Reply on: petik #54536:
Nerád sa zapájam viac než je nutné, ale stručne takto:a) čiastočným rozsudkom OSZV povedal, že Dodatok č. 9 je neplatný - nesedel som v sieni, neviem z akých dôvodov. Nerozhodol o neplatnosti zmluvy a ani nerozhodoval, ako píše kvorka.
b) áno, kraj má povinnosť zabezpečovať dopravnú obslužnosť cez PAL
c) myslím, že sa odvolá; ale ja osobne by som sa možno aj neodvolal. Ako píše kvorka, ako dopravcovi by mi vyhovovalo, že mám licenciu na linky PAL v okresoch BB,BR,ZV,DT,KA,ZH,BS,ZC a VK, na druhú stranu nemám obmedzenia dané Dodatkom č. 9 a nemám ani obmedzenia týkajúce sa obnovy vozového parku: teda nakúpim nových vozov, veď to sú oprávnený náklad a kraj bude cvakať. A ..... a to už si nechám pre seba. Aj tak sa dá uvažovať.
d) kraj mal v prvom rade, ak to nemá byť len politický taneček predsedu, ktorý jakživ sám nič nepovie čo mu hovorca nepripraví, začať vec riešiť už po nástupe a nie účelovo až na jeseň 2018, keďže zmluva (bez dodatku č. 9) vyprší 31.12.2018. Tu vnímam čokoľvek na strane kraja, aj jeho medializované informácie a vyjadrenia za niečo, čo malo umelo vyvolať stav núdze a možnosť vybrať si "svojich" dopravcov na 2 roky. To mi tiež nepríde zrovna fair....
e) už teraz kraj si vybral - vyhlásil vojnu, hoci tvrdil, že nie. Dopravcovia deklarovali, že zmluvu rešpektujú - a to je fakt, jazdia a fakturujú podľa nej, kraj im mení a schvaľuje CP, kraj sa chváli "intergráciou" kariet oboch dopravcov - to je pre mňa ako právnika priveľa "aktivity" kraja na to, aby považoval zmluvu za neplatnú, je to riadne populistický postoj, ktorý môže kraj stáť milióny len na odpisoch vozidiel, ktoré k 31.12.2018 neboli ešte odpísané.
Ja čisto pragmaticky: ak niekomu kážem kúpiť nové vozy a tieto mu vo forme odpisov musím preplatiť, tak by som mal mať záujem na tom, aby tie vozy slúžili pre mňa - to znamená, aby daný dopravca jazdil. Inak mu vozidlá preplatím, ostanú dopravcovi a ja musím platiť to isté niekomu inému - to je meganevýhodné. A zatiaľ to k tomu smeruje ak by nepadlo odvolanie.

Jednoducho Lunteroviny....
810zssk
"Takže ak je zmluva neplatná, dopravca nie je ňou viazaný a bude si účtovať tržné ceny a odpisy bude chcieť preplatiť podľa pôvodného znenia." - Čo mi nebolo jasné je, prečo ak dopravca ňou nie je viazaný, tak BBSK áno.
Rozumiem tomu čo píšeš a nesporím sa s tým. Len v tom teda potom vidím megapotenciál na tunelovanie verejných inštitúcií. Lebo verejné obstarávanie v súlade s nejakymi pravidlami sa musí povinne robiť (zjednodušene povedané) práve preto aby nebolo možné niekomu prihrávať štátne peniaze. Ak môžeš neurobiť verejné obstarávanie a aj tak tie peniaze daný subjekt dostane, tak mi to celé nejak prestáva dáva zmysel
Predpokladal by som že minimálne by sa očakávala znalosť legislatívy aj na druhej strane a uzavretie zmluvy spôsobom ktorý nie je legálny by sa považovalo nie len za pochybenie BBSK, ale rovnomerne aj pochybenie SAD ZV.