Reply on: AAA #96447:
Pokial si pozries mapu Bratislavy a Rovniankovej ulice, zistis, ze koridor NS MHD ide menej nez 50 metrov od mojho baraku. Takze si rozhodne nemozem vyberat co a ako pojde. To je dane.Ale mas pravdu, ze tento projekt bol iniciator toho, ze som sa o dopravu zacal systematicky zaujimat. Lebo urcite mi nie je jedno co sa v okoli mojho domu deje a bude diat. A uz vobec neni jedno, ze by o okoli mojho domu mal rozhodovat nejaky soto elektrickovy fundamentalista realizujuci si svoj Transport Tycoon sen (a ze je to velmi priliehave oznacenie som zistil pri stretnutiach s ing. Lunackom). A elektricka urcite nie je to, co by som tam chcel mat. Z dovodov hlukovych, bezpecnostnych, barierovych a dalsich. Tak som sa dal dohromady s niektorymi odbornikmi (ing. Dulla - ekonom stavieb, MHSR; Dr.ing. Schllosser - autorizovany dopravny inzinier, ing. Kocur - autorizovany dopravny inzinier) a spolu sme prisli k zaveru, ze elektricka v Petrzalke nie je to prave orechove a uz vobec nie to najlepsie riesenie.
Elektricka totiz (poradie lubovolne):
۰ je barierova prekazke vo volnom pohybe
۰ je hlucna
۰ vadi vizualne
۰ dobre obsluhuje radialu Petrzalky, ale ako nahle sa dostane do mesta, konci
۰ na prekonanie Dunaja musi byt odstaveny Stary most a zruseny aj prechod Vajanskeho - Dostojevskeho
۰ nie je ekonomicky ani dopravne opodstatnene dopravne naroky riesit elektrickou
۰ elektricka by oblsuhovala len tu cast ludi, co dnes vyuzivaju 95ku, lenze mame tu dalsie spadove a taziskove linky: 93, 59, 98
Tak som v spolupraci s uvedenymi inziniermi a Dr. Kusikom, enviromentalistom a ing.arch.Pavlaskom dali dohromady riesenie (inspirovany mnohymi realizovanymi projektami), ktore zahrna ochranu regionalneho biokoridoru, ktorym je Chorvatske rameno, eliminuje nevyhody elektriciek ale sa stavia pozitivne k rieseniu nosneho systemu dopravy. Navrhujeme teda trasu NS MHD v Petrzalke riesit v tzv. plytkom tunely, pricom z casti by tunel a jeho prekrytie mali financovat investori, ktory budu mat po trase developerske projekty. Zaroven sa vyriesi prekrytie a uprava povrchu aby bol prirodny a tvoril plynuly prechod k terasam domov, co bude tvorit mestske prostredie. Pozdlz trasy sa budu striedat lokalne centra a parkovo/sadovo upravene uzemia okolo Kanala s prepojenim na terasy.
Uvedeny navrh sme komunikovali a komunikujeme prislusnym organom a tieto si ich osvojili. Ci uz ide o MDPT, splnomocnenca pre nosny system, ci mestku cast Petrzalka.
Marcelllooo
Re #96504 Martin Fundárek: Martin, nechcel som na tvoj prispevok reagovat, ale musim, lebo nehorazne klames.
1. Nikdy som nepovedal, ze som dopravny odbornik, prave naopak.
2. Nic si nevyvratil, prave naopak.
3. Uviedol som tu cely rad odbornych argumentov (ktore som prevzal od inych odbornikov) a jedine co sa s nimi urobilo boli posmesky a urazanie.
Takze sa nehnevaj, ale moja reakcia na taketo spravanie bude taka, ako si zasluzi: ignoracia. Nielen tebe, ale aj dalsim podobnym. Aplikujem biblicke "nehadz perly sviniam, lebo ich rozsliapu". Avsak chapem tvoj (vas) postoj, budovali ste si tu svoj Transport Tycoon a ono to nie kazdy zdiela, ba najde sa aj niekto kto s tym otvorene nesuhlasi a oponuje tomu.