Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

d3k0: no mne nejde o obrazky, mne ide o to, ze elina to musi byt moderna a hlavne s tou sucasnou nesmie mat nic spolocne okrem nazvu (ani ten by nemusel).

Vo vasom projekte nikde nie je spominane (ak si pamatam dobre), ze elina pojde uplne pod zemou v centre, a podobne veci, skor naopak, ze pojde neviem kade - cez safko, mimo a nad urovnove krizovatky a podobne - to fakt ja nechcem aby to tak vyzeralo.

A zacinam mat pocit, ze aj tak sa tu nic nevyriesi - navrh metra v sucasnej podobe az taky genialny nie je, a ten elektrickovy, je na tom zhruba rovnako, akurat za menej penazi.

To s tym zacmaranim surav metra - to je akoze proti argument 🙂, alebo len konstatovanie ubohosti obyvatelov tohto statu?

Preco neurobite (ste neurobili) projekt, ktory by zahrnal vyhody elin a vyhody metra dokopy? To znamena rychlodrazna elina uplne na samostatnom telese, v celom centre, pripadne este inych castiach, kde by to bolo ziaduce by bola pod zemou a pod.? Preco ten vas projekt je iba o peniazoch?


to klf: no ked ta nebavi byt vodicom metra, tak to nerob. Mna nebavi byt poziarnikom a este asi dalsich 1000+1 profesii a tak ich nerobim.

jo pozri stranku www.prazsketramvaje.cz - tam mas info o radiovych vyhybkach pre eliny v prahe
Sledoval dnes niekto vystupenie Ing. weigla na JOJ? Celkom zaujimave.
west #6030 (o budapestianskom metre): Podstatny rozdiel je vsak v tom, kolko ma obyvatelov BP a kolko BA. Okrem toho to ich historicke metro je pekne smradlave a je tam v nom hic 🙂 (Nove metro je na tom lepsie)

Andrej #6070: Ja by som ta doplnil - chceme eliny nielen preto, ze su lacnejsie, ale aj preto, ze maju realnu sancu byt zrealizovane - na rozdiel od metra...

Inak, nemyslim, ze by sa pocet obyvatelov BA nejako dramaticky zvysoval. Jednak uz par rokov stale klesa a druhak podla toho, co sa tu deje, uz nebude trvat dlho, ked tu posledny bude zhasinat svetlo. Jedine, coho pribudne, su auta a prave tomu chceme zabranit.

Juro: A naco by nam 21Tr boli, ked teraz bude po zmene vypravy 201 prebytok kratasov? 🙂

Andrej #6084: Na estetiku resp. neestetiku mozu byt normy, ale ako je potom mozne, ze na Mierku vyrastol ten Tatrashit? Ja osobne mam ovela radsej stanice elektriciek ako stanice metra, pretoze na povrchu sa toho urcite viac deje ako pod zemou, kde by som musel cumiet do blba.

http://prazsketramvaje.cz/t-sidlbarrandov-p.html - to je ono 🙂

Kockac #6087 😉 :> 😃 '-)

Andrej #6090: Ked uz hovoris o supravach metra, viem si predstavit, ako by do tyzdna od uvedenia do prevadzky vyzerali. Asi ako vsetky zadne vozne elektriciek, ak nie horsie 🙂 Vlastne, oni by tak vyzerali este pred uvedenim do prevadzky (vid pograffitovana 7303 este pred prichodom do DPB)

Ja tomu rozumiem, tak, ze keby sme ti tu teraz urobili x peknych 3D obrazkov, ako by elina mohla vyzerat, tak by si bol aj celkom za 🙂

Votrelec: Nam sa ohladom nazoru nepaci iba to, ze niekedy nam to pripada, ako keby ste si ani neprecitali vsetky tri projekty a vytykate nam veci, ktore su tam uz spomenute.
kockac, nie neurazil, ale urobil som si o Vas mienku, ked ma niekto iny nazor ako vy, musi byt zamestnancom magistratu alebo metra

tie Vase argumenty mi pripadaju ako tie co pouzivaju Karlovcania proti vystavbe PET centra!

furt nechapem ako chcete zabezpecit nekoliznost elektriciek, ved ked pojde elina raz dole raz hore, ved to bude hrozne pomale

klf: o co tak spravit autopmaticke metro a nebude potrba ziadnych vodicov 🙂

si: aha tak predsa je podla teba metro lepsie ako elina, tak mam pre Vas navrh, ked uz robite projekt na eliny, spravte projekt na ziskanie penazi, ci uz z deblokacii, z EU...

inak dufam, ze to metro v Petrzke pojde po stlllpoch a nie v niakom vale!!
tak to by o tych 21Tr na DPB asi nieco vedeli. Ale mozno ma k-report lepsie informacie (mozno nam ich Skoda planuje darovat za nakup 15Tr) 🙂
3x 21Tr???? No neviem, neviem. To je skor sen, ako realita. Keby to bolo myslene naozaj, tak by som skakal od radosti.

KLF> Radiove vyhybky pre elektricky by bola sranda, ale nesmeli by to davat do tramvaji z Kacerova. Krabusti tupi by si urcite podhadzovali navzajom vyhybky 🙂
1.) Myslite, pri tom "zakopavani" elin pod zem aj na vodicov ? Neviem ako koho, ale mna by nebavilo 10 hodin v kuse robit pod zemou. Preto by som nechcel byt ani vodicom metra napriklad.
2.) Co som to tu cital ? 3x 21Tr do konca roka pre Bratislavu ???
3.) Radiove vyhybky by boli super pre elektricky !
A v Kosicoch zas maju elektricky preferenciu cez palubak - disecing - centrala - semafor.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

to tr3mp:

hee no takto by sme boli este v jaskyniach nemyslis? 🙂

Som sa docital, ze radiove vyhybky sa pouzivaju v prahe pri elinach a tiez, ze si uchovali schopnost byt prehodene starym sposobom.

Predpokladam, ze tieti tbusove su na tom z hladiska principu rovnako, takze si myslim, ze to nebude az take zle 😃 - ved radiovy prenos je dnes uz starucka vec.
Andy: a nekazia sa radiove vyhybky viac ako obycajne? Asi bude zlozitejsia a zlozitejsie veci sa viac kazia, nie?
COLOR: Radiova vyhybka
Andrej: Dubravka, Raca - elektricke stacia iba mimourovnove krizovania s cestami, nadjazdami a podjazdami. Tym padom odpadnu zdrzania (pri semaforoch) a kolizie z inou dopravou (pri neriadenej krizovatke). Krasny priklad je prazska trat do Modran, odporucam sa previezt. Keby sa v takej Karlovej Vsi alebo Dubravke spravili zo 3-4 mimourovnove krizovania trate, zvysok existujucej trate moze zostat nezmeneny, posunu sa trochu zastavky a mame rychlodrahu hotovu.
Ale mesto by som dal rozhodne pod zem, vsetky eliny. (Nieco podobne je budapestianke zlte metro, co vlastne odlisny system o druhych dvoch (a stavanej stvrtej) liniek. Je to len draha prevazne zakopana pod ulicou - ziadne razene tunely.) Tymto sposobom by som zapustil eliny v centre, kde je krizovatiek vela a mimourovnove prekonavanie kazdej by bolo prakticky nerealne.
Napr. eliny by vbiehali pod zem pri SNG, na Kapucinskej pred Rackom a pred Trnavskym mytom na Vajnorskej (mozny problem s podchodom) a na Zahradnickej pred centralnym trhoviskom (to by dalo aj nove priestorove moznosti riesenia krizovatky Mileticova-Zahradnicka).
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

to kockac:

no zase medzi rychlodraznou elinou a metrom az taky rozdiel nie je 😃.

Co sa tyka tych trati hmm, v podstate aj pre dobre elinove rieseni je treba vybudovat nove trate, takze fakt nevidim velky rozdiel oproti metru 😃.

No som rad, ze sme sa zhodli, ze pod zemou v centre je asi najlepsia moznost. Ako to bude v pripade dubravky, race, petrzalky - to tazko povedat, vsade sa hodi asi nieco ine a kludne to moze by kombinacia - niekde pod povrchom niekde na urovni, ci nad.
Andrej: Nie vsetko, co ide pod zemou, je metro a nie vsetko metro ide pod zemou. V kazdom pripade, uznavam, ze v husto zastavanych oblastiach s nadmernym pohybom "prekazok", ktore navyse sluzia na rekreaciu obyvatelstva (kombinacia jak swina, ale staci mat splnenu 1 podmienku...) je podzemka (ci uz metro, elektricka, alebo kludne aj busy) nutnostou. Na periferii je vsak jej prinos podla mojho nazoru otazny. Neviem, ako v cudzine, ale podla mojho nazoru v CR sa z vacsej casti "riadia mnou". 😉 Samozrejme velke sidlisko nie je periferia.
Podla mojho nazoru je najvacsou vyhodou metra rychly nastup a vystup obrovskeho poctu ludi vdaka velkemu poctu dveri a nastupistiam v urovni podlahy. Ale myslim si, ze vzhladom na pocet obyvatelstva a jeho zmeny v blizkej minulosti je to zbytocny luxus za tazke peniaze. A az raz deti nasich deti budu postavene pred tento problem (ak budu - kto vie, kde bude vtedy doprava, mozno sa dockaju aj tych teleportov), budu ho moct vyriesit aj tak, ze daju niekomu zakazku a po kvalitnych tratiach, ktore vybudujeme my, nechaju jazdit veklokapacitnu elektricku s moznostou rychleho nastupu/vystupu. Krasny sen, nie? 😃 (Aspon mne sa paci.)
tr3mp: Dobry napad. Nenazdavam sa, ze to pomoze proti hadkami (fanatizmus je svinstvo), ale aspon to pomoze veci neznalym zistit, ake pseudoargumenty tu pouzivam. (Pokus o vtip.);-) Akurat sa do toho nikto nema.
1. aka vyhybka na Racku???
2. tbc=TeBeCe=TBC=TEBECE=tebece 🙂
3. jeeeezismaaarha, tu je prispevkov!
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

hee to si musite precitat heee (nieco mi to pripomina :D) hore
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

to Andy: a je to aj citit, ked ides tade s takym troflosom (uznavam - musi to byt nahoda nahod :D), ze nespomaljue ale iba to prefici?
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

to tr3mp:

no suhlasim, len pridavam, ze este je jeden problem nie len metro a elina, ale kade ma viest, resp sposob vedenia, pod povrchom zeme, na povrchu, nad povrchom...

Si myslim, ze v tomto je vacsi rozpor ako v tom, ci metro, alebo elina.

Lebo ked sa to zoberie az do detailov, tak dobra rychlodrazna elina, iduca nezanedbatelnou castou pod zemou je v podstate skoro to iste co metro a s eslinou, ako ju pozname teraz (resp. sa prehana nasim mestom) ma spolocny akurat nazov.


A dalej este je tu aj problem. Celkova koncepcia. Teraz to bude trochu (dost) laicke - skor z pohladu, co si o tom myslim ako buduci uzivatel 😃.

Objavila sa aj koncepcia metra a prepojenia na zeleznicnu siet v tom zmysle, ze nielen bratislava by bola prepojena sama zo sebou, ale aj s okolitimi regionmi - Malacky a spol. Vzhladom na to, ze sa na zahori a v okoli malaciek, resp. na celom tomto uzemi planuje rozsiahly technologicky park, kde je velky predpoklad,ze z BA tam bude cestovat vela ludi za pracou apod.
Andrej: Napriklad vyhybka na Racku smerom od stanice. Alebo aj Zo sokolskej k savke.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Hmm, no ale urcite to vadi mensine ludi, lebo preco by potom stavali metro a mali ho v inych mestach?

A myslim si, ze metro sa da aj lepsie postavit ako je to prazske - napr. take viedenske 😃.

Stale si myslim, ze najvacsia vyhoda metra je to, ze ide pod zemou (aj ked to ma zopar nevyhod).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.