Reply on: slovanista21 #58035:
na 1435 mm mas logicky inak polozene tazisko 
ale aj tak je najpodstatnej zvrsok s tym ako sa on staraju v BA je jedno aky je tam rozchod

Re #58036 Martin Fundárek: ved prave, ked mesto chce vyhradit tento most ciste len pre elektricku, preco to uz nestavaju v definitivnom variante a neporiesia aj bosaku aj safku mimourovnovo ?
Re #58039 Martin Fundárek: mne chut nieco urobit nechyba, tomu ver



ohladne magisteriatu, nema zmysel cokolvek pisat. staci si zobrat diskusiu ohladne rychlodrahy, vsak je to fraska

inak s vladou som plus minus spokojny, len skoda, ze nestihli dotiahnut privatizaciu carga, rozvodov etc ... a zhodou okolnosti, na vladu mozem hovorit co chcem. pokial mi neznarodia majetok (co sice s fickom hrozi), tak je to odvysle len a len odo mna

Re #58040 petert: pekna ironia


CeCo
Myslim, ze v bode 2 si sa trochu sekol - podla mna zoberu 2 kratke elektricky viac ludi nez 1 dlhy autobus... Bus Ikarus 435 zoberie 160ludi, co je tolko isto ako jedna elektricka T3 (takze 2 elektricky = 2x vacsi interval pri zachovani hodinovej kapacity).
Zda sa to byt divne, ale T3 ma o polovicu menej sedadiel, ktore zaberaju viac miesta nez miesto na statie. Takisto tam odpada klb, vyvysenia nad kolesami a ine, takze celkova kapacita je pri mensich rozmeroch vyssia.
Takze tym sa vyriesi kapacita.
K bodu 1:
To fakt neviem, ako to chcu spravit. Jediny zmysel by mi to davalo, keby sa petrzalska elektricka postavila na rozchod ako vlaky, pustili nan masiny s rovnakym rozchodom a premavali by ako integrovana doprava. To by vsak:
1, Bolo drahe ako hovado
2, Nova ZST Petrzalka by sa takmer prestala vyuzivat (vlaky by totiz mohli premavat priamo po tejto trase az na Filialku; okrem toho sa po vstupe SR do Schengenu odpadla nutnost colnic atd.)
3, Urcite by to narazilo na odpor niektorych manazerov zo ZSR (to su ti, ktori maju na starosti infrastrukturu - utiekli by im ksefty).
Ale ako napad by to bolo fajn, mat takuto integrovanu rychlolinku (nieco medzi elektrickou a Schnellbahnom vo Viedni; podobne napr. Wiener Lokalbahn); raz za pol hodinu by sa tam vlozil nejaky rychlospoj do Viedne/Trnavy/Senca... a medzitym by premavali supravy elektrickoveho formatu v ramci BA...
C.