VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra T3

T3/III.CS
T3M #7729+7726
Modernized T3/V.CS
Coupled T3/VI.SUCS
T3G
T3P
T3P/VarCB3
Modernized T3S
T3S

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. T3/III.CS 267 – 278 1964 1965 1980's – 1991* 12
2. T3/III.CS 279 – 308 1965 1966 1973 – 2007 30
3. T3/V.CS 202 – 204, 207, 209 – 211, 213, 215, 218, 221 – 224, 228 – 229 1975 1976 from 1986 16
4. T3/VI.SU 717 – 736 1982 1983 from 2007 20
5. T3/VI.SUCS 7737 – 7776 1985 1986 from 1988 40
6. T3/VI.SUCS 7777 – 7834 1987 1987 – 1988 from 2016* 58
7. T3/VI.SUCS 7835 – 7842, 7844, 7843, 7845 – 7846 1989 1989 12
8. T3P/VarCB3 7704II, 7703II, 7706II, 7717II – 7718II 2005 – 2007 2006 – 2007 5
9. T3/VI.SUCS 7772II 1983 2015 1
Total 1964 – 2007   194
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 14000 mm
Length over couplers 15104 mm
Width 2500 mm
Height 3028.5 mm (rok výroby 1964 - 1966)
3058.5 mm (od roku výroby 1975)
Working height 6168 mm
Height of floor 874 mm
Doors 3
Number of seats 19 + 2 (T3)
22 + 1 (T3 po odstránení stanovišťa sprievodcu, T3CS, T3M, T3SUCS, T3M-CS, T3G, T3S, T3AS)
29 (T3SU, T3M-SU)
24 (T3 Mod)
Number of standing places 140 (T3, T3CS, T3M, T3SUCS, T3M-CS, T3G, T3S, T3AS)
135 (T3SU, T3M-SU)
86 (T3 Mod)
Design load 159 + 2 (T3)
162 + 1 (T3 po odstránení stanovišťa sprievodcu, T3CS, T3M, T3SUCS, T3M-CS, T3G, T3S, T3AS)
164 (T3SU, T3M-SU)
110 (T3 Mod)
Weight of unloaded vehicle 18100 kg
Gross vehicle weight 27400 kg
Motor control ČKD TR 37 (T3, T3CS, T3SUCS)
ČKD TV1 (T3M, T3M-CS, T3M-SU)
ČKD TV8 (T3G)
ČKD TV14 (T3S)
EVPÚ (T3AS, T3 Mod)
Cegelec TV Progress (T3P)
Engine TE 022
ATR200L-4, striedavý asynchrónny (T3AS, T3 Mod)
SKD Trade ATM 090 / Pragoimex 1004C/R, striedavý, asynchrónny (T3AS, T3 Mod, po druhej výmene motorov)
Continuous power output 40 kW (TE 022)
50 kW (ATR200L-4)
75 kW (ATR200L-4)
90 kW (SKD / Pragoimex)
Number of motors 4
Total power output 160 kW (TE 022)
200 kW (ATR200L-4 50 kW)
300 kW (ATR200L-4 75 kW)
360 kW (SKD / Pragoimex)
Maximum speed 65 km/h

Fotografie

Vehicle catalogue

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.4.5.
2021976 - 19837704from 1983   
2031976 - 198377021983 - 19987301from 1999  
2041976 - 19837710from 1983   
2071976 - 19837715from 1983   
2091976 - 198377071983 - 20007303from 2001  
2101976 - 19837714from 1983   
2111976 - 198377081983 - 19918437from 1991  
2131976 - 19837711from 1983   
2151976 - 198377091983 - 19997302from 1999  
2181976 - 19837703from 1983   
2211976 - 198377011983 - 20017304from 2001  
2221976 - 19837716from 19837610IIfrom 1984  
2231976 - 198377121983 - 19927602IIfrom 1992  
2241976 - 19837713from 1983   
2281976 - 19837705from 1983   
2291976 - 198377061983 - 20127719IIfrom 2012  
2671964 - 1978277II1978 - 19837501from 1983  
2681964 - 1978289II1978 - 198375021983 - 19878134from 1987 
2691964 - 1979271II1979 - 19837503from 1983  
2701964 - 19837504from 1983   
2711969 - 1978280II1979 - 19837505from 1983  
2721964 - 1978274II1978 - 19837506from 1983  
2731964 - 1980304II1980 - 19837507from 1983  
2741964 - 1978288II1978 - 19837508from 1983  
2751964 - 198375091983 - 198681361986 - 199475091994 - 2006275from 2006
2761964 - 1980287II1980 - 19837510from 19838433  
2771964 - 1978286II1978 - 19837511from 1983  
2781964 - 19837512from 1983   
2791965 - 1980276II1980 - 19837513from 1983  
2801965 - 1979295II1979 - 19837514from 1983  
2811965 - 19806091981 - 19837609from 1983  
2821965 - 19816101981 - 19837610from 1983  
2831965 - 19816071981 - 19837607from 1983  
2851965 - 19816121981 - 19837612from 1983  
2861965 - 1978272II1978 - 19837515from 1983  
2871965 - 1980273II1980 - 19837516from 1983  
2881965 - 1978292II1978 - 19837517from 1983  
2891965 - 1979307II1979 - 19837518from 1983  
2901965 - 19806051980 - 19837605from 1983  
2911965 - 1979269II1979 - 19837519from 1983  
2921965 - 1978268II1978 - 19837520from 19838435  
2931965 - 1979300II1979 - 19837521from 1983  
2941965 - 19806061981 - 19837606from 1983  
2951965 - 1979298II1979 - 198375221983 - 19928436from 1992 
2961965 - 19806081981 - 19837608from 1983  
2971966 - 1979291II1979 - 19837523from 1983  
2981966 - 1980279II1980 - 19837524from 1983  
2991966 - 19806011980 - 19837601from 1983  
3001966 - 1979297II1979 - 19837525from 1983  
3021966 - 1981301II1981 - 19837526from 1983  
3031966 - 19806041980 - 19837604from 1983  
3041966 - 19806021980 - 19837602from 1983  
3051966 - 1970's81011970's - 19838132from 1983  
3061966 - 19816111981 - 19837611from 1983  
3071966 - 1979293II1979 - 19837527from 1983  
3081966 - 19806031980 - 19837603from 1983  
7171982 - 198377171983 - 20078438from 2007  
7181982 - 19837718from 1983   
7191982 - 19837719from 1983   
7201982 - 19837720from 1983   
7211982 - 19837721from 1983   
7221982 - 19837722from 1983   
7231982 - 19837723from 1983   
7241982 - 19837724from 1983   
7251982 - 19837725from 1983   
7261982 - 198377261983 - 2016   
7271982 - 19837727from 1983   
7281982 - 19837728from 1983   
7291982 - 198377291983 - 20168439from 2016  
7301982 - 19837730from 1983   
7311982 - 19837731from 1983   
7321982 - 19837732from 1983   
7331982 - 19837733from 1983   
7341982 - 19837734from 1983   
7351982 - 19837735from 1983   
7361982 - 19837736from 1983   
77431985 - 19878434from 1987   
77441985 - 19898137from 1989   
77711985 - 19878135from 1988   

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #87:
Aby mohla zaskočiť, keď bude vodič T-busu potrebovať na Hodžku akútne na záchod.
Reply on: S499.1023 #86:
vsetcia na vsetko - naco budu pracovnicke za okienkom v podchode pri prezidentskom palaci papiere na trolejbus ? 😃
Reply on: Solider #83:
To je ale hanba DPB, že v takej miniprevádzke, ako je Bratislava, nemajú všetci papiere na všetko.
Reply on: Mhr1 #82:
Ale isteže pracuje, pdľa mňa najmenej polovica Juráckych buď má T3G alebo aspoň zrýchľovače. Inak si pamätám, keď niekedy okolo 2005 bola nejaká výluka na Vajnorskej a vypravovalo sa všetko z Krasňan, tak sa tam s nimi vôbec nebavili: "Máš T3? Máš, tak ber T3G a premávaj, tých pár kontroliek navyše si proste nevšímaj".
Presne tak som si ja niekedy v praveku robil papiere na T3M - Poltretina z toho robil svätý grál, na T3M až po dvoch rokoch praxe na 2xT3, raz mi na striedanie priviezli omylom vypravenú 2xT3M, tak som to normálne odjazdil, páčilo sa mi to, tak som naklusal som ku 239,166 a oznámil mu, že to nie je žiadna jadrová fyzika a že chcem papiere, tak si so mnou dal Debnár v sobotu kolečko, štempeľ do vodičáku a fertig.
Reply on: Solider #83:
Nuž "papiere" sú jedna vec, skúsenosť s nimi jazdiť druhá. Predpokladám, že aspoň nejakí vodiči z čias, keď T3G jazdili na JD, tam stále sú. A nie len T3G, veď tam boli klasické odporové T3SU(CS). Takže skúsenosti určite majú, len nie "papiere". Pre tých je to predsa len formalita prideliť im oprávnenie aj na T3G! Či???
Reply on: Mhr1 #82:
Od polovice roka 2016 tam majú papiere len na T3P a Škodovky.
Reply on: S499.1023 #79:
Veľmi tomu nerozumiem, lebo v rokoch 2012 - 2015 boli všetky T3G na Juráku. Kto tam vtedy s nimi jazdil? To už tam nikto z vtedajších šoférov nepracuje?
Reply on: Andrej #78:
Na druhú stranu musím povedať, že som dnes videl všetky tri do premávky navrátené súpravy T3P a, narozdiel od nedávno navrátených T3G, všetky vyzerajú, že nedávno vyšli z dielní, krásne naleštené.
Reply on: S499.1023 #79:
> A čo znamená "ničili" sa žehličky?

Ja len pisem obrazne. Samozrejme, se T6 mali jazdit, ale mali sa pouzivat aj T3, a nie len tie co mali reklamy.
Reply on: Andrej #76:
Ten problém, že jurácki vodiči nemajú papiere na T3G trvá roky. Pri troche vôle ich mohli mať všetci už trikrát. T3G postávajú a absolvovať s nimi v kurze jednu jazdu nemôže byť žiaden problém. Zaujímalo by ma, koľko vodičov na JD nemá zrýchľovače. Lebo preškolenie zo ZR na TV8 je tak na tri hodiny + pár zastávok v premávke.
A čo znamená "ničili" sa žehličky? Používanie električky na prepravu cestujúcich je ničenie? T6 treba čo najskôr ojazdiť a poslať kade ľahšie a nie z nich robiť šotomodlu.
Reply on: Urbanway 2423 #77:
Aha, uz chapem co myslis. To by urcite vyriesilo kratkodoby problem ze T3P nejazdia, ale mohlo by to mat dost nestastne dlhodobe nasledky ak budu potrebne T3G ked sa vrati rezim skolsky rok (budu, aj keby sme hned teraz podpisali zmluvu na nove eliny tak by tu neboli do septembra). Vidime co tato zima tym elektrickam urobila, ak chceme plnu premavku tak potrebujeme aby tie vozidla neodchadzali kazdy den na nejaku poruchu (predpokladam, ze 7841 a 43 su na prehliadkach alebo po poruchach, alebo by oni tiez jazdili - a fakt neviem co je s 7845).

Samozrejme, tejto situacii by sa dalo zabranit ak by tie vozidla pravidelne nastartovali a vyvencili aspon po areali vozovne, ale myslim ze v sucastnosti je to nerealne.

Osobne by som situaciu riesil takto: vsetky supravy co teraz hniju v JD ihned preradit do Krasnan, a prioritne vypravovat T3P a T3G, ktore rekuperuju. Az potom T6A5, ktore maju vacsiu spotrebu a k tomu este nerekuperuju.

Ak vsetko toto sa zmesti do Krasnan, tak fajn. Ak nie, tak by mali preradit dost kacic do Juraku aby bolo miesto pre supravy v Krasnanoch. Momentalne hnije v JD 7 suprav T3P a 7303+7304, takze to by sedelo dlzkovo na 11-12 kacic, a 24 by zostalo v Krasnanoch. Ak toto neni dost, tak by mohli aspon cast linky 7 vypravit z Juraku s vodicmi z Krasnan (ak sa to da s linkou 3, tak by to mohlo fungovat aj tu).
Reply on: Andrej #76:
Ja som myslel, že T3G by boli v JD odstavené (t.j. by odtiaľ nejazdili) a preradené T3P by sa točili spolu s ostatnými T3P na krasňanských poradiach (síce by sa nedostali von až tak často, ale stále lepšie, ako keď sú odstavené vo vozovni, to by mali byť skôr T3G).
Reply on: Urbanway 2423 #75:
Ja osobne si myslim ze je k tomu asi taky relevantny dovod, ako ked T3G nejazdili celu zimu a nicili sa len zehlicky.

Hovori sa ze vodici z JD nemaju papiere na TV8, takze preradit T3G do JD by asi nebolo realne. Teraz T3G stale velmi nejazdia, len 7835-7838 momentalne, takze s problemom odstavenych T3P by to asi velmi nepomohlo. Osobne by som vymenil nejake K2Sky za T3P, tym by bolo viac miesta v Krasnanoch. Obe maju TV Progress takze v pripade nudze by sa dali pouzit.
Prečo vlastne stále nejazdia Jurákovské T3P, je na to nejaký relevantný dôvod? Nebolo by ich lepšie preradiť do Krasňan a odstaviť do JD radšej T3G?
Reply on: Lurny #73:
Ďakuj za seba, iní mi aspoň neďakujú ironicky.
Reply on: HORVI #72:
Ďakujeme za informáciu.
#7703 + #7706, #7787 + #7788, #7799 + #7800 opäť v premávke.
7781+82 a 7783+84 sa vratili do Juraku, ked dnes boli na 9/25 a 4/29?
Reply on: Sanos #69:
Tak isto aj všetky T6A5 a K2S s výklopnými dverami.
Súprava 7301-02 je od 20.3.2020 do odvolania odstavená z premávky. Dôvodom sú výklopné dvere a ich nemožnosť samostatného ovládania prvých dverí pri použití centrálneho otvárania dverí.