zábavná jazda: v stredu o 20:00 v Rádiu_FM.



https://www.mixcloud.com/radiofm/pena-dni_fm-732018/
SAD ZV opravil chybný CP linky 601470 konkrétne spoj 47: http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601470_180312_56726.pdf
Ešte ho opraviť na stránke dopravcu a bude to.
Tak od Ďumbierskej ZŠ, ďalej Karpatská -> AS, to už platí ?
Reakcia na: PeterBB #53523:
Samozrejme, že nie. Je to uvedené aj v CP tu na imhd:
https://imhd.sk/bb/cestovny-poriadok/linka/20/smer/Sasova-Karpatska/zastavka/razcestie-Rudlova/734003523596
Na druhú stranu, na čo by komu bolo ísť tretinu trasy opačným smerom a potom prechádzať opäť cez miesto, kde nastúpil (zastávka "Rázcestie Rudlová"))? A na ŽST ide jeden spoj L 20...

http://web.sadzv.sk/old/pages/mhd_bb_18/pdf/Oznam_100512_1.pdf
Dobrý deň, platí lístok od ubytovne Rudlovka až po žel. stanicu ? Ale v smere cez Karpatskú..ďakujem.
Vetranie v najdlhšom železničnom tuneli Slovenska dočasne odstavili
https://mybystrica.sme.sk/c/20774511/vetranie-v-najdlhsom-zeleznicnom-tuneli-slovenska-docasne-odstavili.html

Po osadení opraveného motora vo februári 2018 sa zistili iné technické problémy, v dôsledku ktorých nebude Čremošniansky tunel odvetrávaný minimálne do leta.
Reakcia na: C4H8Cl2S #53520:
Medzi tých diletantov na VÚC si patril aj ty, však? To sa cení, toľká sebakritika.
Reakcia na: PIT #53519:
Inak tie zmeny CP PAL sú vôbec o niečom alebo to sa hrajká SADka a diletanti na VÚC len schvaľujú sračku za sračkou, látajú kde horí posunmi o +5min jeden rok, o rok -10 minút a tak dokolečka dokola, lebo jeden rok sa ozve babka z Nemeckej, druhý dedko z Brusna, tretí starosta v obci XY, ktorý ako pravý Horehronský boľševik slúži štvrté, či piate volebné obdobie a nerobí sa nič. Napadlo niekoho vôbec, žeby tá linka z Brezna mohla jazdiť aj nejak systémovo, že v rannej špičke každých 15 minút, v sedle 30 minút a v poobednej špičke 20 minút? Tiež by som rád poznal toho nesvojprávneho tvorcu CP 601470, ktorý považuje za normálne aby v 11h odišli z BB 4 spoje a ďalšie hodiny to skáče hore dole, ako keby si losovali ľubovoľné čísla od 1 po 4 ...
Pre zaujímavosť, ako sa zmenili pomery na AS po presmerovaní PAL z Mičinskej a zavedení zachádzania MHD a hlavne po zvýšení poplatkov. V prílohe je maximálny modelový mesiac podľa stavu CP k 12.02.2018 a jeho porovnanie s maximálnym mesiacom pred zmenou - júnom 2017.
Z porovnania je zrejmé, že tri štvrtiny poplatkov si zacvaká samospráva (VÚC sa tomu nemá ako vyhnúť) a nie ako sa demagogicky navonok prezentovalo, že zaplatia dopravcovia - no áno, ale za výkony vo verejnom záujme si to dopravcocia dajú automaticky preplatiť objednávateľovi z verejného rozpočtu.
Vrátane do vzduchu vyhodených 28 tis. eur/rok za MHD (kým k nejakému zásadnému zlepšeniu oproti jazde MHD pred ŽST, a to bez potreby platenia nejakého poplatku, nedošlo, niekto to môže hodnotiť aj ako zhoršenie), ktorá naopak na náklady mesta (kým v iných prípadoch si obchodný reťazec musí sám zaplatiť, aby mu MHD jeho centrum obsluhovala) zabezpečuje
- vlastníkovi návoz a odvoz zákazníkov (a ten túto službu, ktorá ho v postate nič nestojí, ešte cez prevádzkovateľa AS dokonca spoplatní) a
- dopravcom návoz a odvoz cestujúcich, za ktorých už i tak títo dopravcovia zaplatia v svojom poplatku, keďže sa jedná o tých istých ľudí.
A celá hra je len o vybraní peňazí na prevádzku a nájom pre vlastníka, bez akejkoľvek logiky - teda mimo logiky prídeš sem, tak zaplať. Ale prečo tú hru hrá aj mesto, keď nemusí? A prečo si dal takýto záväzok na krk DPM, keď nemusel? Hlavne teraz aby sme sa báli, že či pri takých poplatkoch zostanú nejaké komerčné linky DAL a MAL jazdiť do BB, AS. Však napr. pre Turancar to pri uvedenom modeli vychádza mesačne vyše 1 800 €, či pre Regiojet skoro 2 000 €, kým podľa pôvodných sadzieb to bolo cez 800 €, resp. pod 900 €. Áno, štandard sa na novej AS o čosi zvýšil, ale že by až tak? no uvidíme, ako to bude fungovať.
Reakcia na: BB-Schuhu #53517:
"- Os 7204 (Banská Bystrica 07:15– Zvolen 07:50) bude jazdiť len počas pracovných dní;
- počas víkendov a sviatkov bude vytvorená neskoršia alternatíva k vlaku Os 7204, a to vlak Os 7381 (Banská Bystrica 07:31 – Zvolen 07:59). Na základe požiadaviek zamestnancov FNsP F. D. Roosevelta sa ZSSK touto zmenou postarala o lepšie zladenie vlakovej a verejnej dopravy v Banskej Bystrici."

By ma zaujímalo, pre aký počet zamestnancov nemocnice cestujúcich cez víkend práve do zastávok v úseku Vlkanová - Sliač bolo skutočne nevyhnutné predĺžiť o štvrť hodinu státie a jazdu priameho vlaku BR - ZV v BB. A zladenie je tak úžasné, že o 7:15 ide priamo z nemocnice do Zvolena autobusový spoj 601458/63, ale tu sa posúva železnica, namiesto toho, aby ak je problém práve obsluha v úseku Vlkanová - Sliač, sa využil i tak nezmyselne jazdiaci autobus v súbehu so železnicou a stačilo, aby autobus nejazdil pre nikoho po R 1, ale išiel cez obec/obce, kde bolo nevyhnutné túto prepravu zabezpečiť alebo takýto spoj úplne zrušil, nakoľko i tak robí konkurenciu iným dotovaným druhom verejnej dopravy v súbehu s nimi. Ani z voza, ani na voz - no IDS ako vyšitý.

Inak aká je to vlaková a verejná doprava? Lebo ked tak je železničná, ale aj tá je súčasne verejná...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.