Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marek1978 #181814:
Čo je na tom čudné.Ide o nosnú linku.
Reply on: dedek #181818:
Ta skola nie je zrusena?
Reply on: Peon #181817:
Ráno tam idú kuchárky a upratovačky na Strednú školu policajného zboru a poobede zase domov. Občas sa odvezie aj nejaký žiak zo žst.DNV. A je prevda že aj roboši z ČOV. Ináč je to tam cez deň mŕtve.
Reply on: Ike #181812:
Nemám v tom prehľad (ja tým chodím len výnimočne), ale pravidelne (aj niekoľkokrát do týždňa) z Dúbravky na Vápencovú chodí môj príbuzný aj príbuzná, lebo tam máme záhradu. Ďalší záhradkár chodil v úseku "Kremencová - Vápencová". Tomu teraz vznikne spoj priamo od domu (lenže pri ŽST DNV majú dobré a cenovo výhodné pivo ? ).

ZHRNUTIE
- V úseku "Lamač - Dúbravka - VW" je linka 23 ako-tak vyťažená, preto tam zostáva.
- O čosi horšie je to už v úseku "VW - Kremencová", kde sa nachádza železničná stanica. Joj keby tam bolo obratisko...
- Na zastávku "Vápencová" to ide niekedy prázdne, niekedy ide nejaký záhradkár alebo človek idúci na urbanizovanú časť Vápencovej ul., lebo práve zo zastávky "Vápencová" je to tam najbližšie.
- Tragicky nízka vyťaženosť je v poslednom úseku, čiže "Vápencová - Mláka". Občas tým niekto ide (neviem aký policajný objekt na Mláke teraz je). Pri zastávke "Rakyta" je ČOV a tuším cvičisko psov a ešte nejaký objekt, ale odkedy je pre 23-ku zriadená "Vápencová", tak na Rakyte som už autobus nevidel zastaviť.

Nešťastím Mláky je jej poloha v poli niekoľko kilometrov od najbližšej obývanej oblasti a od inej zastávky (pravdepodobne "Mlynská" je najbližšie). MHD na Mláku, predpokladám, že nie je možné zrušiť, lebo by to územie zostalo bez obsluhy.
Admini:
Doplňte si katalóg Škody 15Tr.
6607 má zberače Lekov od roku 2009. Ďalší z jej charakteristických znakov je tmavosivý náter v oblasti kĺbu.
6637 dostala kamery v marci 2010.
L94 opat celodenne pocas prazdnin.
Neviem sa rozhodnut ci sa mi chce viac plakat ked vidim CP 128, alebo ked vidim tie nove nazvy zastavok v CP ?
Reply on: AAA #181810:
1 - šofér
Reply on: Mike #181809:
No, vsak 9-13 + 17-0 by bola 11 hodin, nocak by to teda nerobilo... ako som napisal, nie je to vhodne vsade, ale su linky kde je pobyt na konecnej par minut, pekne to sedi a len kvoli dvom prestavkam tam zbytocne beha voz navyse.

Kazdopadne tych kombinacii je vela, len to chce ochotu byt menej konvencny 🙂
Reply on: Peon #181794:
A koľko ľudí reálne chodí z Dúbravky na Mláku?
Reply on: 810zssk #181808:
OK ale aká by tam bola služba? 9-13 a 17-0 ako jedna delena? A maximálna dĺžka služby je 12 hodín, takže tie s nočákom (rádovo do 1.15) by to až také ružové nemali. Je niečo iné, keď je služba od 4.30 do 1.15 rozdelená medzi dvoch celodenných vodičov, ako keby to mali byť dve delené s tým, že jedna má okolo 8 hod.
Btw. liniek, ktoré majú v rannej špičke nejaké prestávky je úplné minimum. Prevažná väčšina abus, el aj tbus chodí ráno cca medzi 6.00 a 8.30 úplne bez prestávok, takže prakticky v čase najvyyšej výpravy ani moc nie je kde šetriť.
Reply on: Mike #181807:
No tak pozri, po tej 20tej uz interval klesa... takze od 20-21 mozu mat tie vozy co budu robit az do noci prestavku (zatial budu jazdit tie co koncia 21) a potom mozu robit 21-02, teda kludne este aj trojjazdovy nocak.
Reply on: 810zssk #181805:
Ano aj to je moznost, ale presne ako pises, toto ide iba u tych "kratsich" poradi, teda take co maju od vyjazdu po dojazd cca 16-17 hod. U tych dlhych to nejde, tam by musela byt cela sluzba rozdelena na 5 krat. Lebo aj ako ta 41, neda sa prejazdovat zasa po celom meste, su to zbytocne jalove km naviac. Aj u tej 41 - ak pride na Hrobonku ten voz z 30 spod N. Mostu alebo z Lamaca, nie je to hned na mieste...
Reply on: luky133 #181785:
Mne sa zdá, že niektoré IK 435 sú na tom aj horšie ako boli 280-ky. Včera som išiel v 4831 a takmer mi to trasenie poprehadzovalo vnútorné orgány. 😃 Škoda, že sa im nedostalo viac starostlivosti a tiež si myslím, že ich mohli aspoň pár zgenerálkovať, vydržali by tu o pár rokov dlhšie.
Reply on: Mike #181804:
Ano, o modeli 2 viem, ale debata bola prave o tom prvom... samozrejme to nie je vhodne vsade, ale su linky kde by to celkom pomohlo... dalsia zaujimava moznost je to co je na 41, teda obaja vodici daneho vozu maju v dany den delenu sluzbu (jeden robi napr. 5-9+13-17 a druhy 9-13+17-21) a teda tam standardna prestavka byt nemusi. Akurat vecer tam musi byt nejaky dalsi voz, ale tak vecer sa uz aj redukuje interval, cize sa da.
Reply on: 810zssk #181802:
Takto: v zásade ide o dva modely:
1. vodič jazdí od nástupu s jedným vozom, po cca 4 hod z neho vystúpi čerpá Na KONEČNEJ prestávku a potom nastúpi do iného voza, kde tiež môže jazdiť cca 4 hod a do konca služby potom môže brať ešte 3. voz. Takto "bežný" vodič vystrieda počas služby 2-3 vozy. Toto v Ba zatiaľ nie je.

2.a vodič jazdí od nástupu do ukončenia s jedným vozom a prestávku má zabezpečenú tak, že buď z KONEČNEJ ide na celé kolo s jeho vozom iný vodič a ten "pôvodný" vodič sa tam potom vráti - toto j e pri kratších linkách (ako napr. 210)
2b: striedač preberá vozidlo na trati na zastávke X ide s vozidlom a konečnú a pri jazde späť na zastávke X opäť nastúpi pôvodný vodič, ktorý tam ČERPAL PRESTÁVKU (ako napr na 5 ŽST Vinohrady - Rača, alebo 9 Nový most - karlova ves). Toto je v Ba aj pri rôznych iných linkách.

Model 2 teda už v Ba funguje aspoň 12 rokov, nejakí prví "striedači" tú fungovali už vraj v 80 rokoch..
Tento model ide rozšíriť aj na iné linky, kde by sa tak dosiahla úspora vozidiel. Ale bolo by to za cenu nárastu vodičov, preto sa do toho nejde.

Model 1 zatiaľ v Ba ešte nie je. Aj keď stále sa o ňom uvažuje, ale opäť iba vtedy, ak by pri ušetrenom počte vozov ostal počet vodičov (alt. vodičohodín) rovnaký, prípadne aj menší. Bez ohľadu na to, aká by bola reakcia vodičov naň, s týmto modelom sa uvažuje iba u liniek, kde je 98% pracovných dní väčšinu času meškanie maximálne do dĺžky intervalu. Určite nie u linky 50 v pracovné dni.
Reply on: S499.1023 #181801:
V Budapešti to môžu mať na električkových linkách, alebo aj autobusových, kde sa meškanie pohybuje v nejakej štandardnej odchýlke povedzme do 5-8 min.
V Budapešti môžu mať ako absolútnu prioritu čo najmenej potrebných vozov bez ohľadu na následne potrebný počet vodičov, čiže nemusia pozerať na najefektívnejší kompromis oboch zložiek.
Ale dik za tip, pokúsim sa zohnať ich služobné CP. ?
Reply on: S499.1023 #181800:
Lebo DPB. Ja som samozrejme za to aby sa to zaviedlo, ale v DPB podmienkach tomu skratka neverim.
Reply on: Mike #181796:
Nevieš, ako to robia v Budapešti? Že by nevedeli o tom, že to nejde?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.