Reply on: m@rtin #16836:
A vies co je na tom najsmutnejsie??? Ze nas DPB sa k takym podmienkam zacina priblizovat. Tu je fakt jedno, ci sa kupi to ci ono. Pravdepodobne to dopadne tak, ze kupia symbolicke mnozstvo dacoho NP miesto vyradenych Ik280 a zbytok budu zachranovat plynofikaciou starych serblov B732. Ono niekto mi namietne, ze B732CNG je vlastne novy autobus, s cim suhlasim. Je to vsak novy autobus, ktory je na tom kvalitativne horsie, ako ked sem dosli originalne Karosy. Za 3-4 roky sa zacnu rozpadavat na sracky. A potom co ostane? Zopar NP (napr. Solarisov), prezite Ik283GO, Ik4x5 v stadiu pokrocileho rozkladu a zopar "turistickych atrakcii" ako SORy, TAMBUSy, vratane troch Ik412. Problem je totizto v tom, ze v DPB, ani v magistrate sa nenajde tak inteligentny clovek vo vyssom postaveni, ktory by sa nebal o svoje miesto a prisiel by s radikalnym riesenim. Suhlasim s tym, ze obnova vozidloveho parku len s NP je sci-fi, rovnako, ako je nekonecna fikcia napriklad metro, regionalna tramvaj, normalny rozchod a ine ****viny. Kym sa Bratislava pouci od okolitych miest, bude sa musiet vymenit jedna, mozno aj viac generacii.Btw., oblubena tema: Zvratenost Karosy. Rozmyslal som nad tym, preco sa napr. nezacala vyrabat B831? Neviem, ako bol ten autobus urobeny konstrukcne, ale minimalne interierom a dverami normalnej velkosti bol urcite vhodnejsi do mestskej premavky, na odporny dizajn nepozerajuc. Preco? Pretoze keby tak ucinili, dopadli by ako Ikarus. Podla mna nebol hlavnym kamenom urazu Ikarusu vyvoj rady 400 ako takej, pretoze ta je napr. v Madarsku relativne rozsirena. Ovela vacsia chyba boli, ako tu uz niekto spomenul tie NP vozidla. Vyrobit NP vozidlo je predsalen trochu tvrdsi oriesok. Karosa mala viditelne lepsich manazerov, ako technikov, co plati aj dodnes.
Ozaj, kedysi Karosa robila zajazdak, tusim HD12. Co sa s tym typom stalo? Preco sa prestal vyrabat?
Posledna otazka: Ako ma riesenie blokovanie dveri rada 9xx. V medzimestskom som to videl a tam je to ultra-debilne. V mestskom autobuse v Brne tam vsak boli len akesi magnety, alebo co. Ziadna zapadka, ani mechanicky zamok. Co na to povedia odbornici na Karosu (m@rtin)????????
Kami
O dverach pisal Si, dobre si pamatam za socializmu ako to vyzeralo v preplnenych spojoch. Ten model spravania dveri naozaj fungoval a nikoho neohrozil. Opat je to vec udrzby.
Zrejme su slovenske DP tak sproste, ze na GO posielaju Karosy kym Ikarusy pri nakupe novych vozov bez milosti vyraduju. Nebolo by im lahsie zit s bezudrzbovym tankom?