Reply on: aquila #58022:
V prvom rade sorry za male chyby v predoslom prispevku
(ma byt 1000mm a nie 100mm..., preskocili aj nejake pismenka).
Co sa tyka Mlynskych Niv, to mala byt docasna trasa
metra, zacali ju budovat myslim niekedy v 1986 a coskoro na to zistili, ze by to bolo velmi honosne provizorium
aj s vozmi NDR LEW 250 (malo byt specialne vyrobene pre BA -
odvodene z LEW 270 co beha este v Berline, ale so sirkou skrine 2700 mm
http://www.stadtschnellbahn-berlin.de/index.php?http://www.stadtschnellbahn-berlin.de/baureihen/br270/index.html
), tak stavbu stopli. Dnes z nej mame
najazd na Stary most(v polovicnom profile- ktory teraz dokoncia kvoli rychlo eline).
No a depo na Mlynskych Nivach - prepojenie urovnove zo stanice Mlynske Nivy CEZ CESTU do depa :-))
Ano, pravda je ,ze keby porevolucna vlada nestopla vystavbu,
dnes tu podzemka existuje.
Skoda, ze ked sa vyberal variant lahkeho metra, tak
radnica urednostnila neskutocne drahy system VAL.
Osobne som rad, ze sa VAL nevali nasim podzemim!!!!
Poznam to z Francie, draha hracka pre velke deti.
To uz radsej 81-71 !!!
Skoda, ze sa vtedy magistrat nezaoberal ponukou CKD
na lahke metro, ponukali 2 varianty:
S vozom na ocelovych kolajach
dlzky 60 m (4-or vozova suprava), alebo druhy variant
podpovrchovu tram. Boli to ochotny vybudovat az
po Hl.St. za nejakych 9 mld Kcs.
Asi neboli dostatocne stimulovani (financne...)
R.A.T.P.
Metro BA, zaciatok vystavby 1988, zastavenie prac 1990.
Projekt z Luky Juh na Hl.St. : naklady 12 mld. Kcs,
9 stanic (Luky Juh, Luky Sever, Haje Juh, Haje Sever, Petrzalka Centrum, Dunaj, Prior, Obchodna, Hl.St.), vsetky stanice
mali byt ostrovne, v Petrzalke zapustene pod povrchom.
Na prijekt sme mali odsuhlasenych 5 mld Kcs.
Z tejto sumy sa dal realizovat len usek Luky Juh -
stanica Dunaj. Kvoli znizeniu financii (z 12 mld na 5 mld Kcs)
sa musel upravit aj projekt.Hlavne v Petrzalke,
okrem stanice Luky Juh a Dunaj (mali ostrovne nastupista),
boli vsetky Petrzalske stanice riesene s bocnymi nastupistami
(kolaje boli len v jednom tuneli, namiesto dvoch tratovych
tuneloch pri povodnom variante s ostrovnymi nastupistami)
a boli v zareze, teda bol tam pristup denneho svetla.
Otacanie suprav v smere do mesta sa malo realizovat kolajovou spojkou hned za stanicou Petrzalka Centum.
Na prepravu mali sluzit 5 vozove supravy typu 81-71 z Ruska.
Metro na 100mm existuje, v Spanielsku,
mesto Bilbao :
http://www.urbanrail.net/eu/bil/bil-urbinaga1.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/bil/bil-moyua-station.jpg
mesto Valencia:
http://www.urbanrail.net/eu/val/val-almassil1.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/val/val-mislata1.jpg