Tak redukcia zastávok je vec s ktorou neopèítam vzh¾adom na solventnosť DPB a ochotnosť do toho investovať. To èo by sa dalo v súèasnoti vykonať je, že by elektrièky vynechávali zastávky : Jurigovo nám., Horné, Krèace, OD Saratov, Lafranconi, Vozovòa Krasòany, Pri vihoradoch, Chlumeckého a Karlova Ves (zo zastávky Borská by sa stala zastávka Karlova Ves), poprípade aj vynechávanie zastávky Mladá garda alebo Riazanská ale tam by to už chcelo novú zastávku - Varšavská. Èiže dokia¾ by sa DPB neuráèilo vybudovať zastávky v nových polohách by sa zrýchlenie spojov na radiálach riešilo takto. Inak dakto tu spomínal aj vedenie elektrièky do Dúbravky cez Patrónku. Sú aj takéto plány reálne? Máš prosím ťa ICQ alebo profil na pokeci alebo Skype? Chcel by som s tebou dať obširnejšiu reè o MHD. Ïakujem vopred ?
Mas recht,mam Karosu B741,nemam spojku a z kopca do kopca na rovine stale sa rozbieham rovnako,kedze stojim na brzde,tak ju pustim a hned zoslapnem plynovy pedal a jedeeeeeeeeeeeeeeeee to. Je to automat
Ja viem, že niektoré veci v našej električkovej sieti sú nafigu, ale s traťami už asi nič neurobíš, tie treba brať tak ako sú, a z toho vychádzať...zastávky sa ešte ako-tak popresúvať dajú...
Každopádne, Jesenského/Šafko ako prestupný uzol rozhodne nie je optimálny - pri ceste z východnej časti mesta do Dúbravky to znamená min. 5 minút jazdnej doby navyše oproti ceste cez tunel.
A čo sa zlučovania liniek týka - ja som všetkými desiatimi ZA redukciu počtu liniek, pričom na väčšinu radiál by stačila jedna linka, ale nie tie linky točiť cez centrum nazad, to je nemysliteľné, a tento tvoj druhý návrh je (s výnimkou 1 a 9) zasa o tom istom. Skús si pozriet to pdf-ko, na ktoré som ti hodil link, aj spomínané príspevky, a uvidíš že sa to dá aj inak, a efektívnejšie A všimni si tam aj redukciu zastávok
To je tu na prt, že pri 4 min intervale nemôžeš počítať so Šafkom a Jesenského ako prestupným uzlom,lebo by tam boli kolóny električiek. Úplne o ničom je "vzdialenosti" cca 300metrov tratí na Obchodnej (severná trať) a na Špitálskej (južná trať), a nehovorím o vzdialenosti aká je medzi zastávkou Odborárske námestie a Floriánske námestie, a Legionárska Vazovova na Radlinského. Chodil som tam do školy a bolo jedno či som šiel 11 na Vazovovu, alebo 4 a 14 na Legionársku / Odborárske námestie. Prečo sa nemôžu na každej radiále zlúčiť dve linky do jednej? Nebolo by to tak lepšie?!
ešte som skúšal toto :
- 1 : terajšia trasa, 8/8/8//15,2xT3
- 2 : ŽST Nové Mesto, Trnavské mýto, Vazovova, Hlavná stanica, 8/8/8//15, 2xT3
- 3 : Rača, ŽST Vinohrady, Račianske mýto, Obchodná, Kamenné nám., Odborárske nám., Trnavské mýto, Ružinov, 8/8/8//15,2xT3, 2xT6A5
- 9 : terajšia trasa, 8/8/8//15, 2xT3
- 11 :terajšia trasa, 8/8/8//15, 2xT6A5
- 12 : terajšia trasa, 8/8/8//15, 2xT3
- 13 : terajšia trasa, 8/8/8//15, K2
- 17 : terajšia trasa, 8/-/8//30, K2
SL11 za 45 tis, je vo vybornom stave, roky stala pod strechou, zial nema SPZ. Silno nad tym rozmyslam. je mi ju luto, bo buduci tyzden pojde do srotu. ?
ok, ja trolejbusom moc nerozumiem... ale co som pocul, tak koli tomu boli zaradene, aby neznecistovali ovzusie ulic v centre. a Tie casy su uz pomaly prec, uz mame Euro 4 a 5 motory, ktoreznecistuju len minimalne.
Ale ak je prevadzka trolejbusov lacnejsia, tak v poriadku, uznavam to.
Ešte doplním ďalšie základné chyby, ktoré si nespomenul:
- linky točiace sa v centre - nutný (a zbytočný) prestup odvšadiaľ všade, a zlá dostupnosť centra samotného, nehovoriac o tom, že linky prechádzajúce centrom na opačný koniec mesta sú vždy z prepravného hľadiska efektívnejšie, než keď sa tam točia (plynulá a postupná výmena cestujúcich versus úplné vyprázdnenie voza na 1-2 zastávky), taktiež z hľadiska dopravného (máš v centre menej a lepšie využitých vozov)
- v prípade jediného akceptovateľného vyriešenia prestupových nadväzností z jednotlivých radiál (z Rače a Zlatých pieskov až na Nám.Ľ.Štúra) by sa v úseku Jesenského - Mostová - Nám.Ľ.Štúra - nábrežie - Šafárikovo nám. - Štúrova každý deň cca o 5:30 vytvoril súvislý rad električiek, ktoré by sa už nemali kam pohnúť, lebo pred každou by stála nejaká ďalšia
- v návrhu sa nepočíta s petržalskou radiálou, ktorej doplnenie by znamenalo buď ďalšiu úpravu linkového vedenia, a/alebo zintenzívnenie predchádzajúceho problému
Záver: odporúčam kľúčové slovo "tr3mpova dogma", alias http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf, a prípadne návrhy drobných zmien do toho systému v mojich príspevkoch #73336 a #73340 - tým sa skús inšpirovať
C734.00