Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BB-Schuhu #53576:
ešte jeden zdroj:
https://mybystrica.sme.sk/c/20794591/vcerajsia-vazna-nehoda-autobusu-a-auta-na-taloch-ma-niekolko-zranenych.html

Včera som ZV-828CY stretol na spoji 17:20 z Brezna na Tále. A takto to skončilo....
Reakcia na: BB-Schuhu #53567:
Aj cez Veľkú Noc sa žilinským rýchlikom lepí smola.

29.3.2018 (Zelený štvrtok) R342 Odra (13:34 z Banskej Bystrice) sa pokazil v Príbovciach.

1.4.2018 (Veľkonočná nedeľa) R952 Rozsutec (15:54 z Banskej Bystrice) mal pri Harmanci kolíziu s padajúcim kameňom, v dôsledku čoho došlo k poškodeniu palivovej nádrže HDV. Meškanie 71 minút.
Reakcia na: roman85 #53573:
Môžeš mi prosímťa povedať na základe čoho si dospel k tomuto rozdeleniu "nízko" a "vysokopodlažných" liniek?
myslim ze by sa aj v BB mohli zriadit linky obsluhovane nizkopodlaznymi vozidlami ,
vysoko podlazne linky : 20.21,23,28,29,31,32,33,35,36,41,43/1
nizkopodlazne linky : 22,24,25,26,34,42,43/2,kde by bolo garantovane ze na tychto linkach sa nikdy neobjavi karosa , ale v pripade dostatku kapacity by na karosa linkach mohli premavat citelisy , alebo oznacit v cestovnych poriadkoch ze spoj zabezpecuje np vozidlo
Všimol som si, že vo viacerých (možno aj všetkých) trolejbusoch boli demontované obrazovky "BusMedia"....
Urban ZV-859DN obdržal novú reklamu na záhradný servis HARA umiestnenú na zadnom čele.
Reakcia na: S499.1023 #53569:
Aj to som čítal ale článok o primitivizme Lustera som tu nechcel dávať, predsa len je to pán v rokoch. Vieš, byť "antifa" nestačí, treba mať aj rozum a nielen prázdne reči, a treba byť aj psychicky v poriadku a nie mať papier od psychiatra v zmysle, že pacient nie je schopný viesť tím ľudí. ? Vieš ... drístať, že leteli odborníci a nezistiť si, že kto to boli tí ľudia to je také populisticko-fašisticko-boľševické ale nič nové pod Slnkom v našich končinách od puču v 1989. Preto doporučujem skôr než sa začne drístať si overiť, kto išiel a akým spôsobom, či už absurdne, neoprávnene alebo aj oprávnene.
Reakcia na: hulmiho.ukkolen #53568:
https://www.cas.sk/clanok/654180/lunter-sa-rozhodol-urobit-poriadok-cistky-po-kotlebovi-v-zupe/

Aj ty si vyfičal, Dunčík a nemôžeš si tak užiť vyššie príjmy?
Uviaznutý Beskyd zrejme napokon vyprostilo HDV od Detvana, podľa tisu už premávka obnovená a vlaky pokračujú nasledovne: Beskyd +160 minút, Detvan +24 minút, Borišov +42 minút.
Reakcia na: BB-Schuhu #53565:
R347 Detvan prišiel do stanice Čremošné a už generuje aj R956 Borišov (19:34 z BB) v stanici Harmanec jaskyňa. Uviaznutý Beskyd stojí niekde na trati, vraj skapala 757.009.
Posledný týždeň je na železnici mimoriadne nepríjemný.

Nedeľa 18.3.2018 - REX 1782 Geravy nabehol v úseku Telgárt - Červená Skala na snehový závej, v dôsledku čoho došlo k vyrazeniu poklopu na podlahe motorového vlaku a zasypaniu interiéru priestoru pre cestujúcich.
https://www.aktuality.sk/clanok/574562/cestujucich-vo-vlaku-zaskocil-sneh-zeleznice-vysvetlili-kde-sa-vzal/

Pondelok 19.3.2018 - osobný vlak Os 7337 (s odchodom 18:06 z Banskej Bystrice) sa vykoľajil v stanici Zvolen os. st.
http://www.teraz.sk/regiony/pod-zamkom-vo-zvolene-sa-vykolajil-vla/314736-clanok.html

Štvrtok 22.3.2018 - na rýchliku R943 Krížna (odchod 5:54 zo Žiliny) začal v medzistaničnom úseku Košťany nad Turcom - Príbovce horieť rušeň 754.071. Vlak bol náhradným rušňom dotiahnutý do Príboviec, v ďalšej časti bol odrieknutý. Cestujúci počkali na ďalší spoj, ktorý tiež meškal viac ako 30 minút.

Štvrtok 22.3.2018 - na rýchliku R340 Beskyd (17:34 z Banskej Bystrice) sa pokazil rušeň v úseku Harmanec jaskyňa - Čremošné. Aktuálne v tejto chvíli vlak generuje meškanie, teraz je na úrovni 115 minút - meškanie sa uvádza v stanici Čremošné "pred príchodom", teda podľa toho vlak do Čremošného ani nedošiel - celkom by ma zaujímalo, kde presne vlak ostal stáť, ktovie či nie vo vnútri Čremošnianskeho tunela.
Nehoda osobného auta, ktoré vletelo rovno do priestoru zastávky (prístrešku) Partizánska cesta, tlačiareň
zdroj: http://bystrica.dnes24.sk/foto-z-miesta-nehody-na-partizanskej-ceste-auto-skoncilo-v-autobusovej-zastavke-294440

Tak ešte že tam nečakali na spoj žiadni cestujúci...
Reakcia na: draxter #53548:
O baterkáčoch neviem nič nové, ani v médiách sa dlhšie nič neobjavilo, takže ťažko povedať. Ja si však myslím, že tie vozy (teda skôr 3201) už najazdili požadovaný počet kilometrov, a teda testovacia prevádzka sa tým pádom skončila. A teraz sa asi čaká na ukončenie proesu homologizácie (papiere). To je ale len jedna vec. Druhá vec je, že dosiaľ som nezachytil info o tom, žeby poslanci schválili nákup týchto vozidiel (hovorilo sa však niečo o navýšení dotácie z dôvodu obnovy vozového parku u OBOCH dopravcov - to by logicky vychádzalo na nové Urbany pre SAD ZV a TNB 12 pre DPM BB). Ale kým to nebude doriešené (ak sa tak ešte nestalo), tak je čokoľvek predčasné.
Reakcia na: S499.1023 #53561:
Takisto mam prazsky rocny kupon, hoci chodim do prace prevazne autom. Ani neviem, ci dam tych 13 jazd do mesiaca v MHD, ale za tu cenu je to proste pohodlnejsie. Ked nahodou nemam rocny kupon, tak spekulujem, ako sa MHD vyhnut, obcas idem na cierno a podobne.
Preto si myslim, ze ak mesto chce, aby sa ludia MHD nevyhybali, tak by sa mala nastavit vyhodna cena rocneho kuponu. Povedzme 150€.
Rozhodnutie kupit si rocny kupon je totiz jednorazove, boli ma to raz za rok, rozhodnutie zaplatit jednorazovy listok vsak robi clovek pred kazdym nastupom do autobusu a zakazdym vymysla, ci nie je lepsie riesenie, napriklad ist autom, pesi...

Pritom uz z PITovych udajov vyplyva, ze mesacny kupon v BB az tak velkou usporou nie je. Tržby z PCL 14,36 % a počet prepravených osôb 17,08 %. T.j. len nejaka 15% uspora oproti "priemernemu" cestujucemu.
Reakcia na: PIT #53560:
Predpokladám, že ten malý počet "električenkárov" je daný tým, že ľudia sa naučili vďaka kvalite a prozákazníckosti MHD používať auto (aj formou spolujazdy), chodiť pešo, na bicykli a MHD využijú, len keď niet inej možnosti (je zima, sneh, vietor, auto je pokazené a sused odišiel na služobnú cestu), takže tých 2x 20 jázd len tak tak využijú a preto radšej idú na zvýhodnené jednorazové z ČK.
Príklad z Prahy: Mesačné predplatné pri použití ročného lístka je ekvivalentom nejakého trinásťnasobku jednotlivého cestovného. Takže si ten ročný lístok kúpim, aj keď väčšinu mesiaca idem len do práce a z práce (autom, pretože 16 min. vs. 60 min. kvôli atypickej relácii) a len dva - trikrát do týždňa idem do mesta (tam chodím prakticky výhradne MHD).
Reakcia na: 810zssk #53558:
Myslím, že už len keď priložíš samotnú ČK k čítačke pri dverách, tak v prípade, že si s ňou predtým na tom spoji už CL zakúpil, tak to je jasné (ďalší CL ti na tom spoji už automaticky nestiahne). Jednu čítačku zvykne kontrolórska skupina mávať so sebou.

Reakcia na #53557 od 810zssk:
Viem, že bývajú aj podstatne výhodnejšie násobky pri PCL (a záleží, či sa to vypočíta zo základného cestovného alebo zvýhodneného z ČK), ale tak aspoň niečo. Ale aj toto niečo by človeka, čo to denne používa, malo byť jednoznačne výhodné a dôvodom pre kúpu, keďže už pri dennom dochádzaní za prácou jedným spojom tam a jedným naspäť, sa to zaplatí a každá ďalšia jazda i na jednu zastávku, keď sa to človeku hodí cestou, či prestup a pod., je bezplatne. Ale vidíš - vyše 72 % ide z elektornickej peňaženky, čo sa aj mne zdá príliš veľa, ale v BB je zdegenrované vlastne všetko.

Predaj je na dvoch miestach (kancelária SAD ZV na 29. augusta a DPM na AS) i keď ich vzdialenosť je malá, takže počet dva ti to i tak oproti jednejneuľahčí, keďže AS je mimo realitu bežných cestujúcich obyvateľov mesta.

Čo sa týka toho zdržiavania vozidiel - stále sú aj iné logické opatrenia, ako nástup všetkými dverami alebo umožňovanie jazdy vozidiel v časoch, keď to prevádzka dovoľuje, rýchlejšie. Lenže žiaľ dopravcovia sa naučili existovať tak, že imje úplne jedno, či cestujúcich vozia, koľho ich je, ako kvalitne službu poskytujú, či koľko spôsob jej realizácie stojí, keďže si vždy všetko dajú v strate uhradiť objednávateľovi a je im to absolútne jedno.
Reakcia na: Vladimír #53555:
To aby človek použil ďalšie dva lístky na to, aby získal jeden doklad o kúpe predchádzajúceho?
Resp. prenesenie vlastnej povinnosti na niekoho iného s podmienkami pomaly vylučujúcimi realizáciu. Doklad dáme, dokonca zadarmo, ak si poň prídete do sídla spoločnosti v susednom kraji a pod.? To je potom jasné, že si človek napr. radšej nedá preplatiť cestovné, ako keby mal získavať takýmto spôsobom doklady. Horšie by už bolo v prípade vyšších súm cestovného. Je to určite z pohľadu prevádzkovania dopravy praktické, menej nákladné, časovo náročné a znižujúce záujem o realizáciu ako takú, ale je otázne, či takáto aplikácia by mohla byť cieľom zákona.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.