Reakcia na: petik #54536:
Nerád sa zapájam viac než je nutné, ale stručne takto:a) čiastočným rozsudkom OSZV povedal, že Dodatok č. 9 je neplatný - nesedel som v sieni, neviem z akých dôvodov. Nerozhodol o neplatnosti zmluvy a ani nerozhodoval, ako píše kvorka.
b) áno, kraj má povinnosť zabezpečovať dopravnú obslužnosť cez PAL
c) myslím, že sa odvolá; ale ja osobne by som sa možno aj neodvolal. Ako píše kvorka, ako dopravcovi by mi vyhovovalo, že mám licenciu na linky PAL v okresoch BB,BR,ZV,DT,KA,ZH,BS,ZC a VK, na druhú stranu nemám obmedzenia dané Dodatkom č. 9 a nemám ani obmedzenia týkajúce sa obnovy vozového parku: teda nakúpim nových vozov, veď to sú oprávnený náklad a kraj bude cvakať. A ..... a to už si nechám pre seba. Aj tak sa dá uvažovať.
d) kraj mal v prvom rade, ak to nemá byť len politický taneček predsedu, ktorý jakživ sám nič nepovie čo mu hovorca nepripraví, začať vec riešiť už po nástupe a nie účelovo až na jeseň 2018, keďže zmluva (bez dodatku č. 9) vyprší 31.12.2018. Tu vnímam čokoľvek na strane kraja, aj jeho medializované informácie a vyjadrenia za niečo, čo malo umelo vyvolať stav núdze a možnosť vybrať si "svojich" dopravcov na 2 roky. To mi tiež nepríde zrovna fair....
e) už teraz kraj si vybral - vyhlásil vojnu, hoci tvrdil, že nie. Dopravcovia deklarovali, že zmluvu rešpektujú - a to je fakt, jazdia a fakturujú podľa nej, kraj im mení a schvaľuje CP, kraj sa chváli "intergráciou" kariet oboch dopravcov - to je pre mňa ako právnika priveľa "aktivity" kraja na to, aby považoval zmluvu za neplatnú, je to riadne populistický postoj, ktorý môže kraj stáť milióny len na odpisoch vozidiel, ktoré k 31.12.2018 neboli ešte odpísané.
Ja čisto pragmaticky: ak niekomu kážem kúpiť nové vozy a tieto mu vo forme odpisov musím preplatiť, tak by som mal mať záujem na tom, aby tie vozy slúžili pre mňa - to znamená, aby daný dopravca jazdil. Inak mu vozidlá preplatím, ostanú dopravcovi a ja musím platiť to isté niekomu inému - to je meganevýhodné. A zatiaľ to k tomu smeruje ak by nepadlo odvolanie.

Jednoducho Lunteroviny....
petik
Ta zmluva sa nestala neplatna novym "riaditelom", ako uvadza draxter #54526).
Ak sa nemylim, bavime sa o absolutnej neplatnosti. Zmluva preto alebo platna je, alebo nie je. Nove vedenie kraja posudilo zmluvu ako neplatnu, a rozhodlo sa konat. Konali co najopatrnejsie. Ina alternativa bola, ze rovno prestanu plnit.
Ze o neplatnosti rozhodol aj prvostupnovy sud svedci o tom, ze nejde len o vyplod niecej chorej mysle, ale ze existuju seriozne argumenty v prospech neplatnosti. Bez ohladu na to, ako rozhodne odvolaci sud.
Co sa tyka toho, ze by na to kraj este doplatil #54510 - odstavec C, a dalsie prispevky), myslim si, ze to by mohol byt este zaujimavy spor. Ale nedomnievam sa, ze by na to mal kraj nevyhnutne doplatit:
a) na podmienkach neplatnej zmluvy sa dopravca dohodol s krajom, preto dohodnutu cenu mozeme povazovat za trhovu
b) pokial by bola nahodou trhova cena na zaklade nejakeho znaleckeho posudku vyssia, potom by som sa pozrel na to, kto zavinil, ze bolo plnene na zaklade neplatnej zmluvy. Bol to dopravca, nie kraj (ako pise draxter #54521).
Kraj uz pred zaciatkom platnosti tejto zmluvy upozornoval na to, ze je neplatna! Plnil preto, ze dopravca sa domahal plnenia.
Z toho dovodu sa mi zda nepravdepodobne, aby sud nariadil zaplatit takuto vyssiu trhovu cenu
c) odpisy - ak tomu rozumiem spravne, dopravca uplatnoval 5 rocne odpisy autobusov, dodatkom suhlasil s predlzenim odpisov na 10 rokov, a to spätne.
Rad by som videl, akym argumentom by si mohol dopravca obhajit 5 rocnu dobu odpisovania, ak realne jazdia autobusy 10(?) rokov.
Preto je mozne taketo odpisy povazovat z pohladu dotacie za neopravnene naklady.
Re Draxer #54526:
"A pokiaľ viem, kraj nežaluje neplatnosť zmluvy, ale vrátenie nejakých peňazí z dôvodu neplatnej zmluvy"
Nemohol by sa ten rozsudok zverejnit tu na imhd? Cely. Rad by som videl, ako sud odovodnil svoje rozhodnutie.
Rozsudky su verejne, pokial viem, preto by tomu nemalo nic branit.
Nech sa tu nedohadujeme o niecom, co je mozno v skutocnosti trochu inak.
Re BB-Schuhu #54534:
Toto mi pride ako gol do vlastnej branky. Kraj uz neprispieva? To ma znamenat, ze sa neplanuju odvolat?
A ked tvrdia, ze kraj uz neprispieva, oni jazdia za rovnaku cenu?
Bez dotacie!
Znamena to, ze dotacia nie je potrebna?
To nie je dobry argument pre co najvyssiu nahradu skody.
Mimochodom, boli X-linky v minulosti dotovane?
A este by som sa spytal nasich pravnikov - kvorku a draxtera:
Prvostupnovy sud rozhodol o neplatnosti zmluvy.
Kraj ma nejaku povinnost zabezpecovat dopravnu obsluznost v kraji.
Povedzme, ze dopravca sa odvola proti rozsudku.
Ako ma kraj postupovat s "peci radneho hospodare", ak vie, ze na vyhlasenie sutaze potrebuje minimalne rok casu?
Ma nerobit nic a cakat, na rozhodnutie odvolacieho sudu, s vedomim, ze v pripade vitazstva nebude rok schopny zabezpecit dopravnu obsluznost?
Alebo ma usporiadať sutaz s ohladom na obidva mozne rozsudky odvolacich sudov, aby bol potom schopny v co najkratsom case zaistit dopravnu obsluznost?