Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #181794:
A koľko ľudí reálne chodí z Dúbravky na Mláku?
Reply on: 810zssk #181808:
OK ale aká by tam bola služba? 9-13 a 17-0 ako jedna delena? A maximálna dĺžka služby je 12 hodín, takže tie s nočákom (rádovo do 1.15) by to až také ružové nemali. Je niečo iné, keď je služba od 4.30 do 1.15 rozdelená medzi dvoch celodenných vodičov, ako keby to mali byť dve delené s tým, že jedna má okolo 8 hod.
Btw. liniek, ktoré majú v rannej špičke nejaké prestávky je úplné minimum. Prevažná väčšina abus, el aj tbus chodí ráno cca medzi 6.00 a 8.30 úplne bez prestávok, takže prakticky v čase najvyyšej výpravy ani moc nie je kde šetriť.
Reply on: Mike #181807:
No tak pozri, po tej 20tej uz interval klesa... takze od 20-21 mozu mat tie vozy co budu robit az do noci prestavku (zatial budu jazdit tie co koncia 21) a potom mozu robit 21-02, teda kludne este aj trojjazdovy nocak.
Reply on: 810zssk #181805:
Ano aj to je moznost, ale presne ako pises, toto ide iba u tych "kratsich" poradi, teda take co maju od vyjazdu po dojazd cca 16-17 hod. U tych dlhych to nejde, tam by musela byt cela sluzba rozdelena na 5 krat. Lebo aj ako ta 41, neda sa prejazdovat zasa po celom meste, su to zbytocne jalove km naviac. Aj u tej 41 - ak pride na Hrobonku ten voz z 30 spod N. Mostu alebo z Lamaca, nie je to hned na mieste...
Reply on: luky133 #181785:
Mne sa zdá, že niektoré IK 435 sú na tom aj horšie ako boli 280-ky. Včera som išiel v 4831 a takmer mi to trasenie poprehadzovalo vnútorné orgány. 😃 Škoda, že sa im nedostalo viac starostlivosti a tiež si myslím, že ich mohli aspoň pár zgenerálkovať, vydržali by tu o pár rokov dlhšie.
Reply on: Mike #181804:
Ano, o modeli 2 viem, ale debata bola prave o tom prvom... samozrejme to nie je vhodne vsade, ale su linky kde by to celkom pomohlo... dalsia zaujimava moznost je to co je na 41, teda obaja vodici daneho vozu maju v dany den delenu sluzbu (jeden robi napr. 5-9+13-17 a druhy 9-13+17-21) a teda tam standardna prestavka byt nemusi. Akurat vecer tam musi byt nejaky dalsi voz, ale tak vecer sa uz aj redukuje interval, cize sa da.
Reply on: 810zssk #181802:
Takto: v zásade ide o dva modely:
1. vodič jazdí od nástupu s jedným vozom, po cca 4 hod z neho vystúpi čerpá Na KONEČNEJ prestávku a potom nastúpi do iného voza, kde tiež môže jazdiť cca 4 hod a do konca služby potom môže brať ešte 3. voz. Takto "bežný" vodič vystrieda počas služby 2-3 vozy. Toto v Ba zatiaľ nie je.

2.a vodič jazdí od nástupu do ukončenia s jedným vozom a prestávku má zabezpečenú tak, že buď z KONEČNEJ ide na celé kolo s jeho vozom iný vodič a ten "pôvodný" vodič sa tam potom vráti - toto j e pri kratších linkách (ako napr. 210)
2b: striedač preberá vozidlo na trati na zastávke X ide s vozidlom a konečnú a pri jazde späť na zastávke X opäť nastúpi pôvodný vodič, ktorý tam ČERPAL PRESTÁVKU (ako napr na 5 ŽST Vinohrady - Rača, alebo 9 Nový most - karlova ves). Toto je v Ba aj pri rôznych iných linkách.

Model 2 teda už v Ba funguje aspoň 12 rokov, nejakí prví "striedači" tú fungovali už vraj v 80 rokoch..
Tento model ide rozšíriť aj na iné linky, kde by sa tak dosiahla úspora vozidiel. Ale bolo by to za cenu nárastu vodičov, preto sa do toho nejde.

Model 1 zatiaľ v Ba ešte nie je. Aj keď stále sa o ňom uvažuje, ale opäť iba vtedy, ak by pri ušetrenom počte vozov ostal počet vodičov (alt. vodičohodín) rovnaký, prípadne aj menší. Bez ohľadu na to, aká by bola reakcia vodičov naň, s týmto modelom sa uvažuje iba u liniek, kde je 98% pracovných dní väčšinu času meškanie maximálne do dĺžky intervalu. Určite nie u linky 50 v pracovné dni.
Reply on: S499.1023 #181801:
V Budapešti to môžu mať na električkových linkách, alebo aj autobusových, kde sa meškanie pohybuje v nejakej štandardnej odchýlke povedzme do 5-8 min.
V Budapešti môžu mať ako absolútnu prioritu čo najmenej potrebných vozov bez ohľadu na následne potrebný počet vodičov, čiže nemusia pozerať na najefektívnejší kompromis oboch zložiek.
Ale dik za tip, pokúsim sa zohnať ich služobné CP. ?
Reply on: S499.1023 #181800:
Lebo DPB. Ja som samozrejme za to aby sa to zaviedlo, ale v DPB podmienkach tomu skratka neverim.
Reply on: Mike #181796:
Nevieš, ako to robia v Budapešti? Že by nevedeli o tom, že to nejde?
Reply on: 810zssk #181797:
Prečo by bol nepriechodný?
Reply on: Peon #181794:
Lenze ta hlavna a podstatna vec je, ze tym nikto nechodi ❗
Reply on: Solider #181795:
Ja sa pytam ci navrhujes ze vodic (co ma sluzbu na 50ke; NIE striedac) bude za den striedat viacero vozov?

Lebo ak hej tak bohuzial je tvoj navrh proste nepriechodny.
Reply on: Solider #181795:
To nie je buď alebo, teda je striedač alebo nie je.
Btw. keď tam boli kĺbaky pri intervale 10 min. ešte pôvodne, tak tam boli striedači od ŽST N. Mesto ku slimáku, čo by ešte ako tak šlo, ale tiež to sedelo iba papierovo. Skutočnosť bola iná a neskôr sa to zrušilo a pridal sa tam voz a bolo to ok.
To čo Ty navrhuješ, aby pri slimáku neprestávkovali vozy (ok jeden deň tam vidíš stáť 4, iný deň v rovnakom čase 2 a celý december Ti garantujem že tam bude max. 1, čiže reálne tam tie 50 stoja iba 3 minúty), ale aby vozy chodili na otočku a prestávkovali vodiči, nie je proste moc reálne.
Ak by sa aj dosiahla úspora jedného, max. poobede dvoch vozov, tak by to bolo za cenu väčšieho nárastu vodičov, teda určite vodičohodín, atď...a nemám pocit že by sme teraz mali vodičov naviac.. čiže pri tvorbe CP sa vždy hľadá najoptimálnejší model aj vzhľadom na vozy aj na vodičov...

A druhá vec, bude jeden "bežný" cp a jeden zácphový a podľa situácie sa ráno vytiahne jeden alebo druhý??
Reply on: 810zssk #181790:
Tak zoberie taký voz, aký mu v papieroch napíšu. Je podstatné, aby tam striedači boli. V DPB si nevyrátali, či im je výhodnejšie zamestnať zamestnanca, alebo kupovať (prevádzkovať) extra dve vozidlá?

Reply on: 810zssk #181787:
To bola menej podstatná časť môjho príspevku.

Porovnanie zo zastávky "Alexyho" po ŽST DNV: Linka 20 má jazdnú dobu 17 minút. Linka 23 však 12 minút (po zastávku "Kremencová", tá je však de facto k železničnej stanici bližšie). Čiže skrátením 23-ky dôjde k zníženiu obslužnosti zastávok: Zamajerské, Kremencová. A pochopiteľne aj Vápencová, Rakyta a Mláka.
Reply on: 810zssk #181790:
Asi sa mýlim,ale vzkm sa ráta aj zvlášť na sólo aj klbak. Možno ma dakto opraví ako to presne je. ?
Reply on: Mike #181766:
75 som myslel presne ako ty. 74 som len polemizoval či dať či nedať NP garant a máš recht t.j. netreba. ?
Reply on: 810zssk #181787:
Nejde len o Dúbravku, aj v DNV môžeš prestúpiť na 128 len na Hriadkach z 22,28. Peší presun síce existuje ale aj tak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.