Reply on: Martin Fundárek #97645:
Len doplním:"centrum ako uzke hrdlo – Perspektívne centrum úzke hrdlo nebude, pretože budú trate pod zemou. A ide ti o perspektívne riešenie, či nie?"
Zatiaľ, čo centrum síce nejakú dobu úzke hrdlo bude (perspektívne nikto nebráni tomu, aby dobudoval podzemný mestský okruh ako malo mať metro), železničný tunel zostane jediný a tým pádom by bol a zostal úzkym hrdlom navždy. Alebo by v prípade nejakej mimoriadnosti boli ľahké mestské súpravy podobné električke na Trnavské mýto presmerované cez ŽST ÚNS a Nové Mesto?
AAA
A teraz všeobecne. Napr. cez týždeň aby si naplnil linku 43, tak interval by mala mať aj viac ako 3 hodiny. Lenže pri takom intervale každý pôjde pešo, alebo IAD. A tak je to aj s t-busmi v sedle. Jednoducho pokiaľ interval prekročí istú únosnú mieru, ľudia pôjdu radšej IAD, pešo, alebo nikam nepôjdu. Podľa mňa je 15 minútový interval v sedle na hranici znesiteľnosti, lenže jediné, čo tým ušetríš budú 2-3 vodiči na linku a nejake vozokm, no cena elektrina sa počíta nejak tak, že je najvýhodnejšie mať rovnaký odber počas celého dňa. Teda tvoje náklady klesnú, ale klesnú menej ako keď rovnako znížiš výkon vo vozokm u smradobusov, lebo nafta stojí celý deň rovnako.