Boli to JEDINÉ dostupné kĺbové vozidlá v Ostblocku. Objektívne bolo 99% obdobných vozidiel existujúcich v tom istom čase lepších. Vozeň B bolo ešte vačšie zúfalstvo, vzniknuté snahou ČSD nasardinkovať do 24,5 m dlhého vozňa 80 substrátov. V tom istom čase vyrábala tá istá vagónka pre domáci trh o triedu lepšie vozne Bm. Na rozdiel od týchto výkrikov boli električky typu T3 a odvodené, najma KT 4 s výnimkou nehospodárnej výzbroje, vynútenej najvačším odberateľom, jedny z nejlepších vozidiel pre ED v Európe. Prekonávali ich jedine niektoré vozidlá od LHB (napr. TW 6000 pre Hannover), brémske Wegmanny a Duewag typ Freiburg. Všetko ostatné bolo oproti T 3 a spol. o 20 rokov pozadu. Ja napríklad milujem Mníchovské Rathgebery ale objektívne je to oproti T 3 rebrinák.
Nemôžem sa zbaviť pocitu, že trpíš nejakým anti-280-kovým komplexom. V dobe ich výroby pre slovenský a český trh to boli pre dopravcov v podstate ideálne vozidlá. Jednoduché, nenáročné na údržbu, spoľahlivé a vydržali v podstate všetko. Pre cestujúceho až taký komfort síce neprinášali, ale to v tej dobe nikoho netrápilo, lebo auto si aj tak mohol dovoliť málokto, takže cestujúci nemali na výber. T3-ky či železničné vozne typu B, ktoré sa tiež vyrábali v tej dobe, na tom neboli o nič lepšie. Ale netreba zabúdať na to, že práve Ikarusy boli "nosným systémom MHD" vo väčšine československých miest (Bratislavu nevynímajúc), keďže tie si ozajstný kapacitný koľajový alebo aspoň trolejbusový nosný systém vybudovať, resp. pokryť ním všetky sídliská nedokázali. Iste, pre dnešnú dobu to už nie sú vhodné vozidlá, ale určite za služby, ktoré vykonali, si zaslúžia dôstojné miesto v zbierke historických autobusov každého dopravného podniku, ktorý také niečo má.
Malá pripomienka.
Pozvánka na prvý retrofotovlak na Slovensku + cestovný poriadok
Webová stránka železnica.railnet.sk spolu s Klubom historickej techniky vo Zvolene si Vás dovoľuje pozvať na Prvý RETROFOTOVLAK na Slovensku. Vlak bude vypravený 27.3.2010 pri príležitosti uvedenia druhého rušňa v nátere Retro do prevádzky po vykonaní hlavnej opravy a zároveň splnenie posledného želania rušňovodiča Václava Heveru. http://kht.sk/index.php?menu=11
To isté som videl včera alebo v pondelok (už neviem kedy to bolo) na linke č. 1, v čase najväčšieho náporu cestujúcich s príchodom na Tajovského okolo 7:45 išla malá Karosa - označená ako L1 (nie 11).
Zasa sa dnes dispečer predviedol. Miesto toho aby v čase dopravnej špičky išiel trolejbus tak išla krátka karosa na L6 a boli sme tam natlačený ako sardinky v oleji už len ten olej chýbal. ?
doklad dostaneš keď si nabiješ kartu. Ak máš záujem o doklad, nasúpiš prednými dvermi, tan ti lístok vydá. Pri nástupe druhými dvermi(prostrednými) si len "pípneš" bez dokladu.
Ja viem, že existoval aj RTO-K (sériovo sa vyrábal v Poľsku na základe bezodplatného odovzdania výrobnej dolumentácie - čiže výnimočne to Poliaci neukradli ? ) ale ja som viedol reč o rade ŠM a kuorka začal o fazuli, tak som si to ujasňoval.
Čabajka 280 je podľa mňa zase extrémne ohyzdné a naničhodné vozidlo, ktoré je adorované šotoušmi, pretože nič iné klobásové tu kedysi nejazdilio a 99% šotoušov sú zástancovia názoru "dřív bylo líp" a "každá zmena je k horšiemu", a dielenskými, pretože na opravy stačilo kladivo, kliešte, VEĽKÝ skrutkovač a autogén ? . Vot vsjo.
Neblázni, však to by malo zmysel a prestalo by sa navyše jazdiť každých 15 minút zbytočne po Partizánskej ceste - takéto racionálne veci nemajú v BB už roky miesto!
Dnes na Ski Králiky jazdí BB-756BX a zároveň naposledy, skibus Králiky je od dnes zrušený.
Ďakujem DPM BB a všetkým, ktorí využili skibusy túto sezónu.
Klb existoval aj od RTO- mozno len funkcny prototyp pocet kusov neviem, ale aj od SM, viac na podstranke Nitry. Osobne si myslim ze jediny normalny klb je Ikarus 280 a jeho nasledovnik 435, skoda ze Ikarus takto skonal...
S Kosicami (ani s Trencinom) skusenosti bohuzial nemam. Ked som tam bol, tak som si cvakal listok kupeny dopredu. Ale bol som v tom, ze vydava listok po nakupe z karty. Tak sa ospravedlnujem. Asi bude mozne vytlacit doklad dodatocne, podobne ako pri Ba SMS listku. Neviem, ci sa to neriesilo v Nitrianskej casti, len sa mi nechce hladat.
Re #40543 vladis888: Akurat ta Zilina je pripad, ktory nemozes pouzit, kedze si tam dopredu kupujes jednotlive jazdy a nieje tam elektronicka penazenka. ALe asi som sa trocha unahlil.
Taky maly napad, mozno stojaci za uvahu.
Zlucenie linky 20 a 28 v case mimo spicky, s novou trasou:
Zel. stanica-VUB-Cesta k nemocnici/alebo STV-Dumbierska-Karpatska-Rudohorska, posta-Starohorska-Tatranska-Rudohorska, hajik-Karpatska-Dumbierska a spat na zel. stanicu.
Z linky a spojenia so stanicou by mala uzitok cela Sasova, naplnenie liniek vecer a cez vikend by bolo vacsie a interval zmyslupnejsi.
V Trencine aj Kosiciach to funguje, takze zrejme sa to nejak da, snad niekto bude vediet ako presne
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.