Reply on: petik #54536:
Nerád sa zapájam viac než je nutné, ale stručne takto:a) čiastočným rozsudkom OSZV povedal, že Dodatok č. 9 je neplatný - nesedel som v sieni, neviem z akých dôvodov. Nerozhodol o neplatnosti zmluvy a ani nerozhodoval, ako píše kvorka.
b) áno, kraj má povinnosť zabezpečovať dopravnú obslužnosť cez PAL
c) myslím, že sa odvolá; ale ja osobne by som sa možno aj neodvolal. Ako píše kvorka, ako dopravcovi by mi vyhovovalo, že mám licenciu na linky PAL v okresoch BB,BR,ZV,DT,KA,ZH,BS,ZC a VK, na druhú stranu nemám obmedzenia dané Dodatkom č. 9 a nemám ani obmedzenia týkajúce sa obnovy vozového parku: teda nakúpim nových vozov, veď to sú oprávnený náklad a kraj bude cvakať. A ..... a to už si nechám pre seba. Aj tak sa dá uvažovať.
d) kraj mal v prvom rade, ak to nemá byť len politický taneček predsedu, ktorý jakživ sám nič nepovie čo mu hovorca nepripraví, začať vec riešiť už po nástupe a nie účelovo až na jeseň 2018, keďže zmluva (bez dodatku č. 9) vyprší 31.12.2018. Tu vnímam čokoľvek na strane kraja, aj jeho medializované informácie a vyjadrenia za niečo, čo malo umelo vyvolať stav núdze a možnosť vybrať si "svojich" dopravcov na 2 roky. To mi tiež nepríde zrovna fair....
e) už teraz kraj si vybral - vyhlásil vojnu, hoci tvrdil, že nie. Dopravcovia deklarovali, že zmluvu rešpektujú - a to je fakt, jazdia a fakturujú podľa nej, kraj im mení a schvaľuje CP, kraj sa chváli "intergráciou" kariet oboch dopravcov - to je pre mňa ako právnika priveľa "aktivity" kraja na to, aby považoval zmluvu za neplatnú, je to riadne populistický postoj, ktorý môže kraj stáť milióny len na odpisoch vozidiel, ktoré k 31.12.2018 neboli ešte odpísané.
Ja čisto pragmaticky: ak niekomu kážem kúpiť nové vozy a tieto mu vo forme odpisov musím preplatiť, tak by som mal mať záujem na tom, aby tie vozy slúžili pre mňa - to znamená, aby daný dopravca jazdil. Inak mu vozidlá preplatím, ostanú dopravcovi a ja musím platiť to isté niekomu inému - to je meganevýhodné. A zatiaľ to k tomu smeruje ak by nepadlo odvolanie.

Jednoducho Lunteroviny....
kvorka
1. Predstav si, že ide o ojedinelý názor, veľmi ojedinelej pani sudkyne. Ten, kto sa do dopravy vyzná a prečítal si predmetné znenie článku daného nariadenia a sleduje zmluvu od počiatku (teda aj pred dodatkom č. 9, ktorý má byť neplatný - nie samotná zmluva!!! pozor, tá je a bola platná), musí vidieť, že je to blbosť. Dopravcovia nakúpili desiatky (ak nie stovky) autobusov presne podľa pokynu BBSK a teda vykonali investíciu dosť významnú (asi sa zhodneme, že autobus pre výkon prímestskej dopravy bude práve tou investíciou) a značný počet vozov bol podľa starého odpisovacieho kalendára neodpísaný (ide o milióny EUR).
2. Ale áno, stala, lebo doteraz ju kraj (autor zmluvy) i dopravca plnili, teda aj nový súdruh Lunter platí podľa zmluvy (čo je zaujímavé, že?). Prečo rovno nepovedal, ani euro nedám, to by bolo zaujímavé. A potom sa kraj tvári, že zmluvu akceptuje, platí i kotnroluje ju a zase je neplatná - riadna schiza na tom kraji, dopravca je (v tomto prípade) zjavne chudák - ja by som teda nevedel, či jazdiť či nie, či mu jazdenie niekto potom preplatí....a koľko...
3. Za ďalšie, videl si žalobu? Asi ťažko, nikto z nás. A ten rozsudok zaznel len skrátene v ústnej podobe prítomným, ide o čiastočný rozsudok, teda nie o merite veci, a jeho znenie je neznáme. Zverejniť sa nedá, pretože ešte nie je napísaný, ani doručený stranám. Ale predpokladám, že dopravca sa odvolá, hoci teraz by bolo zaujímavé sa neodvolať, nechať zmluvu zneplatniť súdom. Licenciu má dopravca na 10 rokov, takže kraj by nemal možnosť udeliť ju ani inému dopravcovi. Nastalo by zaujímavé čoromoro. A bezdôvodné obohatenie by kraj zjavne nedostal, lebo vydať obohatenie nemôže sám: výkony SADZV odjazdil a má nárok na ich preplatenie. Ale ak nie je zmluva, potom za trhových podmienok - teda bez regulácie zisku a sumy za 1km, ale v plnej výške (čo bude minimálne to isté, ale iste viac než dostal od BBSK).
4. K "péči riadneho hospodára": keď vidím, čo kraj od nástupu Luntera zaplatil právnikom v BA za analýzy a pod. ako aj iným, tak tento pojem mi ani nehovor, som naň alergický. A nejdem zadarmo radiť niekomu, kto si musí platiť právnikov z BA na kraviny a takéto spory, čo nakoniec zaplatíme všetci (nepriamo). Takže záverečný bod nechávam "no comment", ok?
#54634 BB-Schuhu: veď má dopravca pravdu, BBSK od neho žiada späť vyplatené milióny EUR v danej žalobe (viď bod 1. vyššie) takže cestujúci už cestujú bez podpory kraja (ktorý ju však podľa zverejnených faktúr dopravcu ale uhrádza - a teda aj napriek tvrdeniu o neplatnosti, ju kontroluje a plní (!). Ale žiadne očierňovanie v tom nevidím, aké? Veď je to pravda a vychádza to z toho, čo na súde kraj hovoril a prezentoval