Reply on: Richie #58031:
prechod v liberci a BA bol za komunistov naplanovany kvoli tomu, ze CKD sa nechcelo kvoli "par" elektrickam do liberca a BA vyrabat extra elektricky a nanovo ich testovat (resp pri vyvoji novych pocitat aj s uzkym rozchodom).to bolo o zjednoteni vsetkych elektrickovych trati v CSSR aby proste boli nizsie naklady

teraz je to v principe jedno. su elektricky aj na 1000mm aj na 1435 mm.
vec sa ma len tak ze na 1435 je vacsia ponuka a vozy su stabilnejsie.
naprikald v takych kosiciach, keby bol 1000mm rozchod tak tam tusim ani elektricky uz nepremavaju podla toho v akom stave je zvrsok :))
aquila
v prvej faze to bolo kusok okresane a pocitalo sa aj s docasnym depom/tocnou tam kde je teraz poistovna. popripade to potiahnut na nivy.
s tym 1000mm som si fakt nebol isty
Re #58021 Vladimír: ad metro, ono v BA sa oficialne nikdy nepocitalo s metrom, ale s rychlodrahou
a ako bolo spomenute, keby to neboli stopili bratislavsky VPNkari v90tom roku tak je postavena minimalne hruba stavba a _tunel_ pod dunaj. co by tam uz pustili, by bol ten mensi problem. cize keby to neboli stopli, by to nebolo blaznovstvo a minimalne by mala bratislava nieco ako mali v 60tych rokoch vo viedni => U-Strassenbahn, teda podzemnu elektricku. co by pre potreby BA dostatocne postacovalo.
ad filialka, clovece, ty to tu vobec citas ? tunel pod dunaj & filialka v sucasnej podobe nebude NDS a ani na to nema aspiraciu, moze len ulahcit doprave a najme do znacnej miery medzimestskej. ako aj cez polnym, ktori aj tak to zapichnu v petrzalke