Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #52347:
ale tak za Ďurkovského je to lepšie, Moravčík vtedy robil hovno... ?
Reply on: Vladimír #52348:
Svoj prvý odstavec by som doplnil takto:

Ja by som to videl asi takto. Ak by teraz kúpila Bratislava nejakých 150 Karos B 950, bolo by to ozaj čudné. A ja ani žiadnu megadodávku Karos silou mocou nepresadzujem. Otázne však je, či je na výber.
Reply on: Ámos Keynes #52339:
Ja by som to videl asi takto. Ak by teraz kúpila Bratislava nejakých 150 Karos B 950, bolo by to ozaj čudné. A ja ani žiadnu megadodávku Karos silou mocou nepresadzujem.

Skôr je tu reč o tom, že Bratislava už DÁVNO mala začať s postupnou obnovou vozidlového parku. V druhej polovici 90. rokov mohla Karosa B 900 poslúžiť ako ideálna náhrada väčšiny súčasných vrakov (ako v iných mestách SR a ČR) a keď by dnes už gro bus parku tvorili 900-vky, pokojne by sme sa mohli začať baviť o tom, že v roku 2005 je už najvyšší čas začať kupovať len NP vozy. To áno. Ale v situácii keď celé roky obnova vozového parku prakticky neprebiehala sa Bratislava dostala do neslávnej pozície, keď sa môže v rámci Slovenska pýšiť s najväčšími vrakmi a môže sa porovnávať s najdivokejšími SAD-kami, aby našla ďalšie šrtnásťročné autobusy bez GO a pod.
Takže to je ani nie tak o tom, že BA by mala TERAZ kúpiť Karosu, to je skôr skonštatovanie fatálnej chyby, že Bratislava CELÉ ROKY nekupovala niečo lacnejšie na rýchlu obnovu základu parku (Karosa B 900, Mercedes Connecto a pod.). Odkladaním problému tento prerástol iba do obludných rozmerov, kde rok za rokom je ťažšie čo i len očakávať, nieto ešte realizovať jeho riešenie. A tak, ako naznačil fobust, 20 nových autobusov, hoci aj neviem akej super značky a akej super nízkej podlahy, bude len trápnym divadielkom pre voličov skôr než Bratislavu chytí ďalší predsmertný kŕč v podobe ďalšej várky samovyraďujúcich sa autobusov.


Re #52343 Red-Hawko: Priateľu, keď píšeš, skús si predtým overiť skutočnosti. Prešov v žiadnom prípade nemá nejakých 5 nových autobusov. Citelisy na obrázkoch boli len tohtoročnou dodávkou nových autobusov. Úprimne prajem Bratislave, aby sa jej cestujúci dočkali raz takého vozového parku, aký má Prešov. A kým bude môcť hlavné mesto tiež skonštatovať, že v mimošpičkovom čase sú takmer úplne všetky autobusy už NP a v špičke vypomáhajú nejaké staršie Karosy B 900/950 a TAMY s Ikarusmi 435 budú v najbližšom čase vyraďované, to ešte veľa vody v Dunaji pretečie.
Reply on: Papyr #52345:

Prveho menovaneho som urcite nevolil. Toho druheho som uz volil. S nadejou v lepsie zajtrajsky zjavne zbytocnou. Ake je teda riesenie? NEVOLIT? Vcul bud mudry.
Reply on: fobust #52342:
A nevolil si ani Moravcika, ani Durkovskeho?
RE Nici:)
88>Novy most>70
Posledna 506ka ide az 4.06>Hlavna stanica>74
alebo az 4.40 prva 70ka od Noveho mostu
Ked uz ste tu tolko zacali o skoda 22tr tak "tohle by sem si nechal libit" http://skoda22tr.dopravka.net/aktual.htm
Len tak mimochodom, eliny a trolejbusy zacnem uznavat a obdivovat az v tedy ked sa elektrina bude vyrabat VYHRADNE IBA z vyuzivanim prirodnej energie...

Re #52261 Sommelier: Nevravim to len tebe ale poschodaky su podla mna vyletne a vyhliadkove, ne na mhd a sad... proste na dlllllhe trasy.

Re #52263 Papyr: Podla mna je to uuplne jedno, len ide o to ci zozenies lahsie 1.5mld kazdych 5 rokov, alebo ci 300mil kazdy rok...

Re #52267 Andy: Ja mam taky osobny nazor ze ziaden z trolejbusov neje zly (resp v takom katastrofalnom stave ako Ik 280 & 283)

Re #52268 Papyr: Ten Presov to myslis tych 5novych autobusov? Aj Ba sa pochvali ze dostala 200mil a kupi nove autobusi ale nepochvali sa tym ze vetky ostatne co ma su vrakosy.... reps. inac- nebudes sa chvalit tym zlym.

Re #52291 Vladimír: Karosa je srot, ale az po 13rocnom sluzeni...

Re #52320 drink: Suhlasim, najprv pozicat- kupit- zvysit kvalitu cestovania, a az potom zvysit cestovne, aby to bolo tak ze ludia si povedia "za take mhd by som kludne platil aj viac" ...

Pls, ak by dakto chcel reagovat napiste cislom ze na ktory odstavec to reagujete aby som z toho nebol de_il.
Reply on: Papyr #52297:

Tak moment, ja som si tu "moju" MHD nedokurwil, ano?! Ze to spravil nejaky Moravcik s hornej dolnej? A ze sa v tom za Durkovskeho uspesne pokracuje? To je nieco ine.... To mas ako keby si prehlasil, ked bol u moci Meciar, ze si to slovaci dokurwili sami....
Caute!
mohol by my niekto napisat ako sa dostanem z Incheba na vlcie hrdlo cez vikend a vnoci okol 3:30??? daka
Ja mám miestami pocit, akoby jediný problém bratislavskej MHD spočíval v tom, že Karosám hrdzavie strecha, a preto a len preto sa tu neobnovuje vozový park...

Som tu jediný, komu táto debata pripadá krajne odtrhnutá od reality?
Reply on: Papyr #52337:

Nehovoril som o troj - stvor rocnych Karosach 95X/96X ale o troj - stvor rocnych Karosach v Prahe. A to, ze tieto busy mali na sebe viac hrdze ako jej maju nase Ik400 z 1998 je fakt. Neviem ako je to s touto novou radou 950, este to nema tolko, ale ak mi niekto chce predat voz z 21. storocia, ktory po styroch rokoch hrdzavie na streche a na blatnikoch, tak sorry, ale to jednoducho nemam doveru verit v novy model. Ved nas prvy SOR, na ktory sa tu niekto z Prahy posmesne pytal, ked sa hovorilo o nakupe busov v BA nieco ako "kdyz to ovsem za bus lze povazovat" alebo tak nejak to bolo, je menej hrdzavy ako tie prazske Karosy a v tom case to bola zacinajuca mala vyroba.
A co sa bratislavskych predsudkov voci Karosam tyka, necuduj sa im. Jednoducho okolie ta ovplyvnuje. Ja len stale nechapem, preco to vy nedokazete pochopit, ze je tu voz s ktorym s v Bratislave vacsie problemy, z dovodov ktore kazdy pozna. Avsak tie problemy su vacsie ako s inymi vozmi. A ak by som mal reagovat rovnako, je to ako keby si si kupoval ziarovky vyrobcu xyz (aby ma niekto neatakoval) a vzdy to bol sunt, ktory po pol roku praskne a ty vzdy kupis novy model, ved co ked je to teraz uz na vyssej urovni a vydrzi to.
Tak ako sa v roku 1996 rozhodovalo medzi K741 a Ik435 a rozhodlo sa v prospech Ikarusu (pozri sa na interier a exterier tych Karos, ved im sa nesnivalo ani o protismykovej podlahe, nie to plastovych sedackach) tak dnes sa rozhoduje medzi NP a VP vozy a ja som v istom zmysle v podstate rad, ze uz je rozhodnute, lebo ta VP mrcha by tu jazdila dalsich 15 rokov a zabezpecovat v roku 2020 MHD s VP vozmi. Ved to hadam uznas, ze to jednoducho NIE!
Reply on: Papyr #52257:

Dakujem. Pocuj, cez tyzden pojdem do Prahy. Dame stretko? Vies, aj s laminatkou, m@rtinom a spol?
Reply on: Ámos Keynes #52330:
To si nepochopil. Ak zapalis Hrobonovu, budes platit ty.

Co sa tyka Karosy - uz prosim ta prestan. Stvorrocnou Karosou 95X/96X si sa jednoducho viezt nemohol. Cela ta vasa karosofobia je zalozena asi na tom, akoby som povedal, nikdy si nekupim Fabiu, pretoze segra ma Formana z roku 92, neudrzuje ho a je to strasny srot.
Reply on: tomas1 #52303:
Je to pokutované. Raz, keď ešte nebol podchod popod ŽST Petržalka, sme si s mojou mamou chceli skrátiť cestu na nástupište cez koľajnice. Zastavil nás železničný policajt a chcel nás pokutovať. Nakoniec sme ho ale ukecali.
Reply on: Sommelier #52293:
Aký subjektívny názor? Ty si úplne "objektívne" napísal, že v spomínaných mestách si o (deviatkovom rade) Karos myslia, že sú to šroty. Objektívne si tam myslia presný opak.

Re #52294 Vladimír: "A samozrejme len poctivými rukami čistokrvných Bratislavčanov s pravovernou líniou v rodokmeni až do tretej generácie." 100 bodov. ?

Re #52298 Sommelier: Čo? Aké Fordy v Ostrave? To si nabral z rovnakého zdroja ako to s tou Bratislavou živiacou zvyšok Slovenska, kde si o Karosách myslia, že sú to šroty? ?

Re #52308 tomas1: A to si odkiaľ pobral? Na základe veleúspešnosti privatizácie londýnskeho metra napríklad?

Re #52321 Sommelier: A tak súdiš na základe čoho? Na základe toho, že sa zvolebnieva? Podobné prehlásenia o okamžitom riešení tu už boli veľakrát...

Re #52325 PvvS: Samozrejme, že za peniaze úplne zbytočne vyhodené na plynofikáciu už dávno mohli byť nové vozy. (Nehovoriac o tom, že už tým vrakom idú generálkovať motory!) A sekáčové vozy? To sa nedá, aké by z toho bolo všimné? ?
Reply on: Ámos Keynes #52330:
"Zbytok Slovenska by mohol prestat tak trochu zavidiet a mozno prejavit aj trochu vdaky Bratislave a Bratislavcania by sa mali zamysliet ako sa spravaju a ze ci nie su az prilis arogantny, posmeskarsky k vidieku..."

To sa ale nikdy nestane. Žiaľ... ?
Reply on: Ámos Keynes #52330:
Ale skrutky treba doťahovať napr.aj v ik400, čo sa mimochodom, ako si si iste všimol, v Bratislave nerobí (tým nechcem povedať, že je to tak správne).
Reply on: Sommelier #52258:
Čo sa týka deviatkových Karos, chodievam nimi na linkách SAD a z pohľadu cestujúce sa mi vôbec nezdajú byť zlé. Neviem, ako je to s nimi po technickej stránke, v týchto veciach sa nevyznám.
Reply on: Mike #52329:
NP vozy maju 2. Ten treti je na 372ku predsa. A je dost tazke garantovat NP poradie s dvomi vozmi. Samozrejme, ze sa to da, ale nie ked to funguje tak, ze 1031 ma robit NP a niekto ho posle na vylet z detickami.
Dalo by sa vsak 99,9% garanciu napriklad L22 a L204 jedneho spoja s tym, ze jeden NP bus by bol zalozak pre tuto potrebu.
Myslim si, ze s 20 vozmi by sa dalo spravit 12 - 14 garatovanych poradi, ci sa vsak k tomu bude v DPB niekto mat? A mozno sme len prehnani pesiminsti, alebo ze by nie?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.