Reply on: Solider #98759:
ZSR. Aky zmysel by malo stavanie trate, z vlastnych zdrojov, ktoru nikto nebude vyuzivat?Re #98760 intony: Razeny tunel musi byt len v CMO. Mimo CMO je mozny aj tunel hlbeny, resp. tunel plytky. A prave CMO razit v tunely je najvacsia cast raziacich prac, cca 75%.
Treba si uvedomit, ze vynutene investicie a prekladky ciest, infrastruktury a pripadne nahrady za vyvlastnenie by boli po celej dlzke radial. V konecnom dosledku sa to naakumuluje na uroven samostatneho NS MHD.
Re #98761 Solider: Vobec nemam problem to priznat, prave naopak. Optimalne by bolo povodne metro. To je momentalne nerealne. Tak presadzujeme variant, ktory k nemu konverguje.
Petrzalka bola dopravno-urbanisticky i kompozicne riesenia s metrom, nie pozemnou elektrickou.
Na to, ze si 14-rocny chalan si dovolujes trosku moc, ked hodnotis cloveka, ktory nieco preskakal takym sposobom, akym to robis. Ale na druhej strane, respektujem a vazim si tvoju zanietenost sotoustvom, ako si sam teraz povedal. Tato tvoja zaluba mi je sympaticka a v istej obmedzenej miere ju aj ja zdielam (sam sa rad prevazam MHD a pozorujem ich) hoci u mna to neprepuklo do takej velkej miery. Ale tvorba dopravno-urbanistickych rieseni je o niecom uplne inom - to je o suhre dopravneho riesenia, urbanistike uzemia, kompozicii urbanistickych celkov atd. A tam sa do uvahy beru mnohe dalsie aspekty.
Re #98762 intony: tunel -a L -i mn. -y m.
stavba pod povrchom (zeme) umožňujúca pokračovanie komunikácie: železničný tunel;
tunelový príd.: hut. tunelová pec majúca podobu tunela
Slovnik slovenskeho jazyka. Nedalo mi to a na vase upozornovanie som si to pozrel v slovniku, ako je to... Takze je to v tuneli...
Re #98764 hoppusmark01: To by bolo mozne, ale len za predpokladu, ze by sa zakopala aj CMO a by sa siet rozsirila aj do oblasti Niv, Prievozskej, Gagarinovej. Kedze sa to momentalne neplanuje, presadzujem riesenie, ktore najviac konverguje k NS MHD.
tr3mp
Vysvetlenia Tvojho mylného tvrdenia môžu byť:
- nepreštudoval si si poriadne zámer, na ktorý odkazuješ
- preštudoval si si zámer, ale máš problém s čítaním, prípadne porozumením textu (o čom by svedčilo aj to, že pri všetkej svojej namyslenosti a používaniu cudzích slov v prejave, nie si schopný korigovať ani základnú gramatickú chybu, na ktorú si neustále upozorňovaný - "plytkom tunelY")
- dobre vieš, že Tvoja argumentácia je scestná, ale celú túto diskusiu berieš len ako tréning komunikácie - presviedčania ľudí o svojom názore, bez snahy svoj názor korigovať, nezávisle od toho, či je pravdivý alebo nie (čo ideálne na budúcu politickú kampaň, nechystáš sa náhodou kandidovať?) ?
K Tvojim príspevkom:
#95649 "Omyl, vylucenie priechodnosti Vajanskeho - Dostojevskeho nesuvisi ani tak s intervalom elektricky a teda pripadneho semaforu, ale s najazdovou rampou na Stary most, ktora moze mat len isty maximalny sklon a teda tu vznikne fyzicka bariera, ktoru sa neuvazuje nejako podtunelovat, ci inak prekonat, ale sa uvazuje dopravu presmerovat cez Novy most a Appolo..."
a doplneniu:
#95655 "Rampa samotna. Maximalny sklon pre zeleznicnu trakciu je, myslim, 12°, a to by ta rampa koncila dakde pri Medenej alebo Tallerovej.
Jedna z príloh dokumentu, na ktorý sa sám odvolávaš, vyvracia Tvoje tvrdenia - konkrétne 1716554_Pozdlzny_profil_Variant1_estakadny.pdf (vybral som estakádny ako prvý v abecede, ale Šafárikovo nám. je totožne riešené je aj pre povrchový a polozapustený variant).
Na obrázku http://hrady.sk/imhd/safnam.png je jasne vidieť, že:
1. rampa vedúca zo Starého mosta bude končiť už v úrovni križovania s Vajanského nábrežím (žiadna Tallerova, žiadna Medená)
2. S Vajanského nábrežím je navrhnuté križovanie
A ešte špeciálne pre Teba ako absolventa Fakulty matematiky, fyziky a informatiky UK, Bratislava (finančná a ekonomická matematika) bonus v podobe úlohy zo stredoškolskej matematiky: aké veľké stúpanie v percentách predstavuje 12°