Reply on: intony #98760:
Podľa mňa by sa nosný systém mohol vyriešiť tak, že by sa postupne zakopali električkové radiály pod zem.. Čiže by sa v trase každej radiály urobil hĺbený tunel.. Je to o dosť lacnejšie ako tunel razený, a vyriešil by sa tak problém s čakaním električiek na križovatkách, ktorý podľa mňa v súčasnosti najviac brzdí električky..Na povrchu nad zakopanou rýchloelkektričkou by mohla aj naďalej premávať pomaloelektrička s väčšou hustotou zastávok, ktorá by premávala nad zemou aj v centre, a teda by sa vôbec nerušila električková sieť na povrchu..
Samozrejme v centre by museli byť tunely pre rýchloelektričku razené..
čiže existovali by dva na sebe nezávislé električkové systémy, jeden pod povrchom, a druhý na povrchu..
intony
Otázka: Degraduje povrchová električka s otvoreným koľajovým zvrškom Dúbravku, Karlovu Ves, Raču, Vinohrady, alebo so zatvoreným Ružinov?
Ja som pochopil reálnu situáciu, že združená investícia je finančne výhodnejšia, lenže ja vravím, že ty rozhodne električky odmietaš vôbec budovať, kdekoľvek v meste, čo je tiež nesprávne a škodlivé.