Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #53554:
V Nitre je možné na predajnom mieste možné požiadať o daňový doklad za mesačné zúčtovacie obdobie. Vydáva sa na počkanie a zadarmo. Dlhodobo využíva jeden jediný zákazník 🙂
Reakcia na: 810zssk #53552:
Ja som reagoval hlavne vo vzťahu k tvojej poznámke adresovanej SADistickému aplikovaniu čohokoľvek v BB. Viem, že pre vás zvonka sú veci v našej galaxii ťažko pochopiteľné, ale hádam sa vieš vžiť do toho, že pri tom, čo tu dopravca dokázal za 12 rokov, je pre mňa skutočne totálnym scifi, že by som si u neho mohol vedieť v systéme získať elektronické formu dokladu. Preto som sa zamýšľal nad tým, ako by sa v prípade netlačenia CL toto realizovalo ?
Reakcia na: 810zssk #53545:
V BB je so zrýchľovaním ťažko - aj keď sú čítačky v 30 Tr aj pri 3. dverách, 7 rokov sa nepoužívajú (o nástupe všetkými dverami nehovoriac); keď v okrajových, resp. iných režimoch s nižšou časovou náročnosťou na premiestnenie autobusy môžu jazdiť rýchlejšie, tak je CP v rozpore s vyhláškou a zdravým rozumom postavený tak, aby to nešlo a je zhodný v niektorých prípadoch dokonca aj s časmi v špičke.

Čo sa týka podielu PCL - podľa výročnej správy DPM za rok 2016 vychádzali tržby z PCL 14,36 % a počet prepravených osôb 17,08 %. Cestujúci s jednorazovými CL z elektronickej peňaženky vôbec nie sú nejakými "príležitostnými" a predstavujú naopak až 72,18 %; v hotovosti je 10,33 % a SMS 0,4 % prepravených osôb.
Počet prepravených osôb s celodenným SMS bolo za celý rok len 236. Pípanie sa využíva nielen kvôli buzerácii, ale aj kvôli evidencii cestujúcich a aspoň ako čiastočný prieskum využívania i keď výsledkami je otázne, či sa niekto zaujíma. Prestupnosť je zabezpečená aspoň cez PCl, akurát keď ľudia po rokoch už nie sú riadne stotožnení s využívaním VHOD, nie sú v hlavách akosi schopní pochopiť ich výhodnosť (už len pri dvoch jazdách za pracovný deň sa to zaplatí), ktorá je zrejmá aj pri tom 40-násobku zvýhodneného cestovného z karty i keď určite sa čakal výhodnejší pomer pri 90-dňovom PCL.

Podrobne podľa druhu cestovného: http://www.registeruz.sk/cruz-public/domain/financialreport/attachment/5674537
Reakcia na: PIT #53550:
Neviem co presne chces povedat prvym odsekom, lebo ten explicitne uvadza ze namiesto tlace papieroveho listka mozno CL zaznamenat v elektronickom systeme.

Co sa tyka vydaja danoveho dokladu, na Slovensku existuju systemy bez tlace papieroveho CL minimalne v Bratislave, Nitre a Kosiciach. V Bratislave sa danovy doklad vydava v elektronickej podobe (podobne ako pri SMS listku) do zakaznickeho konta na stranke koordinatora IDS, vid screenshoty. V ostatnych mestach to musia mat riesene nejak inak - Vladimir bude vediet povedat.
Reakcia na: PIT #53550:
Čítaj za alebo...
Reakcia na: 810zssk #53540:
Podľa § 11 písm. b) zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave je dopravca povinný "vydať cestujúcemu cestovný lístok alebo iný doklad potvrdzujúci zaplatenie cestovného alebo ho zaevidovať v elektronickom systéme, ak sa na zaplatenie cestovného použilo elektronické médium".
Mňa by však zaujímalo, akým spôsobom sa v prípade netlačenia CL vydáva cestujúcemu povinný doklad o poskytnutí služby podľa § 16 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (výnimka je len pre predaj z vlastnej drobnej pestovateľskej a chovateľskej činnosti), resp. čo môže cestujúci použiť za účelom zdokladovania daňového výdavku, či iného výdavku podliehajúceho preukázateľnému zúčtovaniu, ktorý vznikol pri využití prepravnej služby, keď CL nedostane?
Reakcia na: Vladimír #53544:
Odpoveď znie, že prerobenie niekoľkých desiatok automatov a následná výmena niekoľkých stoviek označovačov stojí určite viac, ako priama výmena niekoľkých stoviek označovačov. Pri hodnotení je samozrejme podstatný práve cieľ, ktorý sa chce dosiahnuť, kedy napr. ak mal pomaly pri sebe každý mobil, tak sa jednoducho prestali automaty používať, pričom by sa takisto našli aj ich výhody. Dá sa očakávať, že keby má dopravca vo vozidlách možnosť platiť platobnou kartou, predaj cez automaty by poklesol a bolo by už len otázkou času, kedy by automaty zrušil kvôli ich neekonomickému udržiavaniu, ako to bolo v prípade telekomunikačných služieb.
Debata začala článkom o Ostrave, kde k výmene označovačov došlo, tak som to aj považoval za cieľový stav, čo bol môj kontext. Potom sa prešlo na iné mesto (že sa jednalo o Prešov z toho článku ani nebolo jasné a že to prehodilo do prešovskej sekcie, som si nevšimol).
Ako dopadlo testovanie #3201? Dlhšie som ju nevidel.
Re #53545 810zssk, #53546 S499.1023: Jasné, plne súhlasím. Ja som pôvodne reagoval na PIT-ovo kategorické zavrhnutie možnosti kúpy CL bankovou kartou v automate bez ohľadu na kontext.
Reakcia na: Vladimír #53544:
V meste, ktoré má zavedený predaj CL mimo vozidla a označovače papierových CL vo vozidle, je to sympatický medzistupeň, ktorý môže ešte spĺňať všetky požiadavky dlhé roky. V meste, ktoré predaj CL mimo vozidla dávno zrušilo, by dnes už zavádzanie automatov na predaj CL (hoc aj s možnosťou bezhotovostnej platby) nebolo krokom správnym smerom.
Reakcia na: Vladimír #53544:
Predaj mimo vozidla ma podla mna len jednu vyhodu a tou je zrychlenie odbavenia a teda skratenie jazdnych dob. Tymto problemom dnes MHD BB velmi trpi, ale je podla mna vyriesitelny aj inak.

V prvom rade je nutne nastavit podmienky PCL tak, aby ich vyuzivala drviva vacsina cestujucich - celkom uprimne, neviem aky dnes maju vlastne podiel, ale cena vo vyske 40-nasobku zakladneho cestovneho sa mi zda vysoka a nedostatocne motivujuca (okrem ceny treba ale riesit aj formu predaja). Zaroven potom spolu s tym zrusit buzeracne listky pre cestujucich s PCL. Po dosiahnuti tychto dvoch podmienok drviva vacsina cestujucich do vozidla nastupi (ktorymikolvek dvermi) a posadi sa, bez zdrzovania.

Pre cestujucich s elektronickou penazenkou (t.j. segment cestujucich, ktori MHD vyuzivaju prilezitostne, ale su miestni, pripadne dochadzaju PAL) zrusit tlac papierovych cestovnych listkov, co opat o kusok zrychli odbavovanie. Zaroven zrusit neprestupnu tarifu a zaviest casovu platnost listka pocas ktorej moze cestujuci cestovat bez dalsieho pipania sa. Mozne je zvazit tiez rozsirenie moznosti dobijania CK (teoreticky novinove stanky, pokladna ZSSK, atd. ale najma internet) s naslednym znevyhodnenim dobijania v autobuse (manipulacny poplatok, alebo vyssie minimalne dobitie).

V segmente nahodnych cestujucich (turisti, ludia bez CK a podobne) potom mozno zachovat predaj u vodica, kedze pojde o zlomok cestujucich. S tym ze aj listky od vodica by mali byt prestupne (cim sa opat zrychli celkova doba odbavovania cestujucich v sieti, ale zaroven sa zavedenim plne prestupnej tarify znizi tlak na nezmyselne linkovanie) a mal by byt v ponuke VYHODNY 24-hodinovy listok (s tym ze pri prestupoch by sa cestujuci listkom preukazoval len na vyzvu revizora/OOD, podobne ako cestujuci s PCL).

Keby sa vsetko toto implementovalo (a mimochodom, ziadna z tych zmien nevyzaduje hardwarove zasahy), tak by podla mna boli problemy vyriesene bez nutnosti investovat do organizacne narocneho predaja mimo vozidla, ktory napokon pre cestujucich ani nie je preferovany. Investicne narocnejsie nadstavby tarifneho systemu (napr. moznost pouzitia platobnej karty namiesto EP, alebo kupa CL cez aplikaciu v mobile) by uz potom boli len prijemnym bonusom.
Reakcia na: PIT #53539:
Otázka znie, koľko stojí prerobenie niekoľkých desiatok automatov a koľko výmena niekoľkých stoviek označovačov. Nehovoriac o tom, že ostáva zachovaný (v Prešove) preferovaný predaj CL mimo vozidla, ktorý má svoje výhody.
Kedy sa už konečne bude dať v MHD platiť platobnou kartou ?
V reportáži (1989) https://m.youtube.com/watch?v=DxRRQSedwmg sa o 0:33 mihne červeno-krémový Ikarus s veľkými vetračkami. Mohlo by ísť o jeden z ojazdených 280.00 ex Budapešť, ktoré boli toho roku dovezené do viacerých SADiek.
Vedeli by ste niekto prosím upresniť, či ich v BB bolo viac a ako dlho asi vydržal(i)?
Príjemné prekvapenie a pochvala pre pána šoféra na linke MHD č.25 za ľudský prístup. Dnes 10,05 z Roosweltovej nemocnice. Neviem jeho meno, ale ešte raz srdečná vďaka. 🙂
Reakcia na: S499.1023 #53536:
A samozrejme by sa tlacil papierovy listok, lebo to proste musi byt ? S napatim ocakavam ze niekedy okolo roku 2050 niekoho v SAD ZV osvieti, ze ked raz sa vykonava transakcia na karte tak sa tam ten CL moze rovno zapisat ?
Reakcia na: S499.1023 #53538:
Tak to jednoznačne - namiesto kúpy CL z karty rovno vo vozidle a zrušenie tak nepotrebných automatov, sa vytvorí zbytočný medzistupeň?

Reakcia na #53536 od S499.1023:
? ako nič, prípadne sa domyslia ešte nejaké podmienky typu: možno použiť v párne dni v nepárnom mesiaci, ak v ňom bol spln mesiaca, len aby to náhodou nefungovalo. Však tu sa stále nepodarilo začať používať namontované čítačky pri tretích dverách 30 Tr ani za neuveriteľných 7 rokov a nikomu to nevadí!
Reakcia na: N/A #53537:
Naozaj len vzdialene podobnú ? .
Reakcia na: Agent007 #53535:
Mám podozrenie, že keby MHD BB toto zaviedla, tak platba kartou pôjde len pri prvých dverách pod bdelým dozorom drába ? .

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.