Andrej: Dubravka, Raca - elektricke stacia iba mimourovnove krizovania s cestami, nadjazdami a podjazdami. Tym padom odpadnu zdrzania (pri semaforoch) a kolizie z inou dopravou (pri neriadenej krizovatke). Krasny priklad je prazska trat do Modran, odporucam sa previezt. Keby sa v takej Karlovej Vsi alebo Dubravke spravili zo 3-4 mimourovnove krizovania trate, zvysok existujucej trate moze zostat nezmeneny, posunu sa trochu zastavky a mame rychlodrahu hotovu.
Ale mesto by som dal rozhodne pod zem, vsetky eliny. (Nieco podobne je budapestianke zlte metro, co vlastne odlisny system o druhych dvoch (a stavanej stvrtej) liniek. Je to len draha prevazne zakopana pod ulicou - ziadne razene tunely.) Tymto sposobom by som zapustil eliny v centre, kde je krizovatiek vela a mimourovnove prekonavanie kazdej by bolo prakticky nerealne.
Napr. eliny by vbiehali pod zem pri SNG, na Kapucinskej pred Rackom a pred Trnavskym mytom na Vajnorskej (mozny problem s podchodom) a na Zahradnickej pred centralnym trhoviskom (to by dalo aj nove priestorove moznosti riesenia krizovatky Mileticova-Zahradnicka).
Ale mesto by som dal rozhodne pod zem, vsetky eliny. (Nieco podobne je budapestianke zlte metro, co vlastne odlisny system o druhych dvoch (a stavanej stvrtej) liniek. Je to len draha prevazne zakopana pod ulicou - ziadne razene tunely.) Tymto sposobom by som zapustil eliny v centre, kde je krizovatiek vela a mimourovnove prekonavanie kazdej by bolo prakticky nerealne.
Napr. eliny by vbiehali pod zem pri SNG, na Kapucinskej pred Rackom a pred Trnavskym mytom na Vajnorskej (mozny problem s podchodom) a na Zahradnickej pred centralnym trhoviskom (to by dalo aj nove priestorove moznosti riesenia krizovatky Mileticova-Zahradnicka).
.
A co stratime? Peniaze a peknu drahu.
Kockac
Podla mojho nazoru je najvacsou vyhodou metra rychly nastup a vystup obrovskeho poctu ludi vdaka velkemu poctu dveri a nastupistiam v urovni podlahy. Ale myslim si, ze vzhladom na pocet obyvatelstva a jeho zmeny v blizkej minulosti je to zbytocny luxus za tazke peniaze. A az raz deti nasich deti budu postavene pred tento problem (ak budu - kto vie, kde bude vtedy doprava, mozno sa dockaju aj tych teleportov), budu ho moct vyriesit aj tak, ze daju niekomu zakazku a po kvalitnych tratiach, ktore vybudujeme my, nechaju jazdit veklokapacitnu elektricku s moznostou rychleho nastupu/vystupu. Krasny sen, nie?
tr3mp: Dobry napad. Nenazdavam sa, ze to pomoze proti hadkami (fanatizmus je svinstvo), ale aspon to pomoze veci neznalym zistit, ake pseudoargumenty tu pouzivam. (Pokus o vtip.);-) Akurat sa do toho nikto nema.