Reakcia na: kvorka #54537:
Rád by som v rámci diskusie vedel, za čo mi dvaja dali mínusky, nech sú frajeri a napíšu svoj názor. Ja som poskytol dosť (viac než ktokoľvek) uhlov pohľadu, fakty a aj právnu stránku, tak by som očakával rovnaký prístup.

Jednoducho Lunteroviny....
kvorka
1. Predstav si, že ide o ojedinelý názor, veľmi ojedinelej pani sudkyne. Ten, kto sa do dopravy vyzná a prečítal si predmetné znenie článku daného nariadenia a sleduje zmluvu od počiatku (teda aj pred dodatkom č. 9, ktorý má byť neplatný - nie samotná zmluva!!! pozor, tá je a bola platná), musí vidieť, že je to blbosť. Dopravcovia nakúpili desiatky (ak nie stovky) autobusov presne podľa pokynu BBSK a teda vykonali investíciu dosť významnú (asi sa zhodneme, že autobus pre výkon prímestskej dopravy bude práve tou investíciou) a značný počet vozov bol podľa starého odpisovacieho kalendára neodpísaný (ide o milióny EUR).
2. Ale áno, stala, lebo doteraz ju kraj (autor zmluvy) i dopravca plnili, teda aj nový súdruh Lunter platí podľa zmluvy (čo je zaujímavé, že?). Prečo rovno nepovedal, ani euro nedám, to by bolo zaujímavé. A potom sa kraj tvári, že zmluvu akceptuje, platí i kotnroluje ju a zase je neplatná - riadna schiza na tom kraji, dopravca je (v tomto prípade) zjavne chudák - ja by som teda nevedel, či jazdiť či nie, či mu jazdenie niekto potom preplatí....a koľko...
3. Za ďalšie, videl si žalobu? Asi ťažko, nikto z nás. A ten rozsudok zaznel len skrátene v ústnej podobe prítomným, ide o čiastočný rozsudok, teda nie o merite veci, a jeho znenie je neznáme. Zverejniť sa nedá, pretože ešte nie je napísaný, ani doručený stranám. Ale predpokladám, že dopravca sa odvolá, hoci teraz by bolo zaujímavé sa neodvolať, nechať zmluvu zneplatniť súdom. Licenciu má dopravca na 10 rokov, takže kraj by nemal možnosť udeliť ju ani inému dopravcovi. Nastalo by zaujímavé čoromoro. A bezdôvodné obohatenie by kraj zjavne nedostal, lebo vydať obohatenie nemôže sám: výkony SADZV odjazdil a má nárok na ich preplatenie. Ale ak nie je zmluva, potom za trhových podmienok - teda bez regulácie zisku a sumy za 1km, ale v plnej výške (čo bude minimálne to isté, ale iste viac než dostal od BBSK).
4. K "péči riadneho hospodára": keď vidím, čo kraj od nástupu Luntera zaplatil právnikom v BA za analýzy a pod. ako aj iným, tak tento pojem mi ani nehovor, som naň alergický. A nejdem zadarmo radiť niekomu, kto si musí platiť právnikov z BA na kraviny a takéto spory, čo nakoniec zaplatíme všetci (nepriamo). Takže záverečný bod nechávam "no comment", ok?
#54634 BB-Schuhu: veď má dopravca pravdu, BBSK od neho žiada späť vyplatené milióny EUR v danej žalobe (viď bod 1. vyššie) takže cestujúci už cestujú bez podpory kraja (ktorý ju však podľa zverejnených faktúr dopravcu ale uhrádza - a teda aj napriek tvrdeniu o neplatnosti, ju kontroluje a plní (!). Ale žiadne očierňovanie v tom nevidím, aké? Veď je to pravda a vychádza to z toho, čo na súde kraj hovoril a prezentoval