Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #96539:
Tie CSS sa nemali začať stavať, kým nebolo jasné kto urobí signálne plány. Na druhej strane ma to neprekvapuje... A stavím sa, že tak ako sa dokxxvila preferencia, ako sa dokxxvila doprava na Dlhé Diely, tak to bude aj s tou pepkou ?
Reply on: Marcelllooo #96554:
keby sa vybudoval skutocny NDS a nie len jedna radiala ktoru budu vsetci s kalifornskymi usmevmi nazyvat NDS tak by ten problem nebol...

pre mna je NDS trat do petrzalky, ktora bude rychla a mat malo zastavok + siet elektriciek v samotnej petrzalke. Petrzalka je dost velka na to aby mohla mat vlastnu siet elin...to bude NDS... nie jedna radobyradiala ktora sa bude nazyvat NDS
Reply on: Marcelllooo #96531:
Zatiaľ čo na ten tvoj šotonosný systém by Deltes trakčné vedenie neprojektoval?
Reply on: intony #96553:
prepac, zle som pochopil otazku ?

pri tej prestavbe uz ale treba mysliet na buducnost... BA skor ci neskor metro, alebo rychlu podzemnu elektricku potrebovat bude...
v zeleznicnej doprave su rychliky, v automobilovej dialnice, a pri elinach NDS/Metro... u nas nic take nie je... Ked sa bude pisat rok 2050 a ja budem chciet ist zo stupavy elektrickou do Bernolakova, tak hadam nepojdem 140 zastavok?? mozno je to smiesne, ale treba rozmyslat aj nad buducnostou... ked uz sa ma rekonstruovat a maju sa rozkopat ulice, tak nech uz to ma perspektivu
Reply on: Marcelllooo #96542:
A prečo je tomu tak? Prečo stagnovala a stagnuje električková doprava? Pretože metro-fundamentalisti chcú mať metro v celej Bratislave. Iný systém sa nedá vybudovať, pretože ľudia by ho nepochopili a diskutovať o ňom nemôžeme, pretože sú všetci na obede.
Reply on: intony #96546:

- problem s elektrickou v plytkom tunely je, ze sa nema ako dustat na druhy breh a ako tam pokracovat, kedze mesto na podzemny variant nema. Cize prakticky sa to s elektrickou urobit neda.
- polozapustena je rovnako nemestotvorna ako estakadna. elektricka sama o sebe nie je mestotvornym prvkov. zdoraznim: ja hovorim o tzv. plytkom tunely, nie o polozapustenom. Najnovdie nielen ja, ale uz aj magistrat aj Petrzalka. chavalabohu.
- Z casti mas pravdu, ale sposob, ktory navrhujes k tomu celkom nevedie. nie je to navyse jediny dovod.
- zatialco maju pesi uzky chodnik, budu ho mat aj potom, lebo dvojpruch bude pre elektricky. Ak hovoris o tom druhom byvalom zeleznicnom, tak ten mozu mat nezavisle od eliny, nakolko Stary most sa bude rekonstruovat tak ci tak.
- Co sa tyka ekonomiky jednej a druhej alternativy: tunel buduje stat z eu penazi, nie mesto, takze sa setri.
- prevadzkove naklady su nieco ine ako naklady investicne. prevadzkove naklady bude znasat zase len stat prostrednictvom ZSSK.
- Podla mna by sa 93, 59 ani 98 neodbremenili z dovodu, ze eliny by bola v dalekej pesej dostupnosti pre tych ludi, ktori ich vyuzivaju
- Filialka ma byt druha hlavna stanica, vyznamom rovnocenna s Hl.st. NS MHD odbremeni celu MHD.
Reply on: Ike #96545:
Nikde som nevravel o prestavbe starej na podzemnú. O podzemnom riešení hovorím v líniach centrálneho okruhu NDS zakresleného v ÚP, kadiaľ električka teraz nechodí, plus nové trate.
Na existujúcich tratiach mimoúrovňové križovania, krátke podzemné úseky a preferencia.
Reply on: Marcelllooo #96511:

- Cesta nie je bariérová viac, než električka?
- Fakt, že električka je hlučná si môžeš overiť vo Viedni. Špeciálne v tvojom prípade doporučujem prechádzať sa po koľajniciach chrbtom k eventuálne prichádzajúcim električkám a nereagovať na zvonenie - to bude len nejaký cyklista, električka je predsa hlučná, tú by si počul.
- Čo na električke vadí vizuálne? Je ti odporná?
- Vlak alebo tvoj ľubovoľný šotonosný dopravný systém rieši centrum mesta dobre?
- Prečo by nemohol byť odstavený Starý most a prečo by musel byť odstavený prechod z Vajanského nábrežia na Dostojevského rad?
- Uveď ekonomické a dopravné argumenty, zatiaľ si žiadne neuviedol.
- Akým spôsobom by tebou vymenované trasy riešil tvoj šotonosný dopravný systém?

Akým spôsobom si spolupracoval s uvedenými dopravnými inžiniermi, keď sa sám prehlasuješ v oblasti dopravy za laika? Zaskrutkoval si nejaké centrálnokomponentné matice?

Človek, ktorý používa slovné spojenia ako "komunikujeme návrh príslušným orgánom" je nebezpečný mlamodyj.
Ad Marcelllo už mi to nedalo a musím reagovať ,že i ked viete niečo o doprave, tak ste sem neprišli diskutovať , ale hádať sa a obhajovať len a len svoje postoje bez možnosti ústupu:
1. Re #96511 Marcelllooo: Sám sebe odporujete a tvrdíte:
na jednej strane " Z dovodov hlukovych, bezpecnostnych, barierovych a dalsich......... ktore zahrna ochranu regionalneho biokoridoru, ktorym je Chorvatske rameno"
a na druhej strane: ....tzv. plytkom tunely, pricom z casti by tunel a jeho prekrytie mali financovat investori, ktory budu mat po trase DEVELOPERSKE PROJEKTY. Zaroven sa vyriesi prekrytie a uprava povrchu aby bol .....
Moja otázka znie: 1. V čom je polozapustený variant menej barierový 2. Ako môže developérsky projekt (ktorému ide len a len o zisk !!! ) prispieť k zlepšeniu a či nová zástavba (developerom) už nieje barierny efekt !
mimochodom električka by odbremenila tieto spoje: 59, 78, 83, 93, 95 + z časti 88 a 92
2. Re #96512 Marcelllooo: Ekonomika asi nie je vaša silná stránka a navyše zavádzate ! Ono totiž starú sieť bude tak či tak treba buď udržiavať alebo rozobrať, čiže namiesto iba rekonštrukcie starej ( niektoré z komponentov sa môžu znovu použiť pri rekonštrukcií resp. recyklácií), budeme stavať úplne novu + udržiavať/demolovať starú - takže ak tvrdíte že je to ekonomicky výhodnejšie KLAMETE !!! (toto isté platí pre tunel vs most cez Dunaj - kde sa mimochodom 85% môže využiť z EU fondov vďaka koridoru VII Dunaj)
3. Vďaka Vašim postojom k ostatným diskutujúcim (zaujímavé že ignorujete práve tých, ktorí sú z tu píšucich asi najkompetentnejší) sa teším na štádium keď už budete ignorovať všetkých t.j sem prestanete prispievať.
Reply on: Martin Fundárek #96521:
Na zaklade zakona Slovenskej národnej rady č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov...
Reply on: Marcelllooo #96540:
Tak diskutujme. Ako sa dá diskutovať, keď oproti konkrétnemu návrhu električky stojí nejaký "lepší" systém, o ktorom nevieme skoro nič konkrétne. Porovnávajme KONKRÉTNE intervaly, linkovanie, prestupy, časy, vplyvy na životné prostredie, náklady...

A prečo stále opakuješ nezmysel o zrušení prepojenia Vajanského - Dostojevského, keď Ti to tu už niekoľkokrát vysvetlili?
Reply on: drink #96537:
Ale Petržlenkári by mali svoje podzemné metro ?
Reply on: Marcelllooo #96523:
filozoficka? Vies co je filozofia? Vasa debata ma daleko od filozofie.
Reply on: Marcelllooo #96519:

- Električku je možné na istých miestach rovnako prekryť.
- Viem.
- Kto hovorí o estakádnej trati? Povrchová a polozapustenú trať je možné postaviť esteticky (viď Barrandov, aj keď mne sa vôbec nepáči)
- Cieľom koľajového systému je dostať časť ľudí z IAD do MHD. IAD treba z centra mesta, ktorým Starý most bezpochyby je vytláčať, nie kvôli IAD budovať drahý tunel popod Dunaj.
- Petržlenkárom pribudnú viaceré priame spojenie kapacitnou dopravou.
- Zatiaľ čo majú peší na Starom moste iba úzku lávku, potom sa bude jednať o široký chodník s cyklotrasou.
- Lacnejšie riešenie to je, pretože odpadá nákladné budovanie tunela pod Dunajom mestom.
- Lacnejšie je to už len z toho dôvodu, že prímestské jednotky a metro je drahšie aj čo sa týka vozidiel i údržby.
- Ešte raz podotýkam, že sa získajú nové priame spojenia. V Dúbravke poberajú väčšiu časť cestujúcich električky alebo linky 34+83? Ten istý prípad.
- Odbremenila by sa 93, pretože aj ľudia zo stredovej línie Petržalky cestujú na stanicu. To isté platí o ostatných. Električka odbremení minimálne toľko ak nie viac ako "NDSTEN-T" v strede Petržlenky.
- Účelom NS MHD by malo byť odbremenenie celej MHD, vrátane spojenia na stanice.
Reply on: intony #96510:
eh celkom by som sa chcel k otazke opytat jednu vec...

aky je rozdiel medzi stavbou novej podzemnej elektrickovej siete a prestavbou starej na podzemnu?

nie je to nahodou to iste?
chlapci dufam ze sa tu nehadate zbytocne?
Reply on: Ike #96535:
V principe s tebou suhlasim, mozno by sme sa lisili v navrhu konkretnych rieseni a podrobnostiach.
Reply on: intony #96510:
Marce3l3o vyhlási ignoráciu každému, kto si dovolí spochybniť jeho radobyodborné prevzaté argumenty.
Reply on: intony #96534:
Prestavovat elektrickovu siet je zatial iba predstava, nie ziaden plan, ci zamer. A uz vobec nie nejaky projekt.
Reply on: Ámos #96413:
: "Ja mam 187 a ze som nemal problem. Je normlane, ze clovek obcas musi sklont hlavu."

Nie že skloniť hlavu, ale kolenami som sa nezmestil medzi sedadlá. ?
Reply on: drink #96527:
Prosim, vyjadruj sa za seba a nevkladaj mi do ust nieco, co sam netvrdim.

Mas pravdu: Povrchovu elektricku nechcem (nielen ja). Mas pravdu aj v tom, ze mi viacej vyhovuje sucasny stav. Nemas pravdu, ze MHD nepouzivam, naopak, pouzivam kazdodenne. Nemas pravdu, ze by mi bolo jedno, ako bude riesenie NS MHD vyzerat. Hladam za pomoci odbornikov riesenie, ktore riesi problem (dopravne spojenie Petrzalky s druhym brehom) a je aj pre ludi byvajucich v susedstve koridoru akceptovatelne. Ze mam na to pravo vyplyva z demokratickej povaky nasej spolocnosti (chvalabohu). Je to nazor drvivej vacsiny ludi, ktori byvaju v susedstve tohoto koridoru a mam splnomocnenjie hovorit aj v ich mene, co taktiez robim.

Mam zaujem na diskusii, inak by som ju nezacinal, ci nezivil (i ked sa miestami skor podoba na flame-war). Ale na diskusiu potrebujes dvoch. A pod diskusiou si taktiez predstavujem konstruktivnu vymenu nazorov. Pri diskusii nemusi vladnut idylicka zhoda nazorov a predstav, ale panuje ista stabna kultura, co sa spravania tyka. O to totizto ide: o vymenu nazorov a presadzovanie svojich zaujmov. Ja sa to snazim robit profesionalne, i ked nie vzdy sa to dari v kazdej situacii a v kazdom prostredi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.