Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Beus #82271:
To je tu na prt, že pri 4 min intervale nemôžeš počítať so Šafkom a Jesenského ako prestupným uzlom,lebo by tam boli kolóny električiek. Úplne o ničom je "vzdialenosti" cca 300metrov tratí na Obchodnej (severná trať) a na Špitálskej (južná trať), a nehovorím o vzdialenosti aká je medzi zastávkou Odborárske námestie a Floriánske námestie, a Legionárska Vazovova na Radlinského. Chodil som tam do školy a bolo jedno či som šiel 11 na Vazovovu, alebo 4 a 14 na Legionársku / Odborárske námestie. Prečo sa nemôžu na každej radiále zlúčiť dve linky do jednej? Nebolo by to tak lepšie?!
ešte som skúšal toto :
- 1 : terajšia trasa, 8/8/8//15,2xT3
- 2 : ŽST Nové Mesto, Trnavské mýto, Vazovova, Hlavná stanica, 8/8/8//15, 2xT3
- 3 : Rača, ŽST Vinohrady, Račianske mýto, Obchodná, Kamenné nám., Odborárske nám., Trnavské mýto, Ružinov, 8/8/8//15,2xT3, 2xT6A5
- 9 : terajšia trasa, 8/8/8//15, 2xT3
- 11 :terajšia trasa, 8/8/8//15, 2xT6A5
- 12 : terajšia trasa, 8/8/8//15, 2xT3
- 13 : terajšia trasa, 8/8/8//15, K2
- 17 : terajšia trasa, 8/-/8//30, K2
Reply on: Mike #82267:
Tak ten výraz "mozole na očiach" sa mi páčil fest ? ja mám 19. No ok. Len tak som to sem šupol, lebo eliny ma bavia tak aby o nich bola trocha reč. ?
Reply on: Nodes #82280:
ake su dovody?
Reply on: 810zssk #82275:
Skutocne dovody rusenia su ine. Vysoke naklady su len zamienka.
Reply on: Valec #82277:
no ja ak by som mal zvysnych 45 tis tak ju uz mam doma!
Reply on: 810zssk #82276:
hej, za srotovu cenu. Mam fotky ak by si mal zaujem, je mi ju luto.
Reply on: C734.00 #82273:
Keby som mal miesto, tak takú zbierku za pár korún by som už mal.
Reply on: C734.00 #82273:
45 000 ? ? ? By som cakal viac..
Reply on: C734.00 #82272:
Trolejbus ma nulove emisie takze nie je o com. A moze byt aj lacnejsi - to len SADisti Zvolen a DPMK tlacia kaleraby. Ale tusim sa chysta aj DPB.
Reply on: risko1 #82244:
chcem sa este nieco spytat..vravel si ze mas B741 karosu. Tam nemas spojku, ze? Ked napr stojis na kopci, ako sa rozbiehas? Vesting pouzivas?
Reply on: _ERIC #82258:
SL11 za 45 tis, je vo vybornom stave, roky stala pod strechou, zial nema SPZ. Silno nad tym rozmyslam. je mi ju luto, bo buduci tyzden pojde do srotu. ?
Reply on: hoppusmark #82266:
ok, ja trolejbusom moc nerozumiem... ale co som pocul, tak koli tomu boli zaradene, aby neznecistovali ovzusie ulic v centre. a Tie casy su uz pomaly prec, uz mame Euro 4 a 5 motory, ktoreznecistuju len minimalne.
Ale ak je prevadzka trolejbusov lacnejsia, tak v poriadku, uznavam to.
Reply on: Martin Fundárek #82269:
Ešte doplním ďalšie základné chyby, ktoré si nespomenul:
- linky točiace sa v centre - nutný (a zbytočný) prestup odvšadiaľ všade, a zlá dostupnosť centra samotného, nehovoriac o tom, že linky prechádzajúce centrom na opačný koniec mesta sú vždy z prepravného hľadiska efektívnejšie, než keď sa tam točia (plynulá a postupná výmena cestujúcich versus úplné vyprázdnenie voza na 1-2 zastávky), taktiež z hľadiska dopravného (máš v centre menej a lepšie využitých vozov)
- v prípade jediného akceptovateľného vyriešenia prestupových nadväzností z jednotlivých radiál (z Rače a Zlatých pieskov až na Nám.Ľ.Štúra) by sa v úseku Jesenského - Mostová - Nám.Ľ.Štúra - nábrežie - Šafárikovo nám. - Štúrova každý deň cca o 5:30 vytvoril súvislý rad električiek, ktoré by sa už nemali kam pohnúť, lebo pred každou by stála nejaká ďalšia 😉
- v návrhu sa nepočíta s petržalskou radiálou, ktorej doplnenie by znamenalo buď ďalšiu úpravu linkového vedenia, a/alebo zintenzívnenie predchádzajúceho problému 🙂

Záver: odporúčam kľúčové slovo "tr3mpova dogma", alias http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf, a prípadne návrhy drobných zmien do toho systému v mojich príspevkoch #73336 a #73340 - tým sa skús inšpirovať 😉
Reply on: hoppusmark #82268:
Šak niekoho sa tu niekto z DPB pýtal, že kadiaľ by viedol druhú radiálu z Dúbravky do mesta.. Tak tu je odpoveď/riešenie..
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Själavrak #82264:
Základné chyby:
- prepojenie z račianskej a vajnorskej radiály na Nám. Ľ.Štúra problematické - buď na 2 prestupy, alebo ísť až na Poštovú a potom späť linkou 13; prepojenie z ružinovskej radiály tamtiež cez Obchodnú
- z Dúbravky do Rače a na vajnorskú radiálu 2 prestupy
- nedostatočná kapacita KV-centrum ráno
- nedostatočná kapacita Vinohrady-centrum ráno
- zvýšenie výpravy súprav o cca 7, kým kačíc o 13 menej než dnes - a to rátam na všetkých linkách s výnimkou 9 so striedačmi; tými kačicami by si mohol zaplátať výpadky v rannej špičke linkou 17 (Vinohrady-Obchodná-tunel-KV, KV-Jesenského-Špitálska-Vinohrady, 11 K2 v intervale 8 minút)

Menej závažné veci
- uberáš cca 11 % z kapacity vajnorskej radiály - nie som si istý, či by to zniesla
- napojenie z račianskej, vajnorskej a ružinovskej radiály na hlavnú stanicu dosť pochybné - prestup pri TU je dosť nanič, takže by si ľudí asi vyhnal do autobusov
Reply on: Mike #82267:
Ok, tak aj ja dám môj návrh: L5 z Dúbravky do Rače cez Patrónku, Hroboňovu a Hlavnú stanicu, s napojením sa na existujúcu trať električiek pod Hlavnou stanicou..
Podmienka: vybudovanie podzemnej trate z Dúbravky cez Patrónku na Hlavnú stanicu..
Výhody: presun výkonov z autobusov na električku, možné zrušenie liniek 34 a 83, skrátenie trasy linky 5 o viac ako 10 zastávok a niekoľko kilometrov, zrýchlenie spojenia Dúbravky s Račou..
Kto je za? ?
Reply on: Själavrak #82264:
Akože dovi, dopo. Spĺňaš všetky kritéria na racionálny návrh linkového vedenia el. Aj interval je požadovaný, aj vozy sú ok, tušim je to vypraviteľné, o tom potom. Ale plz táto téma je jedným z evergreenov diskusie, každý nový čeln to asi vníma ako súčasť sovjej tunajšej identity, že musí predstaviť ten Jeho návrh nového linkovania el. Stačí iba hľadať v histórií a zistíš, že sa totu rozoberá až príliš často. FAkt by som povedal ZBYTOČNE. Tí starší a pravidelnejší čitatelia majú už z toho mozole na očiach.. nič proti. To je aj warning pre ostatných pisateľov do 18 rokov ? ? ? ?
Reply on: C734.00 #82224:
Nepochopil si, čo som tým chcel povedať...

Okrem toho trolejbusy nemajú budúcnosť? ja si to teda nemyslím..
Reply on: risko1 #82215:
No to som zvedavý, zajtra alebo v pondelok tade určite pôjdem, tak ti potom dám vedieť, či som spokojný ?
Takýto návrh vedenia električiek som vymyslel, ale či stojí za niečo posúďte vy...
- 9 : Karlova Ves, tunel, Kamenné. nám., Odborárske nám., Trnavské mýto, Ružinov, 4/4/4//7,5, 2xT3
- 10 : Zlaté piesky, Trnavské mýto, Odborárske nám., Nám. SNP, Obchodná, Vazovova, Trnavské mýto, Zlaté piesky, 8/8/8//15, 2xT3
- 7 : Rača, ŽST Vinohrady, Račianske mýto, Americké nám., Nám. SNP, Obchodná, Račianske mýto, ŽST Vinohrady, Rača, 2xT6A5, 4/4/4//7,5
- 12 : Dúbravka, Karlova Ves, nábrežie, Šafárikovo nám., Nám. Ľ. Štúra, nábrežie, Karlova Ves, Dúbravka, 4/4/4//7,5, 2xT3
- 13 : Hlavná stanica, Obchodná, Nám. SNP, Nám. Ľ. Štúra, Šafárikovo nám., Nám. SNP, Obchodná, Hlavná stanica, 4/4/4//7,5, K2
- 14 : ŽST Nové mesto, Trnavské mýto, Vazovova, Obchodná, Kamenné námestie, Odborárske nám., Trnavské mýto, ŽST Nové mesto, 8/8/8//15, K2

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.