Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: drink #96537:
Ale Petržlenkári by mali svoje podzemné metro ?
Reply on: Marcelllooo #96523:
filozoficka? Vies co je filozofia? Vasa debata ma daleko od filozofie.
Reply on: Marcelllooo #96519:

- Električku je možné na istých miestach rovnako prekryť.
- Viem.
- Kto hovorí o estakádnej trati? Povrchová a polozapustenú trať je možné postaviť esteticky (viď Barrandov, aj keď mne sa vôbec nepáči)
- Cieľom koľajového systému je dostať časť ľudí z IAD do MHD. IAD treba z centra mesta, ktorým Starý most bezpochyby je vytláčať, nie kvôli IAD budovať drahý tunel popod Dunaj.
- Petržlenkárom pribudnú viaceré priame spojenie kapacitnou dopravou.
- Zatiaľ čo majú peší na Starom moste iba úzku lávku, potom sa bude jednať o široký chodník s cyklotrasou.
- Lacnejšie riešenie to je, pretože odpadá nákladné budovanie tunela pod Dunajom mestom.
- Lacnejšie je to už len z toho dôvodu, že prímestské jednotky a metro je drahšie aj čo sa týka vozidiel i údržby.
- Ešte raz podotýkam, že sa získajú nové priame spojenia. V Dúbravke poberajú väčšiu časť cestujúcich električky alebo linky 34+83? Ten istý prípad.
- Odbremenila by sa 93, pretože aj ľudia zo stredovej línie Petržalky cestujú na stanicu. To isté platí o ostatných. Električka odbremení minimálne toľko ak nie viac ako "NDSTEN-T" v strede Petržlenky.
- Účelom NS MHD by malo byť odbremenenie celej MHD, vrátane spojenia na stanice.
Reply on: intony #96510:
eh celkom by som sa chcel k otazke opytat jednu vec...

aky je rozdiel medzi stavbou novej podzemnej elektrickovej siete a prestavbou starej na podzemnu?

nie je to nahodou to iste?
chlapci dufam ze sa tu nehadate zbytocne?
Reply on: Ike #96535:
V principe s tebou suhlasim, mozno by sme sa lisili v navrhu konkretnych rieseni a podrobnostiach.
Reply on: intony #96510:
Marce3l3o vyhlási ignoráciu každému, kto si dovolí spochybniť jeho radobyodborné prevzaté argumenty.
Reply on: intony #96534:
Prestavovat elektrickovu siet je zatial iba predstava, nie ziaden plan, ci zamer. A uz vobec nie nejaky projekt.
Reply on: Ámos #96413:
: "Ja mam 187 a ze som nemal problem. Je normlane, ze clovek obcas musi sklont hlavu."

Nie že skloniť hlavu, ale kolenami som sa nezmestil medzi sedadlá. ?
Reply on: drink #96527:
Prosim, vyjadruj sa za seba a nevkladaj mi do ust nieco, co sam netvrdim.

Mas pravdu: Povrchovu elektricku nechcem (nielen ja). Mas pravdu aj v tom, ze mi viacej vyhovuje sucasny stav. Nemas pravdu, ze MHD nepouzivam, naopak, pouzivam kazdodenne. Nemas pravdu, ze by mi bolo jedno, ako bude riesenie NS MHD vyzerat. Hladam za pomoci odbornikov riesenie, ktore riesi problem (dopravne spojenie Petrzalky s druhym brehom) a je aj pre ludi byvajucich v susedstve koridoru akceptovatelne. Ze mam na to pravo vyplyva z demokratickej povaky nasej spolocnosti (chvalabohu). Je to nazor drvivej vacsiny ludi, ktori byvaju v susedstve tohoto koridoru a mam splnomocnenjie hovorit aj v ich mene, co taktiez robim.

Mam zaujem na diskusii, inak by som ju nezacinal, ci nezivil (i ked sa miestami skor podoba na flame-war). Ale na diskusiu potrebujes dvoch. A pod diskusiou si taktiez predstavujem konstruktivnu vymenu nazorov. Pri diskusii nemusi vladnut idylicka zhoda nazorov a predstav, ale panuje ista stabna kultura, co sa spravania tyka. O to totizto ide: o vymenu nazorov a presadzovanie svojich zaujmov. Ja sa to snazim robit profesionalne, i ked nie vzdy sa to dari v kazdej situacii a v kazdom prostredi.
Reply on: zakaznik #96464:
Pri preferencii je ten problem, ze na Slovensku su mozno traja ludia co robia signalne plany a ti nie su schopny navrhnut komplikovanejsie krizovatky tak aby mohla preferencia fungovat ale krizovatka ostala prejazdna aj pre ostatnych ucastnikov. Preto vyhlasili medzinarodny tender a hadam sa prihlasi niekto z Rakuska ci Nemecka kto to vie robit..

Re #96471 810zssk: jj ? napise clanok a potom nam ho dava ako dokaz ? ?

Re #96474 810zssk: musis vygooglit, na sme je zrejme len to, co som sem dal.

Re #96488 intony: asi tak ako je to vo Viedni na Sudtiroler platz.

Re #96500 Marcelllooo: Ty mas skutocne pocit, ze ti ludia co dlhe roky planovali rozvoj tohto mesta, len proste zobrali mapu a nanom nacmarali kade asi by mohlo ist metro. Kde v sebe beres tu odvahu povysovat svoje neodborne myslienky nad dlhorocnu pracu odbornikov v danej problematike?

Re #96506 stevo: Ziadnu. Dnes dokazes kupit auto lacnejsie, cca rovnako hospodarne a nato, ze bude mat 15 rokov pravdepodobne aj bezpecnejsie.

Re #96508 Marcelllooo: ? ? perly ? ? jj to mas pravdu, co povies sama perla.

Re #96511 Marcelllooo: Hm ing. Lunaxacek. Skutocne myslis toho co bol pred rokom 2002 velky zastanca metra a o elektricke nechcel ani pocut?

Re #96511 Marcelllooo: A z akeho dovodu nemoze byt elektricka v plytkom tunely?
Skutocne mas pocit, ze vacsie a tazsie kolajove vozidlo bude menej hlucne ?
Metro/vlak ci co to chces nevadi vizualne. Ci prenich vybavis inzinierov z Romulanskeho imperia a vybavia ti ho maskovanim?
Novy system by si postavil v celom meste do 5 rokov? Ked tvrdis ze elektricka v meste konci a metro by nekoncilo?
Nie, elektricka by pretiahla aj ludi z 59, 98 ale aj 93/94 (podla oblasti)

Re #96512 Marcelllooo: prestavba starej je teda lacnejsia oto, ze nemusi stavat nove tam, kde uz mas vyhovujuce stare.

Re #96518 intony: posledny otvoreny 3,9km usek na trase metra C v Prahe stal 7,5mld. CZK cize 9,75mld Sk. Budovany bol v rokoch 2000-2004, cize aj ceny su z tohto obdobia.

Re #96519 Marcelllooo: Opakujem 8mld je predpokladana cena aj s nakupom elektriciek v hodnote cca 2,5mld Sk. 1,5 mld by mala stat reko Stareho mosta, ktory tiez musi prejst rekonstrukciou, ci bude tunel alebo nie.
Reply on: intony #96536:
nie... v tom spociva neschopnost mesta... nevie ukojit potreby 500 000 +- 200 000 obyvatelov, v buducnosti pri tejto stagnacii tu budu velke problemy...
sucasna siet elin je dobra ako doprava v centre, na nu by mal navazovat NDS... nemusi to byt metro, staci eliny pod zemou, ktore vklude mozu byt napojene na sucasnu siet, ide o to aby "rychla elina" nebola brzdena pomalou...
Reply on: intony #96532:
"ako NS MHD v Petržlenke bude slúžiť železničná trať Janíkov dvor - Predmestie" - tak som to nemyslel, to je vyhadzovanie peňazí, myslel som SÚČASNÝ stav!
Reply on: Ike #96535:
e #96535 Ike, ak mesto nie je schopné riešiť poriadne električku, myslíš si, že NS (metro) áno?
Reply on: Marcelllooo #96530:
eliny v BA v ziadnom pripade nie su nosny system, naopak zda sa mi, su tu preto
- lebo tu boli v minulosti
- aby sa nepovedalo...

pod NS MHD si predstavujem nieco ako elektrickovu dialnicu ktora ma povozi po hlavnych prestupnych uzloch kde prestupim na inu trakciu...
podla mna by eliny mali ostat aj na povrchu a aj pod povrch... okolo BA vznika vela suburbannych zon a vobec by nebolo nic zvlastne keby v buducnosti BA tvorila veelku cast BA kraja, husto zastavanu, treba s tym ratat aj do buducnosti a spravit tie "elinove dialnice" v centre pod zemou. Ked si predstavim ze v buducnosti by som mal ist napr elinou z DNV do PK pri sucasnom stave, tak tam idem asi 2 dni a trepem sa cez mesto (IAD jasne vitazi)... uz teraz to trva na vzdialenostne pomery dlho z Dubravky do Race... toto NS nie je ani nahodou...
Reply on: Marcelllooo #96530:
Nie! Predstava je PRESTAVANÁ súčasná sieť + trať do Petržalky.
Reply on: Marcelllooo #96511:
"zruseny aj prechod Vajanskeho - Dostojevskeho" - postupuješ podľa poučky, že 100x opakovaná lož sa stane pravdou? Ešte máš asi 80 pokusov.
Reply on: drink #96527:
Pridávam sa. Som za to, aby sa trať cez Starý most nerealizovala, ako NS MHD v Petržlenke bude slúžiť železničná trať Janíkov dvor - Predmestie, zreogranizuje sa autobusová doprava v Petržalke a Petržalčanov, ktorý budú nadávať na prestupy NDS-BUS vešať rad za radom. ?
Reply on: BIK3r #96525:
chces meno? byvaly namestnik primatora pre dopravu... ing. Kolada s projekcnou firmou a firmou na trolejove vedenia... a este par ludi s nadvazujucimi firmami...

verejne to pomenoval napriklad aj poslanec ms. zastupitelstva Petrzalka ing. Guttman (btw tiez dopravak) v Petrzalskych novinach.
Reply on: Ike #96520:
podla nazorov niektorych z mesta a aj tunajsich zarytych elektrickovych fundamentalistov je presne takato predstava...
Reply on: Marcelllooo #96511:

"۰ je barierova prekazke vo volnom pohybe"

Na to si si odpovedal sám v poslednej časti príspevku (že pokiaľ tam bude plytký tunel, tak sa dá prekryť).

"۰ vadi vizualne"

To už je len dôvod... ?

"۰ dobre obsluhuje radialu Petrzalky, ale ako nahle sa dostane do mesta, konci"

Električka nemôže z centra pokračovať ďalej? Napríklad pod zemou?

"۰ na prekonanie Dunaja musi byt odstaveny Stary most a zruseny aj prechod Vajanskeho - Dostojevskeho"

Na to Ti už odpovedal intony v #96514

"۰ nie je ekonomicky ani dopravne opodstatnene dopravne naroky riesit elektrickou"

Ja si myslím, že ekonomicky je to opodstatnené, pretože je to určite lacnejšie než napr. metro. A dopravne tiež: okrem toho, že bude vyššia prepravná kapacita než v súčasnosti električka má aj porovnateľnú prepravnú rýchlosť ako metro (za predpokladu mimoúrovňových križovatiek, prípadne 100 % preferencie).

Ospravedlňujem sa, ak je to príliš dlhé. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.