Reply on: tr3mp #29724:
Tak som sa na to lepsie pozrel a onemel som uzasom - dokonala schema! (Dufam ze to nie je len polnocna slepota)Liniek by bolo malo ako vo Viedenskom U-bahne a dokonale prepojenie, len mam jednu velmi vaznu pripomienku: Terminal Vazovova pred Danovym uradom! Ideaaaalne a velmi chybajuce miesto na prestup na jednej hrane! Aj ked ako pozerm na ten navrh znova, tak L2 by odbocovala na Vazovovu takze nic ?. A este o kusocek viac by som zredukoval zastavky, resp. zriadil zastavky na znamenie (opakujes po zltych tabuliach ze to v PDFku neuvadzas?

Vladimír
1., Vieš, mne išlo o garanciu prestupu. Ak viem, že z Rače na Špitálsku priamo neprídem, určitou náplasťou na ranu by bol fakt, že na každý spoj L5 z Rače nadviaže spoj L7 na Špitálsku od Vinohradov. Keby som prestupoval niekde pri Garde alebo kde z L5 bez prípoja, asi by ma ako cestujúceho nasrdilo, že z Rače prišla už druhá L5 a ja stále čakám na L7.
Ale nehádam sa - názor proti názoru.
4., Samozrejme je tam preklap a myslím tým priame spojenie električkou od ŽST Nové Mesto na Zlaté piesky. Na tomto úseku by tak v špičke nemuseli strašiť paralelné autobusové linky.
5., Zopakujem to, čo pre si-čka. Ak dnes v pracovný deň v sedle ide od Polusu smerom na Trnko elina každých 6 min. a ja navrhujem každých 5 min., kde je problém? Alebo ani také posilnenie nestačí a nutne sa žiada sedlový 2-3 min. interval?
6., Nie, mne sa to nezdá kúsoček. Je to nefér voči cestujúcemu. Čo ak začne pršať? Možno keby to bolo menej frekventované spojenie... Prípadne navrhni alternatívu po zrušení L2.
8., Paradoxne v Žiline mi povedali, že sa tým neriadia. Ide skrátka o to, že pri elektrickej trakcii zaplatíš cenu za energiu (podľa odberu) a cenu za výkon, ktorá je dosť vysoká a vypočítava sa podľa dosiahnutého maximálneho odberu za ľubovoľný 15 min. časový úsek v mesiaci. Obrazne povedané, znamená to, že ak celý jún budeš behať s električkou po sieti každých 5 min., ale práve na deň detí medzi 10.00 a 10.30h zahustíš eliny na 2 min. interval, za jún zacvakáš túto časť platby ako keby si v 2 min. intervale jazdil od rána do večera celý mesiac.