Ja viem, že niektoré veci v našej električkovej sieti sú nafigu, ale s traťami už asi nič neurobíš, tie treba brať tak ako sú, a z toho vychádzať...zastávky sa ešte ako-tak popresúvať dajú...
Každopádne, Jesenského/Šafko ako prestupný uzol rozhodne nie je optimálny - pri ceste z východnej časti mesta do Dúbravky to znamená min. 5 minút jazdnej doby navyše oproti ceste cez tunel.
A čo sa zlučovania liniek týka - ja som všetkými desiatimi ZA redukciu počtu liniek, pričom na väčšinu radiál by stačila jedna linka, ale nie tie linky točiť cez centrum nazad, to je nemysliteľné, a tento tvoj druhý návrh je (s výnimkou 1 a 9) zasa o tom istom. Skús si pozriet to pdf-ko, na ktoré som ti hodil link, aj spomínané príspevky, a uvidíš že sa to dá aj inak, a efektívnejšie A všimni si tam aj redukciu zastávok
To je tu na prt, že pri 4 min intervale nemôžeš počítať so Šafkom a Jesenského ako prestupným uzlom,lebo by tam boli kolóny električiek. Úplne o ničom je "vzdialenosti" cca 300metrov tratí na Obchodnej (severná trať) a na Špitálskej (južná trať), a nehovorím o vzdialenosti aká je medzi zastávkou Odborárske námestie a Floriánske námestie, a Legionárska Vazovova na Radlinského. Chodil som tam do školy a bolo jedno či som šiel 11 na Vazovovu, alebo 4 a 14 na Legionársku / Odborárske námestie. Prečo sa nemôžu na každej radiále zlúčiť dve linky do jednej? Nebolo by to tak lepšie?!
ešte som skúšal toto :
- 1 : terajšia trasa, 8/8/8//15,2xT3
- 2 : ŽST Nové Mesto, Trnavské mýto, Vazovova, Hlavná stanica, 8/8/8//15, 2xT3
- 3 : Rača, ŽST Vinohrady, Račianske mýto, Obchodná, Kamenné nám., Odborárske nám., Trnavské mýto, Ružinov, 8/8/8//15,2xT3, 2xT6A5
- 9 : terajšia trasa, 8/8/8//15, 2xT3
- 11 :terajšia trasa, 8/8/8//15, 2xT6A5
- 12 : terajšia trasa, 8/8/8//15, 2xT3
- 13 : terajšia trasa, 8/8/8//15, K2
- 17 : terajšia trasa, 8/-/8//30, K2
SL11 za 45 tis, je vo vybornom stave, roky stala pod strechou, zial nema SPZ. Silno nad tym rozmyslam. je mi ju luto, bo buduci tyzden pojde do srotu. ?
ok, ja trolejbusom moc nerozumiem... ale co som pocul, tak koli tomu boli zaradene, aby neznecistovali ovzusie ulic v centre. a Tie casy su uz pomaly prec, uz mame Euro 4 a 5 motory, ktoreznecistuju len minimalne.
Ale ak je prevadzka trolejbusov lacnejsia, tak v poriadku, uznavam to.
Ešte doplním ďalšie základné chyby, ktoré si nespomenul:
- linky točiace sa v centre - nutný (a zbytočný) prestup odvšadiaľ všade, a zlá dostupnosť centra samotného, nehovoriac o tom, že linky prechádzajúce centrom na opačný koniec mesta sú vždy z prepravného hľadiska efektívnejšie, než keď sa tam točia (plynulá a postupná výmena cestujúcich versus úplné vyprázdnenie voza na 1-2 zastávky), taktiež z hľadiska dopravného (máš v centre menej a lepšie využitých vozov)
- v prípade jediného akceptovateľného vyriešenia prestupových nadväzností z jednotlivých radiál (z Rače a Zlatých pieskov až na Nám.Ľ.Štúra) by sa v úseku Jesenského - Mostová - Nám.Ľ.Štúra - nábrežie - Šafárikovo nám. - Štúrova každý deň cca o 5:30 vytvoril súvislý rad električiek, ktoré by sa už nemali kam pohnúť, lebo pred každou by stála nejaká ďalšia
- v návrhu sa nepočíta s petržalskou radiálou, ktorej doplnenie by znamenalo buď ďalšiu úpravu linkového vedenia, a/alebo zintenzívnenie predchádzajúceho problému
Záver: odporúčam kľúčové slovo "tr3mpova dogma", alias http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf, a prípadne návrhy drobných zmien do toho systému v mojich príspevkoch #73336 a #73340 - tým sa skús inšpirovať
Základné chyby:
- prepojenie z račianskej a vajnorskej radiály na Nám. Ľ.Štúra problematické - buď na 2 prestupy, alebo ísť až na Poštovú a potom späť linkou 13; prepojenie z ružinovskej radiály tamtiež cez Obchodnú
- z Dúbravky do Rače a na vajnorskú radiálu 2 prestupy
- nedostatočná kapacita KV-centrum ráno
- nedostatočná kapacita Vinohrady-centrum ráno
- zvýšenie výpravy súprav o cca 7, kým kačíc o 13 menej než dnes - a to rátam na všetkých linkách s výnimkou 9 so striedačmi; tými kačicami by si mohol zaplátať výpadky v rannej špičke linkou 17 (Vinohrady-Obchodná-tunel-KV, KV-Jesenského-Špitálska-Vinohrady, 11 K2 v intervale 8 minút)
Menej závažné veci
- uberáš cca 11 % z kapacity vajnorskej radiály - nie som si istý, či by to zniesla
- napojenie z račianskej, vajnorskej a ružinovskej radiály na hlavnú stanicu dosť pochybné - prestup pri TU je dosť nanič, takže by si ľudí asi vyhnal do autobusov
Ok, tak aj ja dám môj návrh: L5 z Dúbravky do Rače cez Patrónku, Hroboňovu a Hlavnú stanicu, s napojením sa na existujúcu trať električiek pod Hlavnou stanicou..
Podmienka: vybudovanie podzemnej trate z Dúbravky cez Patrónku na Hlavnú stanicu..
Výhody: presun výkonov z autobusov na električku, možné zrušenie liniek 34 a 83, skrátenie trasy linky 5 o viac ako 10 zastávok a niekoľko kilometrov, zrýchlenie spojenia Dúbravky s Račou..
Kto je za? ?
Akože dovi, dopo. Spĺňaš všetky kritéria na racionálny návrh linkového vedenia el. Aj interval je požadovaný, aj vozy sú ok, tušim je to vypraviteľné, o tom potom. Ale plz táto téma je jedným z evergreenov diskusie, každý nový čeln to asi vníma ako súčasť sovjej tunajšej identity, že musí predstaviť ten Jeho návrh nového linkovania el. Stačí iba hľadať v histórií a zistíš, že sa totu rozoberá až príliš často. FAkt by som povedal ZBYTOČNE. Tí starší a pravidelnejší čitatelia majú už z toho mozole na očiach.. nič proti. To je aj warning pre ostatných pisateľov do 18 rokov ? ? ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zakaznik