Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #2347:
Aj pre 810zssk #2348: B2 je tak akurát. Problém je len v tom, že s B2 už nie je odkázaný na krútenie kolieskom.
Poznám veľa ľudí, pre torých tá B2 neprekonateľnou prekážkou je.
Reply on: 810zssk #2339:
To je tam kde? Já len vidím podmienku základného vzdelania v CH alebo certifikát B2. Pričom B2 už je pomerne dosť na to, aby sa človek mohol zaujímať aj o niečo lepšie, než točvolant.
Reply on: samkoh #2350:
Lístky v zásade nepredávajú, ale stále musí byť vodič schopný odpovedať na otázky, poskytovať informácie, či riešiť rôzne krízové udalosti v autobuse. Plus teda ako hovorím, safety critical veci v komunikácií s dispečingom a podobne, a to čo spomína Irizar tiež.

Kolem dokola, požiadavku na to aby vodič verejnej dopravy mal komunikatívnu znalosť jazyka danej lokality považujem za úplne primeranú, skôr mi príde divné keď DPB púšťa do premávky ľudí skôr ako sa naučia jazyk. A2 naozaj nestačí, to je úroveň s ktorou si objednáš jedlo v reštaurácií, ale nevyriešiš žiadnu zložitú situáciu.
Reply on: 810zssk #2348:
tam vodič aj predáva lístky, alebo ako často je v priamom kontakte so zákazníkmi? Myslím si, že v systémoch, kde vodič nepredáva lístky, tých zopár situácií, keď naozaj musí niečo s cestujúcimi riešiť, zvládne aj s A2.
Reply on: Viko #2347:
Nezabudaj, ze ten clovek mudi zvladnut kurz na trolej a vsetky odborne sposobilosti.
Reply on: Viko #2347:
Pracuješ v priamom kontakte so zákazníkom, plus máš safety-critical rolu. B2 je podľa mňa úplne legit požiadavka na ten job a rozhodne to nepovažujem za prekážku v prístupe na pracovný trh, keďže naučiť sa jazyk na B2 naozaj nie je žiadna neprekonateľná prekážka.
Reply on: 810zssk #2345:
Tak podľa mňa práve B2-jka jazyk je dosť okatá prekážka prístupu na pracovný trh. Aké pokročilé texty potrebuje vodič dopravného podniku čítať/tvoriť v rámci svojej práce? Aké hoch konverzácie vedie popri predaji lístkov alebo hlásení poruchy do vysielačky?
Reply on: 810zssk #2340:
Požadujú ukončenú ZŠ v CH alebo nemčinu ako materinskú reč alebo certifikát o ovládaní nemčiny na úrovni B2.
Reply on: irizar #2341:
Aha, ok, dik 🙂 Som sa spoliehal na strojový preklad + Google. Potom je to v poriadku samozrejme (a potvrdzuje čo píšem v nasledujúcom príspevku, že s nešvajčiarmi tam problém nemajú).
Reply on: Miro #2342:
Je to tam napísané. Prirodzene nemčiny keďže to je lokálny jazyk v mieste výkonu práce.
Reply on: S499.1023 #2333:
No kto by to bol povedal, že ak poklesnú reálne mzdy tak prudko, ako za ostatné 2 roky, že zrazu bude všade veľa práce?

Akurát že ľuďom s klesajúcimi reálnymi mzdami sa postupne minú aj úspory.
Reply on: irizar #2341:
Ktorého zo švajčiarskych jazykov?
Reply on: 810zssk #2339:
"Grundausbildung" v tomto kontexte neznamena vojensku sluzbu, ale zakladne vzdelanie. Nizsie v texte je upresnene, ze kto toto nesplna, musi predlozit doklad o ovladani jazyka minimalne na urovni B2
Reply on: Viko #2337:
Tak jednak je jedno čomu Švajčiarsko je a nie je naklonené, pokiaľ je to občan EÚ a zamestnávateľ ho chce, tak tam pracovať môže.

Tiež by som podotkol že sa bavíme o štáte kde 24 percent populácie nemá švajčiarske občianstvo, a 31 percent populácie tvoria imigranti prvej generácie, takže akosi sa mi nechce veriť že by tam mali problém s pracovníkmi zo zahraničia na "podradné práce".

https://www.bfs.admin.ch/bfs/en/home/statistics/population/migration-integration/by-migration-status.html
Reply on: irizar #2338:
Mňa tam viac zaujala tá podmienka že vodič musel absolvovať základnú vojenskú službu vo Švajčiarsku, čo je celkom dosť bizár - predpokladám že taktný spôsob ako vylúčiť kohokoľvek kto sa tam nenarodil a zároveň sa tváriť že my nikoho nediskriminujeme.
Reply on: Miro #2335:
Precitaj si a skus si zvazit:
- kolko ludi "odtialto z vychodu" to asi tak splna (obzvlast cast "sehr gute Deutschkentnisse" v kombinacii s tymi guturalnymi zvukmi zvanymi Schwitzerdutsch).
- kolkym ludom "odtialto z vychodu" sa to moze oplatit, ked vezmes do uvahy zivotne naklady v Luzerne.

https://www.jobs.ch/de/stellenangebote/detail/48de1ed4-e9a4-4a36-afef-93b2e9f405e9/
Reply on: Miro #2335:
Tak zrovna Švajčiarsko dnes nie je veľmi naklonené prijímaniu zahraničných pracovníkov.
Reply on: upravovač fotiek #2334:
Ako som písal vo vedľajšom vlákne, je na čase aby dopravcovia a objednávatelia prestali snívať že ľudia budú robiť extrémne náročnú prácu bez primeraného ohodnotenia a pracovných podmienok. Zatiaľ počujem len nariekanie ako "nie sú ľudia". Ľudia sú, ľudstvo nevymrelo, a nezamestnanosť máme na historicky najnižších číslach, takže to nebude ani o tom že polovica planéty vyhrala lotériu a prestala pracovať. Len tí ľudia skrátka majú oveľa lepšie ponuky než im dávajú dopravcovia a tak idú inde.

Takže možnosti sú buď dať viac konkurencieschopnú ponuku (a áno, viem že to bude musieť znamenať vyššie ceny pre koncového zákazníka), alebo redukovať výkony až kým celú MHD nezrušíme.
Reply on: upravovač fotiek #2334:
Ani odtiaľto z východu to nikto nechce robiť?

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #2333:
Keď som tam nedávno bol, tak už boli dve linky zrušené. V špičke to jazdilo doslova narvaté. Po ďalšom obmedzení to bude riadny masaker. Vodičov je nedostatok a nikto to nechce robiť. Aj Viedeň mala problémy, premávka U2 sa obmedzovala (každý 2. spoj skrátený), predĺžené intervaly na linke O taktiež. Na ďalších linkách to bolo určite podobné. Ale už doplnili stavy, lokálne médiá o tom písali.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.